-
241. Data: 2020-08-25 17:06:25
Temat: Re: Ladowanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ri331p$7bs$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 25-08-2020 o 15:11, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 25-08-2020
> o 11:29, WS pisze:
>>>>> Nawet autobusem nie lubię jeździć z powodu tego typu monotonii i
>>>>> siedzenia w bezruchu.
>>>> Ja tez nie znosze, jechalem ze 3x dluzsze trasy (dosc dawno..):
>>>> Krk-La Plagne, Krk-Lyon i pomimo przerw jest to masakra...
>>>> W samochodzie tez generalnie lepiej jedzie mi sie jako kierwca
>>>> niz pasazer (bo zanudzic na smierc sie mozna ;) ),
>> No to mamy tak samo.
>>
>> Hm, jako pasazer mozna sie przespac, ksiazke przeczytac, posluchac
>> ...
>Chodzi głównie o to "bez ruchu".
>Książkę to można czytać w pociągu, gdzie miejsca masz trzy razy tyle
>(zazwyczaj pełne nie jeżdżą).
Hm, tego miejsca nie ma tam znow tak duzo, chyba ze 4 osoby w
przedziale. Nog nie wyciagne.
Pociag to inna klasa pod wieloma wzgledami, choc ostatnio zrobil sie
konkurencyjny ...
>>> Ale z tego powodu, raczej nie jeździmy po 1000 km.
>>> No w zeszłym roku raz się zdarzyła (Split-Międzylesie to chyba
>>> gdzieś taki dystans), ale stwierdzam że to nie miało sensu i
>>> równie dobrze mogliśmy spać gdzieś w Czechach, tak jak w tamtą
>>> stronę.
>
>> Istotnie zadna roznica, poza ewentulna roznica ceny.
>Tak właśnie kombinowałem, bo nie chciało mi się w bookingu grzebać.
>Ale za to jak wylądowaliśmy w Międzylesiu późnym wieczorem to
>temperatura spadła z 35 do 9 stopni, więc byliśmy lekko
>niedostosowani ubiorem....
A w Czechach ile by bylo ? przeciez nie 35 .. chyba, ze na poludniu.
Tak czy inaczej - po 35 docenilbym to 9 :-)
>> Ale jakbys sie nie op* wczesniej i nie przystawal co chwila, to w
>> tym roku do Poznania juz niedaleko ...
>Akurat tam była tylko dwa razy przerwa na obiad, tyle że dodatkowy
>czas
No widzisz - i jakos nic ciekawego do zobaczenia po drodze nie bylo
:-P
>poszedł na korek na autostradzie pod Grazem i na objazd niewinietkowy
>w Słowenii (trasa przez Varazdin na próbę).
ale dwa obiady jednego dnia ? :-)
J.
-
242. Data: 2020-08-25 17:07:54
Temat: Re: Ladowanie
Od: K <n...@e...com>
On 25/08/2020 15:44, Michal Jankowski wrote:
> W dniu 25.08.2020 o 11:10, Cavallino pisze:
>> W dniu 25-08-2020 o 10:54, K pisze:
>>
>>> Ale takie auta jak Passat, Arteon, Insignia, Superb itd. tez zaczna
>>> wystepowac jako elektryczne. Kwestia przeprojektowania podlogi, czyli
>>> najbardziej skomplikowanego elementu.
>>
>> No właśnie tak się nie da.
>> Próbowali i nie wypaliło (np. w e-Golfie)
>>
>> Trzeba zrobić nową płytę, specjalnie pod kątek elektryków - wtedy to
>> się sprawdza.
>> No i zrobili, ale nawet VW wypuszcza na niej tylko suvy w tych
>> gabarytach (ID4, Enyaq i Audi Q4 e-tron), inne nie są planowane.
>
> No ale jeśli "Europa" serio myśli o zaprzestaniu produkcji aut
> spalinowych za ileś tam lat, to muszą się pojawić samochody elektryczne
> w segmencie C i B. Jak nie VW, to kto inny...
>
> MJ
>
I sie pojawia, trzeba czasu na przeprojektowanie istniejacych.
-
243. Data: 2020-08-25 17:17:09
Temat: Re: Ladowanie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5f4523df$0$511$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 25.08.2020 o 11:10, Cavallino pisze:
>> Trzeba zrobić nową płytę, specjalnie pod kątek elektryków - wtedy
>> to się sprawdza.
>> No i zrobili, ale nawet VW wypuszcza na niej tylko suvy w tych
>> gabarytach (ID4, Enyaq i Audi Q4 e-tron), inne nie są planowane.
>No ale jeśli "Europa" serio myśli o zaprzestaniu produkcji aut
>spalinowych za ileś tam lat, to muszą się pojawić samochody
>elektryczne w segmencie C i B. Jak nie VW, to kto inny...
No chyba, ze wymysla cos innego. Maxi vany, mini busy itp.
Bo jesli np gruba bateria w podlodze bardziej pasuje do "suv" ...
J.
