eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLadowanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 437

  • 61. Data: 2020-08-18 08:26:31
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-17 11:23, K wrote:
    >
    > Opel Ampera byl/jest. Ale z tego co wiem nie byl w stanie uruchomic
    > spalinowego aby ladowac na biezaco w trakcie jazdy.

    Źle wiesz ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 62. Data: 2020-08-18 09:43:19
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-17 o 19:20, Myjk pisze:
    > Mon, 17 Aug 2020 15:37:06 +0100, K
    >
    >> No wiec elektryk w obecnej formie jest dobry:
    >> - jak masz duza powiezchnie solarow na dachu,
    >
    > Po pierwsze najtaniej jest się ładować w 2T G12, po drugie, nie trzeba mieć
    > dużej powierzchni dachu, bo można instalować na gruncie.
    >
    >> - do pracy masz nie dalej jak 20km w jedna strone
    >
    > Przecież czyste EV mają min. 100km zasięgu (w zimie) i ten się sukcesywnie
    > zwiększa w oferowanych na rynku modelach. W zasadzie takie małe zasięgi to
    > ma miejski Eup, iMiEV, bo ZOE, LEaf, Kona to już bliżej 200 i powyżej.
    >
    >> i mozesz sie tam za darmo podladowac,
    >
    > Nie trzeba się darmo ładować, i tak jest 2-3x taniej niż spaliniak w G11
    > czy w innych firmowych (szczególnie że pracodawca i tak sobie podatek od
    > tego odliczy). Już pomijam że nie trzeba tego robić jeśli się jedzie
    > zgodnie z Twoim założeniem maks. 20km a auto ma ~200km zasięgu.
    >
    >> - w dalsza podroz / na wakacje latasz samolotem/masz drugie auto z
    >> silnikiem spalinowym.
    >
    > Ile tych wypadów w roku i jaka odległość? Ja śmigam na wakacje letnie
    > samolotem, bo szkoda pieniędzy i nerwów na Polskę, i to tylko samolotem w
    > ciepłe kraje gdzie samochodem to mordęga albo w ogóle się nie dojedzie (np.
    > Egipt). Zresztą w zimie to samo, tylko tu już faktycznie można się pokusić
    > o przejazd samochodem do Austrii czy Włoch. No ale to ile, dwa razy w
    > sezonie? Można się przemęczyć te 2h w podróży dłużej.
    >

    Hehe - pod warunkiem, że nikt inny w tym samym czasie nie będzie
    okupował ładowarki. A jakos tak u nas wyjazdy urlopowe to głównie sobota
    rano albo piątek wieczorem. I tak jest praktycznie w całej Europie.
    No i nie każdy lata za granicę - ja wolę polskie morze albo góry -
    pojechać na zadupie i auto mieć do wypadów w okolice. A nie lubię
    zbiorkomów i wspólnych wycieczek. Jak widać - nie każdy lubi to co Ty :-)
    T.


  • 63. Data: 2020-08-18 09:43:41
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/08/2020 03:06, Cavallino wrote:
    > W dniu 17-08-2020 o 19:03, K pisze:
    >
    >> Wiem, chodzilo o ladowanie ze spalinowego w trakcie jazdy. Wczesniej
    >> sadzilem na bazie posiadanych informacji, ze sie nie dalo. Teraz
    >> czytam, ze byl taki tryb.
    >
    > Nie "był taki tryb" tylko ten silnik spalinowy TYLKO do tego służył,
    > więc jak mogłoby się nie dać?
    >

    Nie "TYLKO do tego sluzyl", bo mogles jechac i ladowac baterie.

    The Ampera has four drive modes. 'Normal' means pure EV, if there is
    sufficient battery charge. 'Hold' means 'hold battery charge for later'
    - so the petrol generator is used instead. These are the two modes that
    you would use most often. However there's also a 'Sport' mode. To most
    people, the Ampera doesn't look like a performance car, but selecting
    Sport mode when you still have battery charge does give the car rapid
    responses. In fact if you're enthusiastic with your right foot, you can
    genuinely shock people - the combination of rapid acceleration, no
    noise, and a car that they're not sure what it is, can result in lots of
    interest in the Ampera, especially from drivers at the wheel of sporty
    cars. But Sports mode can also come in useful if ascending mountains,
    when the car has an instant response, unleashing lots of torque. Just to
    add a bit of confusion, there's also a final driving mode: Mountain
    mode. This is designed to help you maintain full power on long, steep
    mountain climbs, but we're talking about the sort of mountains with 30
    miles of climbing that you find in America, when you need the engine and
    the battery to sustain power, so this mode isn't likely to be used much
    in the UK. So the Ampera can cope with motorways and the countryside,
    and if you drive the car as we've been driving it, it works really well.
    But a few notes. Firstly you won't be getting the NEDC combined 235mpg
    on the motorway with the petrol generator. We were getting 40-50mpg -
    which is something you can live with. Of course if you spend your life
    driving up and down motorways you would obviously be better off with an
    efficient diesel.


