  • 1. Data: 2011-07-03 07:50:19
    Temat: Ładowanie Z akumulatorków AA
    Od: "E" <e...@e...com>

    Witam

    Szukam (gotowego) urządzenia, którym można by
    zasilać/ładować urządzenie typu nawigacja
    z 4 akumulatorków AA przy pomocy połączenia
    kablem USB.
    Nie wiem jak się takie coś nazywa, szukając
    w Google lub na Allegro otrzymuję jedynie listę
    ładowarek akumulatorków AA, a mnie chodzi
    o coś co działa "odwrotnie" - mam naładowane
    akumulatorki AA i chcę nimi podładować nawigację
    podczas długich pieszych lub rowerowych wycieczek,
    czyli w sytuacji gdy nie mogę ładować z zapalniczki
    samochodu.

  • 2. Data: 2011-07-03 08:23:26
    Temat: Re: Ładowanie Z akumulatorków AA
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 03-07-2011 09:50, E wrote:
> [...]
    > podczas długich pieszych lub rowerowych wycieczek,
    > czyli w sytuacji gdy nie mogę ładować z zapalniczki
    Prosiem:
    http://www.dealextreme.com/p/aa-battery-usb-emergenc
    y-backup-power-and-charger-pack-15048

    --
    Ahmed
    - alez wodzu, co wodz???

  • 3. Data: 2011-07-03 11:32:47
    Od: "E" <e...@e...com>

    > Prosiem:
    > http://www.dealextreme.com/p/aa-battery-usb-emergenc
    y-backup-power-and-charger-pack-15048

    Dziękuję.
    Brak tam jakichkolwiek parametrów, mam więc pytanie,
    czy to urządzenie nadaje się do każdej nawigacji,
    czyli czy będzie z jednej strony skuteczne, a z drugiej
    bezpieczne?

  • 4. Data: 2011-07-03 13:03:37
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 03-07-2011 13:32, E wrote:

> [...]
    > czy to urządzenie nadaje się do każdej nawigacji,
    > czyli czy będzie z jednej strony skuteczne, a z drugiej
    Powinno sie nadac do kazdzego urzadzenia ladowanego z usb. A czy
    skuteczne w 100%? Nie wiem co tam w srodku siedzi, szczerze mowiac
    natknalem sie na to przypadkiem przy przekopywaniu DX. Za $4 nie ma sie
    co cudow spodziewac, z drugiej strony $4 zaryzykowac to w razie czego
    nie szkoda. MZ krzywdy ladowanemu urzadzeniu raczej nie powinno zrobic.

    --
    Ahmed
    Emtec->Drivers & software download->USBStick

  • 5. Data: 2011-07-03 18:07:29
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly> napisał(a):

> [...]
    > co cudow spodziewac, z drugiej strony $4 zaryzykowac to w razie czego
    > nie szkoda. MZ krzywdy ladowanemu urzadzeniu raczej nie powinno zrobic.

    Według mnie to jest tylko pojemnik na akumulatorki z wyłącznikiem i kabelkiem.
    Żadnej elektroniki tam nie ma.

  • 6. Data: 2011-07-03 18:34:28
    Od: "E" <e...@e...com>

    y-backup-power-and-charger-pack-15048

    > Według mnie to jest tylko pojemnik na akumulatorki z wyłącznikiem i kabelkiem.
    > Żadnej elektroniki tam nie ma.

    Tak jest jakiś wyłącznik?

    Czy to wystarczy żeby doładować baterię wewnętrzną w nawigacji
    i/lub używać jej przy rozładowanej baterii wewnętrznej?

  • 7. Data: 2011-07-03 19:53:29
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "E" <e...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy to wystarczy żeby doładować baterię wewnętrzną w nawigacji
    > i/lub używać jej przy rozładowanej baterii wewnętrznej?

    Wylacznika w tym nie ma. Takowy posiada
    np. "blizniaczy" model Energizer XP2000
    3x lepiej wykonany, posiada wbudowane gniazdo USB & miniUSB

    Wspomniany wczesniej produkt z DX
    to IMO badziew nie wart "sprowadzania" ;)
    rownie dobrze mozesz sobie kupic pojemnik na 4 x AA
    i dolutowac gniazdo z obcietego przedluzacza usb.

    Jesli juz to wolalbym "zainwestowac" te 15zl w cos takiego :
    http://tinyurl.com/693j37z
    Sprawia duzo lepsze wrazenie wizualne i wystarczą only 2 paluchy
    Przypuszczam ze jest tam przetworniczka step-up
    ktora powinna lepiej wyssac energie z aku czy baterii AA
    dla potrzeb zasilania przez usb niz 4xAA polaczone w szereg.
    - mniejsze, wizualnie lepiej wykonane a w razie potrzeby
    2AA zawsze mozesz wymienic na nastepne 2AA ;)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-07-03 20:26:42
    Od: "E" <e...@e...com>

> [...]
    > - mniejsze, wizualnie lepiej wykonane a w razie potrzeby
    > 2AA zawsze mozesz wymienic na nastepne 2AA ;)

    15 zł czy nawet więcej jest dla mnie jak najbardziej do przyjęcia. :-)
    Ważne, żeby spełniało swoje zadanie.
    Chyba ważna także jest pojemność używanych akumulatorków.
    Czy takie "uprzędzenia" stawiają jakieś ograniczenia w tym zakresie?

  • 9. Data: 2011-07-03 20:43:18
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Waldek <s...@n...cpam> napisał(a):

    > Użytkownik "E" <e...@e...com> napisał w wiadomości
    y-backup-power-and-
    char
    > ger-pack-15048

    > Wylacznika w tym nie ma.

    Wyłącznik gołym okiem widać na zdjęciu:
    http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_15048_
    1.jpg
    Pewno nawet diody tam nie ma, w dyskusji piszą o wysysaniu energii z
    podłączonego urządzenia.

    Prymityw i już!

  • 10. Data: 2011-07-03 20:49:23
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Chyba ważna także jest pojemność używanych akumulatorków.
    > Czy takie "uprzędzenia" stawiają jakieś ograniczenia w tym zakresie?

    Czym wyzsza pojemnosc akumulatorkow tym wiecej energii do dyspozycji
    pewnym ograniczeniem (straty) moze byc tez sprawnosc przetworniczki.
    Widywalem tez "doladowywaczki" typu "szminka" na 1xAA :D
    Ale gdybym miał potrzebe zmajstrowac cos takiego dla siebie
    to raczej uzylbym ogniwa 18650 - tyle ze tego nie kupisz w kiosku ruchu ;)
    No ale tu ogolna idea jest latwodostepnosc zrodla zasilania gdziekolwiek.