-
51. Data: 2020-08-17 18:05:26
Temat: Re: Ladowanie
Od: K <n...@e...com>
On 17/08/2020 16:54, J.F. wrote:
> Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:rhe5gu$516$1$h...@n...chmurka.net...
>> Nie oszukujmy sie, rozwiazanie oparte o dlugo ladujaca sie baterie,
>> ktora stosunkowo szybko ulega degradacji i nie nadaje sie do recyklingu
>
> Dlaczego sie nie nadaje ?
>
A ktos to robi, ile procentowo sie da odzyskac/ponownie uzyc?
-
52. Data: 2020-08-17 19:09:57
Temat: Re: Ladowanie
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 17.08.2020 o 17:23, Cavallino pisze:
> W dniu 17-08-2020 o 12:23, K pisze:
>
>> Opel Ampera byl/jest. Ale z tego co wiem nie byl w stanie uruchomic
>> spalinowego aby ladowac na biezaco w trakcie jazdy.
>
> Tzn?
> Musiałeś się zatrzymać i ładować na postoju?
> Ktoś Cię mocno okłamał.....
Tak pisali:
Kiedy prąd się skończy nie jesteśmy skazani na szprycowanie się kofeiną
u znajomych - komputer uruchamia wówczas jednostkę spalinową o
pojemności 1.4 i mocy 86 KM, która zacznie pracować jako... elektrownia
pokładowa. I tylko tyle! Energia z benzyniaka wystarcza do wytworzenia
prądu dla silnika elektrycznego. Silnik benzynowy pracuje ze stałą
prędkością obrotową, która została tak dobrana, aby połączyć efektywność
z ekonomią. Prądnica dostarcza energii z oktanów tylko na bieżące
potrzeby zespołu napędowego - nie ładuje przy tym baterii. Energia nie
jest magazynowa w bateriach z prostych przyczyn - kiedy dojedziemy do
celu, to użyjemy dużo tańszego prądu z gniazdka.
MJ
-
53. Data: 2020-08-17 19:20:58
Temat: Re: Ladowanie
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 17 Aug 2020 15:37:06 +0100, K
> No wiec elektryk w obecnej formie jest dobry:
> - jak masz duza powiezchnie solarow na dachu,
Po pierwsze najtaniej jest się ładować w 2T G12, po drugie, nie trzeba mieć
dużej powierzchni dachu, bo można instalować na gruncie.
> - do pracy masz nie dalej jak 20km w jedna strone
Przecież czyste EV mają min. 100km zasięgu (w zimie) i ten się sukcesywnie
zwiększa w oferowanych na rynku modelach. W zasadzie takie małe zasięgi to
ma miejski Eup, iMiEV, bo ZOE, LEaf, Kona to już bliżej 200 i powyżej.
> i mozesz sie tam za darmo podladowac,
Nie trzeba się darmo ładować, i tak jest 2-3x taniej niż spaliniak w G11
czy w innych firmowych (szczególnie że pracodawca i tak sobie podatek od
tego odliczy). Już pomijam że nie trzeba tego robić jeśli się jedzie
zgodnie z Twoim założeniem maks. 20km a auto ma ~200km zasięgu.
> - w dalsza podroz / na wakacje latasz samolotem/masz drugie auto z
> silnikiem spalinowym.
Ile tych wypadów w roku i jaka odległość? Ja śmigam na wakacje letnie
samolotem, bo szkoda pieniędzy i nerwów na Polskę, i to tylko samolotem w
ciepłe kraje gdzie samochodem to mordęga albo w ogóle się nie dojedzie (np.
Egipt). Zresztą w zimie to samo, tylko tu już faktycznie można się pokusić
o przejazd samochodem do Austrii czy Włoch. No ale to ile, dwa razy w
sezonie? Można się przemęczyć te 2h w podróży dłużej.
> jeszcze taki test, musialbym byc ostro pierdolniety aby dzis kupic
> elektryka przy trasach ktore robie:
> https://moto.trojmiasto.pl/Test-elektrycznym-Mercede
sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html
Ale o tym już było, mieszkamy w ciemnogrodzie to się nie ma co dziwić na
taki stan, tj. ilość i szybkość ładowania. W cywilizowanym świecie na
ładowanie nie straciłoby się 2,5h tylko w porywach godzinę. Pomijam już że
można było lepiej zoptymalizować jazdę.
--
Pozdor
Myjk
-
54. Data: 2020-08-17 20:31:44
Temat: Re: Ladowanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f3ab9e7$0$17362$6...@n...neostrad
a.pl...