  • 64. Data: 2020-08-18 10:17:27
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rhg0re$6rs$1$h...@n...chmurka.net...
    On 18/08/2020 03:06, Cavallino wrote:
    > W dniu 17-08-2020 o 19:03, K pisze:
    >>> Wiem, chodzilo o ladowanie ze spalinowego w trakcie jazdy.
    >>> Wczesniej sadzilem na bazie posiadanych informacji, ze sie nie
    >>> dalo. Teraz czytam, ze byl taki tryb.
    >
    >> Nie "był taki tryb" tylko ten silnik spalinowy TYLKO do tego
    >> służył, więc jak mogłoby się nie dać?
    >

    >Nie "TYLKO do tego sluzyl", bo mogles jechac i ladowac baterie.

    >The Ampera has four drive modes. 'Normal' means pure EV, if there is
    >sufficient battery charge. 'Hold' means 'hold battery charge for
    >later' - so the petrol generator is used instead. These are the two
    >modes that you would use most often. However there's also a 'Sport'
    >mode. To most

    No i tak jakos dziwnie nie pisza, ze spalinowiec moze ladowac baterie
    ...

    Nawiasem mowiac - jakas hybryda BMW, tez ma trzy tryby, i trzeba sie
    wczytac w ich dzialanie, bo np po dluzszej trasie mozna skonczyc z
    rozladowana bateria, a wjezdzamy do miasta i przydalby sie "pure EV".
    Choc moze niektorzy woleliby mniej paliwa spalic w trasie i doladowac
    w domu ... albo w darmowej ladowarce w czasie obiadu :-)

    J.



  • 65. Data: 2020-08-18 10:48:59
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/08/2020 09:17, J.F. wrote:
    > Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rhg0re$6rs$1$h...@n...chmurka.net...
    > On 18/08/2020 03:06, Cavallino wrote:
    >> W dniu 17-08-2020 o 19:03, K pisze:
    >>>> Wiem, chodzilo o ladowanie ze spalinowego w trakcie jazdy. Wczesniej
    >>>> sadzilem na bazie posiadanych informacji, ze sie nie dalo. Teraz
    >>>> czytam, ze byl taki tryb.
    >>
    >>> Nie "był taki tryb" tylko ten silnik spalinowy TYLKO do tego służył,
    >>> więc jak mogłoby się nie dać?
    >>
    >
    >> Nie "TYLKO do tego sluzyl", bo mogles jechac i ladowac baterie.
    >
    >> The Ampera has four drive modes. 'Normal' means pure EV, if there is
    >> sufficient battery charge. 'Hold' means 'hold battery charge for
    >> later' - so the petrol generator is used instead. These are the two
    >> modes that you would use most often. However there's also a 'Sport'
    >> mode. To most
    >
    > No i tak jakos dziwnie nie pisza, ze spalinowiec moze ladowac baterie ...
    >
    > Nawiasem mowiac - jakas hybryda BMW, tez ma trzy tryby, i trzeba sie
    > wczytac w ich dzialanie, bo np po dluzszej trasie mozna skonczyc z
    > rozladowana bateria, a wjezdzamy do miasta i przydalby sie "pure EV".
    > Choc moze niektorzy woleliby mniej paliwa spalic w trasie i doladowac w
    > domu ... albo w darmowej ladowarce w czasie obiadu :-)
    >
    > J.
    >
    >

    No wlasnie na jedych pisza, ze w hold laduje, a na drugich pisza, ze nie
    laduje tylko oszczedza na pozniej.