-
244. Data: 2020-08-25 17:23:26
Temat: Re: Ladowanie
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 25.08.2020 o 17:17, J.F. pisze:
> Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5f4523df$0$511$6...@n...neostrada.
pl...
> W dniu 25.08.2020 o 11:10, Cavallino pisze:
>>> Trzeba zrobić nową płytę, specjalnie pod kątek elektryków - wtedy to
>>> się sprawdza.
>>> No i zrobili, ale nawet VW wypuszcza na niej tylko suvy w tych
>>> gabarytach (ID4, Enyaq i Audi Q4 e-tron), inne nie są planowane.
>
>> No ale jeśli "Europa" serio myśli o zaprzestaniu produkcji aut
>> spalinowych za ileś tam lat, to muszą się pojawić samochody
>> elektryczne w segmencie C i B. Jak nie VW, to kto inny...
>
> No chyba, ze wymysla cos innego. Maxi vany, mini busy itp.
>
I jaki sposób to zastąpi małe auta?
MJ
-
245. Data: 2020-08-25 17:43:58
Temat: Re: Ladowanie
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 25 Aug 2020 09:25:39 +0200, Adam
> Ale pracuje w cyklu Atkinsona.
Ale dopiero 2,4. Wersja 2.0 ma cykl Otta, bo to silnik z wersji spalinowej
wzięty, tylko ma moc ograniczoną do 120KM (ze 150).
> Najczęściej (o ile nie potrzeba aktualnie
> większej mocy) w stałych obrotach.
Jak jedzie w trybie save albo hybrid to żongluje obrotami.
> Ponadto jest to silnik wolnossący, bez żadnych "udziwnień".
No i rezulatat jest taki, że przy większej mocy wyje jak opętany
> Niewiele poniżej - tam jest tylko sprzęgło, nie ma skrzyni biegów. Więc
> nie może niżej startować ze względów konstrukcyjnych - obroty silnika
> były by zbyt małe, aby silnik pracował w efektywnym (i mechanicznie
> bezpiecznym) zakresie obrotów.
Nie musisz mi tłumaczyć, bo mam PHEVa. ;P
> Ludzie modują baterie w pierwszych wersjach PHEVa. Natomiast nic mi nie
> wiadomo, aby ktoś przekroczył zasięg 100 km.
> W Australii ktoś mocniej kombinował, ale zdaje się porzucił temat.
Trudno aby się to udało, skoro po prostu wymieniają moduły na takie o
większej gęstości, nie zwiększając znacznie jej ilości, bo ten samochód nie
jest konstrukcyjnie przystosowany by pomieścić więcej baterii. Po prostu
wzięli spaliniaka, dodwalili mu baterii w kufer i tyle. Tyle lat i nadal
nie zrobili nowej płyty aby upchąć więcej baterii.
> Subiektywnie na chwilę obecną nie widzę nic lepszego od Outlanera PHEV.
> Dla mnie nieco za mały, ma duże problemy na śniegu,
Jakie ma problemy? Nie zauważyłem, a jechałem w takiej zadymie (jak dwa
lata temu zawaliło przełęcz Brenner), że śnieg miał 10-15 cm na
autostradzie, a często za oknem nic nie było widać.
> ale podoba mi się,
> że można cichutko ruszyć, cichutko dojechać ostatni odcinek. Nawet
> silnik jak się uruchomi, to niewiele słychać.
> Oczywiście są jeszcze zdecydowanie cichsze autka - np Lexus LS600h, w
> którym można szeptem rozmawiać przy prędkościach "niemieckich", ale to
> już zupełnie inny segment pojazdów.
No właśnie, szkoda że ostatnie km tylko. Wszystko przez to, że przespali
tyle lat zamiast zrobić porządnego PHEVa.
> Gdyby tylko ichnią debilną nawigację dało się wymienić na Automapę lub
> coś podobnego, to już było by nieźle. Ale przynajmniej jest dojście do
> kompa, można sobie ustawiać różne rzeczy, jak np. światła dzienne,
> blokowanie drzwi, spryskiwacze, oświetlenie wnętrza.
Ja wymieniłem na coś takiego:
https://pl.aliexpress.com/item/4000027084661.html?sp
m=a2g0s.9042311.0.0.77995c0fmZRlMG
10" z 4G i Wifi. Interfejs trochę toporny, ale gógle maps, YT, video,
wszystko co w Andku działa. Telefon też można podpiąć. Tylko głośnomówiący
kuleje, brzmi jak w studni i kamerę cofania niestety trzeba podmienić.
Te ustawienia masz gdzieś opisane?
--
Pozdor
Myjk
-
246. Data: 2020-08-25 17:47:29
Temat: Re: Ladowanie
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 25 Aug 2020 11:04:39 +0200, J.F.
> Tylko w aucie na sloneczku moze byc 50 czy 80 st C :-(
No może, ale po 20 minutach już wszystko jest chłodne i wystarczy tylko
podtrzymywać.
> Powietrze wlatuje najpierw na chlodnice klimy.
Ale układ klimy biegnie po silniku i jest przezeń ogrzewany. Podobnie jak
kabina jest grzana dodatkowo od silnika.
> A daszek jest ? Bo na sloneczku to sie nie schlodzi ...
Oczywiście że się schłodzi. Klima się załącza, w środku jest huragan bo
wentyl (chyba) na pełnych obrotach pracuje.
--
Pozdor
Myjk
-
247. Data: 2020-08-25 18:10:48
Temat: Re: Ladowanie
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 25 Aug 2020 09:52:21 +0200, Adam
> W niektórych autach klima jest typu inwerterowego - czyli pompa ciepła
> działa w obie strony.
Inwerter nie oznacza dwustronnej pracy (grzanie/chłodzenie), a po prostu
płynne zwiększanie i zmniejszanie mocy pracy sprężarki.
> Stąd ogrzewanie pobiera zdecydowanie mniej
> energii, aniżeli ogrzewanie za pomocą grzałek.
Są to wyjątki. Dopiero Tesla Model 3 i Y mają w standardziej i wykorzystują
sprężarkę do grzania. Tesla S i X grzały oporówką. Leaf ma opcję grzania
sprężarką, ale kosztuje to dopłatę AFAIR 2kzł. Inne EVy grzeją oporową
grzałką jak farelka babci Jadzi.
--
Pozdor
Myjk
-
248. Data: 2020-08-25 18:35:45
Temat: Re: Ladowanie
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
W dniu 25.08.2020 o 18:10, Myjk pisze:
> Tue, 25 Aug 2020 09:52:21 +0200, Adam
>
>> W niektórych autach klima jest typu inwerterowego - czyli pompa ciepła
>> działa w obie strony.
>
> Inwerter nie oznacza dwustronnej pracy (grzanie/chłodzenie), a po prostu
> płynne zwiększanie i zmniejszanie mocy pracy sprężarki.
>
>> Stąd ogrzewanie pobiera zdecydowanie mniej
>> energii, aniżeli ogrzewanie za pomocą grzałek.
>
> Są to wyjątki. Dopiero Tesla Model 3 i Y mają w standardziej i wykorzystują
> sprężarkę do grzania. Tesla S i X grzały oporówką. Leaf ma opcję grzania
> sprężarką, ale kosztuje to dopłatę AFAIR 2kzł. Inne EVy grzeją oporową
> grzałką jak farelka babci Jadzi.
>
Nie, tylko Y ma pompę ciepła, trójka ma normalną grzałkę. Dopiero teraz
się mówi o zastosowaniu pompy z Y w przyszłości również w 3.
https://www.currentautomotive.com/model-y-is-the-fir
st-tesla-with-a-heat-pump-heres-why-thats-a-big-deal
/
MJ
-
249. Data: 2020-08-25 19:15:29
Temat: Re: Ladowanie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 25-08-2020 o 16:05, J.F. pisze:
> Bo 1200km to sie da przejechac w 10-12h,
Głównie w teorii.
Bo jeszcze musiałoby nie być granic, kupowania winietek, jedzenia poza
samochodem, potrzeb fizjologicznych czy rozprostowania gnatów.
Każdy z tych rzecz obniża średnią o kilkanaście km/h przez dłuższych czas.
> jak korkow nie bedzie, i to
> nazywam "bez napinki".
Nie - po prostu nie potrafisz czasu liczyć.
Żeby utrzymać średnią 120, to trzeba popierdzielać pod 200, gdzie tylko
się da.
>
> A w elektryku jak widac czas sie wydluza,
Wręcz przeciwnie.
Przerwa co 200 km powoduje, że odżywasz.
A podczas jazdy kima się łatwiej, bo nic nie wyje.
> Szombathely ... ktoredy on jechal, ze mu bylo po drodze przez Slowacje ?
Tak się jedzie, żeby ominąć austriacką i słoweńską winietkę.
-
250. Data: 2020-08-25 19:16:19
Temat: Re: Ladowanie
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 25-08-2020 o 16:44, Michal Jankowski pisze:
> W dniu 25.08.2020 o 11:10, Cavallino pisze:
>> W dniu 25-08-2020 o 10:54, K pisze:
>>
>>> Ale takie auta jak Passat, Arteon, Insignia, Superb itd. tez zaczna
>>> wystepowac jako elektryczne. Kwestia przeprojektowania podlogi, czyli
>>> najbardziej skomplikowanego elementu.
>>
>> No właśnie tak się nie da.
>> Próbowali i nie wypaliło (np. w e-Golfie)
>>
>> Trzeba zrobić nową płytę, specjalnie pod kątek elektryków - wtedy to
>> się sprawdza.
>> No i zrobili, ale nawet VW wypuszcza na niej tylko suvy w tych
>> gabarytach (ID4, Enyaq i Audi Q4 e-tron), inne nie są planowane.
>
> No ale jeśli "Europa" serio myśli o zaprzestaniu produkcji aut
> spalinowych za ileś tam lat, to muszą się pojawić samochody elektryczne
> w segmencie C i B. Jak nie VW, to kto inny...
W segmencie C są, w B też.
Nie ma w D i nie będzie.