W dniu 17.08.2020 o 17:23, Cavallino pisze:
> W dniu 17-08-2020 o 12:23, K pisze:
>>> Opel Ampera byl/jest. Ale z tego co wiem nie byl w stanie
>>> uruchomic spalinowego aby ladowac na biezaco w trakcie jazdy.
>> Tzn?
>> Musiałeś się zatrzymać i ładować na postoju?
>> Ktoś Cię mocno okłamał.....
>Tak pisali:
>Kiedy prąd się skończy nie jesteśmy skazani na szprycowanie się
>kofeiną u znajomych - komputer uruchamia wówczas jednostkę spalinową
>o pojemności 1.4 i mocy 86 KM, która zacznie pracować jako...
>elektrownia pokładowa. I tylko tyle! Energia z benzyniaka wystarcza
>do wytworzenia prądu dla silnika elektrycznego. Silnik benzynowy
>pracuje ze stałą prędkością obrotową, która została tak dobrana, aby
>połączyć efektywność z ekonomią. Prądnica dostarcza energii z oktanów
>tylko na bieżące potrzeby zespołu napędowego - nie ładuje przy tym
>baterii. Energia nie jest magazynowa w bateriach z prostych
>przyczyn - kiedy dojedziemy do celu, to użyjemy dużo tańszego prądu z
>gniazdka.
Cos tu sie jednak nie zgadza.
Stale obroty, a ja akurat stoje na swiatlach, albo wloke sie w korku
...
J.
MJ
-
55. Data: 2020-08-17 20:45:35
Temat: Re: Ladowanie
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 14.08.2020 o 13:55, Myjk pisze:
> Fri, 14 Aug 2020 13:14:56 +0200, abn140
>
>> ciekawie bedzie....
>> masa solarow podbija napiecie w sieci. jest o tym obok na budowaniu.
>> cos z tym musza zrobic.
>> inwestycje w miliony albo zablokowac solarkowanie, albo rozdzielac
>> pozwolenia by sie instalacje nie kumulowaly w jednej dzielni,
>> albo dawac zgody tylko wlascicielom elektrykow....
>
> Czarne chmury jak zwykle -- a co się dzieje na zachodzie gdzie paneli mają
> wielokrotnie więcej niż u nas? Też już właścicieli poodcinali albo nałożyli
> akcyzy, mają takie rzeczy w planach niedalekich?
>
W UK chyba nie płacą za prąd z solarów, albo płacą dużo mniej (może w
ostatnich miesiącach się coś zmieniło, bo zmieniają w zależności od
potrzeb). No i są zróżnicowane stawki, w zależności z czego prąd robisz
(z solarów był chyba najtańszy, z wiatru droższy). To IMO wystarczy żeby
zredukować liczbę chętnych, jak możesz oddać do sieci, ale za darmo,
albo odzyskać 20%, to się zastanowisz...
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
56. Data: 2020-08-17 21:05:43
Temat: Re: Ladowanie
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 17 Aug 2020 15:51:10 +0100, K
> Nie oszukujmy sie, rozwiazanie oparte o dlugo ladujaca sie baterie,
15 minut 20-80% co daje 300km zasięgu to nie jest długo.
> ktora stosunkowo szybko ulega degradacji
Nie ulega wcale tak szybko, po 500tkm nadal baterie w Teslach mają ponad
85% pojemności. To nie są baterie jak w komórkach czy laptopach -- znaczy
są, ale są znacznie lepiej chronione bo aż tak nie trzeba dbać o gabaryty
(pojemność) a i widać użytkownicy wcale tak dużo pojemności nie potrzebują
aby się sprawnie przemieszczać -- wyjaśniając, pracują w optymalnych dla
siebie warunkach, w przeciwieństwie do baterii w laptopach i telefonach
pakowanych do 100% i rozładowywanych do cna.
> i nie nadaje sie do recyklingu
Oczywiście że się nadaje. Ale zanim zostanie poddana recyklingowi, po tym
jak przestanie być użyteczna w samochodzie, to jeszcze długo posłuży w
innych zastosowaniach (np. powerbanki).
> powinno byc potraktowane jako ciekawostka, a nie trafic na masowy rynek.
Nie powinny trafić na rynek trutki spalinowe, co trzeba było je poić
ołowiem, wyjątkowo szkodliwym dla ludzi, żeby mogły się mierzyć z
ówczesnymi elektrykami.
> Infrastrukture do ladowania pomijam bo to raczej problemy lokalne i
> stosunkowo latwo dajace sie rozwiazac.
W końcu coś pozytywnego i sensownego napisałeś.
> Ogniwa paliwowe to bedzie to i to w perspektywie najblizszych 5-10 lat.