  • 66. Data: 2020-08-18 13:11:14
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2020 o 10:43, T. pisze:
    > W dniu 2020-08-17 o 19:20, Myjk pisze:
    >> Mon, 17 Aug 2020 15:37:06 +0100, K
    >>
    >>> No wiec elektryk w obecnej formie jest dobry:
    >>> - jak masz duza powiezchnie solarow na dachu,
    >>
    >> Po pierwsze najtaniej jest się ładować w 2T G12, po drugie, nie trzeba
    >> mieć
    >> dużej powierzchni dachu, bo można instalować na gruncie.
    >>
    >>> - do pracy masz nie dalej jak 20km w jedna strone
    >>
    >> Przecież czyste EV mają min. 100km zasięgu (w zimie) i ten się
    >> sukcesywnie
    >> zwiększa w oferowanych na rynku modelach. W zasadzie takie małe
    >> zasięgi to
    >> ma miejski Eup, iMiEV, bo ZOE, LEaf, Kona to już bliżej 200 i powyżej.

    Dużo powyżej, przynajmniej jeśli mówimy o nowych modelach.

    > No i nie każdy lata za granicę - ja wolę polskie morze albo góry -
    > pojechać na zadupie i auto mieć do wypadów w okolice.

    Wypożyczalnie działają.
    A do jazdy na polskie morze wystarczy dowolny współczesny elektryk.
    W góry na bidę też.


  • 67. Data: 2020-08-18 13:14:23
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2020 o 10:43, K pisze:
    > On 18/08/2020 03:06, Cavallino wrote:
    >> W dniu 17-08-2020 o 19:03, K pisze:
    >>
    >>> Wiem, chodzilo o ladowanie ze spalinowego w trakcie jazdy. Wczesniej
    >>> sadzilem na bazie posiadanych informacji, ze sie nie dalo. Teraz
    >>> czytam, ze byl taki tryb.
    >>
    >> Nie "był taki tryb" tylko ten silnik spalinowy TYLKO do tego służył,
    >> więc jak mogłoby się nie dać?
    >>
    >
    > Nie "TYLKO do tego sluzyl", bo mogles jechac i ladowac baterie.

    No właśnie do tego służył.
    A Ty piszesz że nie mogłeś, więc się zdecyduj - do czego innego miałby
    służyć niż do ładowania baterii podczas jazdy?


  • 68. Data: 2020-08-18 13:16:29
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-08-2020 o 11:48, K pisze:

    > No wlasnie na jedych pisza, ze w hold laduje, a na drugich pisza, ze nie
    > laduje tylko oszczedza na pozniej.

    A co to ma wspólnego z tym że silnik nie potrafi ładować?
    Wybór trybów był za mało idiotoodporny, czy nie zrozumiałeś przekazu?


  • 69. Data: 2020-08-18 15:43:53
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Aug 2020 17:05:26 +0100, K

    > A ktos to robi,

    Oczywiście. Inna sprawa że samochodowych jeszcze nie musi, bo akumulatory
    poza samochodem jeszcze długo będą służyć w innych miejscach.

    > ile procentowo sie da odzyskac/ponownie uzyc?

    Ile się da odzyskać tudzież ponownie użyć z olejów przemielonych przez
    spaliniaki? Pomijam przepalanie ich w warsztatach samochodowych i domach
    właścicieli warsztatów, przepalanie w niesprawnym (ułomnym z zasady)
    silniku, i przetracanie na drogach -- bo to jakby z recyklingiem nie ma
    kompletnie nic wspólnego.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 70. Data: 2020-08-18 15:45:46
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Aug 2020 09:43:19 +0200, T.

    > Hehe - pod warunkiem, że nikt inny w tym samym czasie nie będzie
    > okupował ładowarki. A jakos tak u nas wyjazdy urlopowe to głównie sobota
    > rano albo piątek wieczorem. I tak jest praktycznie w całej Europie.

    I jakoś nikt w Europie w kolejkach na ładowarkach nie stoi.

    > No i nie każdy lata za granicę - ja wolę polskie morze albo góry -
    > pojechać na zadupie i auto mieć do wypadów w okolice. A nie lubię
    > zbiorkomów i wspólnych wycieczek. Jak widać - nie każdy lubi to co Ty :-)

    Oczywiście, dlatego żeby dostać się na wycieczkę zagraniczną do dobrego
    hotelu trzeba pół roku wcześniej rezerwować. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 20 ... 30 ... 44


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: