-
1. Data: 2011-05-16 12:51:15
Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Mon, 16 May 2011 15:10:08 +0200) ktos podajacy sie za Kopyt
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Witam!
>
> W ramach urozimacania zakupilem CBR 900R do stajni. Zalozenie bylo takie, ze
> jak SV-a sie rozkraczy to CBR-a nie, to vice versa. To tylko teoria, bo
> obecnie trafilo obydwie kozy. Usterka w SV zdiagnozowana, ale w CBR jeszcze
> nie. Prosba o rade/dwie
Sorki, ze nie na temat ale co popsules w SV?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
2. Data: 2011-05-16 13:10:08
Temat: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>
Witam!
W ramach urozimacania zakupilem CBR 900R do stajni. Zalozenie bylo takie, ze
jak SV-a sie rozkraczy to CBR-a nie, to vice versa. To tylko teoria, bo
obecnie trafilo obydwie kozy. Usterka w SV zdiagnozowana, ale w CBR jeszcze
nie. Prosba o rade/dwie
Do rzeczy. Padlo ladowanie w CBR900RRW (98r). Jakos sie to zbieglo z
pierwsza jazda w gestym ruchu w dosc cieply dzien. Temperatura wody siegnela
w koncu 100 st. C. Wczesniej jezdzilem, ale moto pozostawalo dosc chlodne.
Rozebralem co sie dalo i:
1) Na zimnym wszystko jest jak w serwisowce: ok. 14.0V - 14.5V @ 5 krpm przy
swiatlach drogowych).
2) Po rozgrzaniu ladowanie spada jednak do 12.5V, czyli go nie ma.
3) Regler juz byl wymieniany: teraz jest tam cos co wyglada jak czesc z
DUCATI ENERGIA. Wtyczka na wiazce w czesci zweglona -- to pamiatka po
poprzedniej awarii.
Pytania:
1) Szanse ze to znowu regler sa duze IMHO, ale jak go jeszcze sprawdzic
zanim zamowie zamiennik (koszt jakies 250 PLN)?
2) Jak jeszcze sprawdzic uzwojenia alternatora? Test zrobiony do tej pory to
przejscia miedzy poszczegolnymi uzwojeniami (opor ~= 0.6 Ohm w kazdej
kombinacji) oraz przejscia miedzy kazdym uzwojeniem i masa (brak przebicia).
Wiec chyba dobrze. Czy rzeczywiscie?
3) Jesli jednak kupowac regler to co lepsze:
- to (http://www.motocombo.pl/produkt-7065.html>),
- czy raczej to
(<http://e-motor.com.pl/p,pl,1779,regulator+napiecia
+honda+cbr+900+sc28+sc33
+ducati+energia.html>)?
A tak poza tym, motocykle to wspaniale hobby -- chyba musze kupic jakiegos
trzeciego konia, zeby w koncu pojezdzic.
Pozdrawiam
Pawel
SVSZ i SC33'98
-
3. Data: 2011-05-16 13:57:21
Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-05-16 15:10, Kopyt pisze:
> 3) Regler juz byl wymieniany: teraz jest tam cos co wyglada jak czesc z
> DUCATI ENERGIA. Wtyczka na wiazce w czesci zweglona -- to pamiatka po
> poprzedniej awarii.
IMO to regler.
Pytanie jak się mają kabelki i piny w złączce i pytanie czy zweglona po
części kostka nie spowodowała że piny miały za słaby docisk co
spowodowało pad reglera. Bo jak Ducati Energia padło od słabej złączki
to możesz wymienić na to samo, ale jak mimo dużego radiatora się
przegrzało to ja bym nie powtarzał doświadczenia z tym samym elementem.
czy ja dobrze pamietam, ze w niektórych Hondach ludzie montowali na
radiator reglera 12V wiatrak z komputera żeby uniknąć przegrzania?
> A tak poza tym, motocykle to wspaniale hobby -- chyba musze kupic jakiegos
> trzeciego konia, zeby w koncu pojezdzic.
Niekoniecznie, pamiętam gościa co miał 2 moto i rano chciał pojechać
1-szym ale miał zepsutą żarówkę więc postanowił wyjąć na szybko z
drugiego, a że do obu był średni dostęp to najpierw 15 minut wydłubywał
z drugiego żeby po 10 minutach instalowania w pierwszym stłuc żarówkę,
podrapać ręce, wkurwić się pod niebiosa i pojechać samochodem.
Jak widać ilość nawet sprawnych motocykli o niczym jeszcze nie ma
przesądza :-)
KJ
-
4. Data: 2011-05-16 14:02:51
Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-05-16, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:
>
> czy ja dobrze pamietam, ze w niektórych Hondach ludzie montowali na
> radiator reglera 12V wiatrak z komputera żeby uniknąć przegrzania?
>
Cos Ci sie musialo strasznie pojebac, slyszalem od takiego jednego
ze Hondy sie nie psuja.
--
Artur
ZZR 1200
-
5. Data: 2011-05-16 14:06:09
Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>
Cze!
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
> Sorki, ze nie na temat ale co popsules w SV?
No fakt -- OFFTOP jak cholera:))
Jak sie okazalo, kolejnym slabym punktem w SV jest -- poza slynnym zielonym
konektorem -- takze uszczelka popychacza sprzegla hydr. (czy jak to sie tam
nazywa). Ze wzgledow konstrukcyjnych, popychacz przechodzi kolo zebatki
zdawczej. Otwor w bloku silnika jest uszczelniony odpowiednim zestawem
uszczelek. Jazda po blocie i syfie (czyli wszedzie poza Kalifornia) sprawia,
ze popychacz pracuje w blocie i starym smarze do lancucha. W takich
warunkach uszczelki koncza sie blyskawicznie. Efekt -- wyciek plynu z
systemu (calkowita susza). U mnie efektem ubocznym bylo dodatkowo
powstawanie duzej ilosci piany na lancuchu napedowym po popryskaniu go
sprajem do lancuchow:)) Plyn po ucieczce z ukladu laduje na lancuchu
wlasnie. Najwyrazniej nie lubi smaru w spraju.
Usterka ta jest usuwana poprzez wymiane uszczelek na nowsze wersje
odpowiednio przeprojektowane ponoc. Zamowie, zaloze i sprawdze, czy
faktycznie jest poprawa. Na razie nie mam wcale sprzegla w tym moto.
No to tyle na tamat -- teraz moze CBR-ka?
Pozdro
Pawel
-
6. Data: 2011-05-16 14:11:29
Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-05-16 16:02, AZ pisze:
> slyszalem od takiego jednego
> ze Hondy sie nie psuja.
Ale jemu Ducati padło.
A tak w ogóle to takie Ducati Energa to ile poleci?
KJ catalog boyz
-
7. Data: 2011-05-16 14:26:12
Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: Mystik <m...@p...onet.pl>
Cześć
W dniu 2011-05-16 15:10, Kopyt pisze:
>
> 1) Szanse ze to znowu regler sa duze IMHO, ale jak go jeszcze sprawdzic
> zanim zamowie zamiennik (koszt jakies 250 PLN)?
Tak jak piszesz. Prawdopodobieństwo padu regulatora napięcia jest
największe.
Możesz sprawdzić czy to on jest wrażliwy na temperaturę korzystając z
jakiegoś spraya mrożącego. Czekasz, aż napięcie spadnie do tej
nieszczęsnej wartości 12V i chłodzisz regulator. Jak wzrośnie, to
wymieniasz.
Oczywiście stan złączek/wtyczek to podstawa. Czasami krótki brak masy
może spowodować uszkodzenie elektroniki.
> 2) Jak jeszcze sprawdzic uzwojenia alternatora? Test zrobiony do tej pory to
> przejscia miedzy poszczegolnymi uzwojeniami (opor ~= 0.6 Ohm w kazdej
> kombinacji) oraz przejscia miedzy kazdym uzwojeniem i masa (brak przebicia).
> Wiec chyba dobrze. Czy rzeczywiscie?
Co do oporu to się nie wypowiadam, bo nie wiem ile powinien dokładnie
wynosić. W zależności od układu i dojścia, możesz jeszcze sprawdzić ile
ten alternator daje faktycznie napięcia na wszystkich jego 3-fazach
(napięcie zmienne) na zimnym i po rozgrzaniu.
Jak będzie OK, to regulator.
Najważniejsze, żebyś był w stanie powtórzyć eksperyment z obniżeniem
napięcia ładowania.
pozdr.
Mystik
-
8. Data: 2011-05-16 15:10:05
Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
W dniu 2011-05-16 17:54, Kopyt pisze:
> Jednym slowem zaczynam polowanie na stara wiazke od CBR-ki.
Mój sąsiad miał z bladym ten sam problem co opisujesz, ale on o ile
pamiętam wymienił samą obudowę złączki. Mogę dopytać co, skąd i za ile
jak chcesz.
KJ
-
9. Data: 2011-05-16 15:54:27
Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał
> > czy ja dobrze pamietam, ze w niektórych Hondach ludzie montowali na
> > radiator reglera 12V wiatrak z komputera żeby uniknąć przegrzania?
> >
> Cos Ci sie musialo strasznie pojebac, slyszalem od takiego jednego
> ze Hondy sie nie psuja.
No racja, nie psuja sie tylko maja gorsze dni. Tej wersji bede sie trzymal,
mocno. Czytalem o wiatrakach z kompa. Gosc sie chwalil na fireblade.pl, ze
zalozyl polatal, a jak przyszla pora to i tak mu regler padl. Wniosek, pad
reglera nie musi byc koniecznie spowodowany temperatura.
Jak KJ wyzej pisal, raczej wystarczy slaba masa. Co ciekawe subframe w
CBR900 jest slabo polaczony z reszta ramy (moze tak jest tylko u mnie).
Przejscie miedzy "-" aku a glowna czescia ramy jest. Przejscia miedzy
subframem (a do niego przykrecony jest regler), a "-" nie ma wcale. Czyli
zlacze masa reglera <-> odpowiedni kabel w wiazce musi byc, musi byc czyste
itp. Jak cos tam nie zagra, to zonk. Chassis moto nie pomoze.
Jednym slowem zaczynam polowanie na stara wiazke od CBR-ki. Moze to zlacze
bedzie jakies zdrowsze.
Pozdrawiam
Pawel
-
10. Data: 2011-05-16 16:44:47
Temat: Re: Ladowanie CBR900RR -- deafult
Od: "Kopyt" <p...@u...to wptotez.itopl>
Użytkownik "KJ Siła Słów" <K...@n...com> napisał
> Mój sąsiad miał z bladym ten sam problem co opisujesz, ale on o ile
> pamiętam wymienił samą obudowę złączki. Mogę dopytać co, skąd i za ile
> jak chcesz.
Chce, tj. poprosze -- niby na allegro jakies wiazki stare sie walaja (nawet
nie kosztuja fortuny), ale od nadmiaru wiedzy chyba sie nie pochoruje. A noz
ten wtyk jest siakis typowy. Oby.
Pozdro
Pawel