Tak twierdziła Toyota -- a teraz ta firma po cichutku produkuje EVy żeby
nie zostać z ręką w nocniku.
--
Pozdor
Myjk
-
57. Data: 2020-08-17 21:51:56
Temat: Re: Ladowanie
Od: PiteR <e...@f...pl>
in <news:5f3a467a$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
user T. pisze tak:
> Tylko nie wiem, czy w czasie jazdy można ładować elektryka - czy
> to fizycznie możliwe.
Inżynierowie już nad tym pracują żeby nie było można.
To tak jak ze smartfonami. Duża pamieć SD, wydajny procesor, super
kodeki. Człowiek myśli, będzie można jedną ikonka na głownym ekranie
nagrywać wszystkie rozmowy.
o taki ch. jak Batorego komin.
--
Piter
#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu kawy z Costa i Starbucks
-
58. Data: 2020-08-18 03:45:44
Temat: Re: Ladowanie
Od: RadoslawF <r...@g...com>
W dniu 2020-08-17 o 19:20, Myjk pisze:
>> jeszcze taki test, musialbym byc ostro pierdolniety aby dzis kupic
>> elektryka przy trasach ktore robie:
>> https://moto.trojmiasto.pl/Test-elektrycznym-Mercede
sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html
>
> Ale o tym już było, mieszkamy w ciemnogrodzie to się nie ma co dziwić na
> taki stan, tj. ilość i szybkość ładowania. W cywilizowanym świecie na
> ładowanie nie straciłoby się 2,5h tylko w porywach godzinę. Pomijam już że
> można było lepiej zoptymalizować jazdę.
Tylko ty mieszkasz w ciemnogrodzie i tę swoją ciemnotę
wylewasz na grupach dyskusyjnych. Poczytaj o tych "cywilizowanych"
krajach: https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-ladowanie-kolej
ki/
https://nczas.com/2020/01/01/sznur-aut-by-naladowac-
samochod-elektryczny-kolejka-jak-za-komuny-video-2/
https://motohigh.pl/2019/12/03/usa-swieto-dziekczyni
enia-tesla-ladowanie-problemy/
https://www.wyborkierowcow.pl/jezdzisz-elektrykiem-m
ozesz-utknac-w-kolejce-do-ladowania/
Tesla nie znalazła dobrego rozwiązania, zastosowała komunistyczne,
ograniczyła ładowanie do 80%. :-)
https://elektrowoz.pl/ladowarki/tesla-ogranicza-lado
wanie-do-80-procent-na-zatloczonych-superchargerach-
w-stanach-zjednoczonych/
Pozdrawiam
-
59. Data: 2020-08-18 04:06:40
Temat: Re: Ladowanie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-08-2020 o 19:03, K pisze:
> Wiem, chodzilo o ladowanie ze spalinowego w trakcie jazdy. Wczesniej
> sadzilem na bazie posiadanych informacji, ze sie nie dalo. Teraz czytam,
> ze byl taki tryb.
Nie "był taki tryb" tylko ten silnik spalinowy TYLKO do tego służył,
więc jak mogłoby się nie dać?
-
60. Data: 2020-08-18 04:07:56
Temat: Re: Ladowanie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 17-08-2020 o 20:09, Michal Jankowski pisze:
> W dniu 17.08.2020 o 17:23, Cavallino pisze:
>> W dniu 17-08-2020 o 12:23, K pisze:
>>
>>> Opel Ampera byl/jest. Ale z tego co wiem nie byl w stanie uruchomic
>>> spalinowego aby ladowac na biezaco w trakcie jazdy.
>>
>> Tzn?
>> Musiałeś się zatrzymać i ładować na postoju?
>> Ktoś Cię mocno okłamał.....
>
> Tak pisali:
>
> Kiedy prąd się skończy nie jesteśmy skazani na szprycowanie się kofeiną
> u znajomych - komputer uruchamia wówczas jednostkę spalinową o
> pojemności 1.4 i mocy 86 KM, która zacznie pracować jako... elektrownia
> pokładowa. I tylko tyle! Energia z benzyniaka wystarcza do wytworzenia
> prądu dla silnika elektrycznego. Silnik benzynowy pracuje ze stałą
> prędkością obrotową, która została tak dobrana, aby połączyć efektywność
> z ekonomią. Prądnica dostarcza energii z oktanów tylko na bieżące
> potrzeby zespołu napędowego - nie ładuje przy tym baterii. Energia nie
> jest magazynowa w bateriach z prostych przyczyn - kiedy dojedziemy do
> celu, to użyjemy dużo tańszego prądu z gniazdka.
No dokładnie.
Czyli opcja że nie można doładowywać podczas jazdy, była z założenia
niemożliwa.