  • 241. Data: 2020-08-25 17:06:25
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:ri331p$7bs$1$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 25-08-2020 o 15:11, J.F. pisze:

    >Chodzi głównie o to "bez ruchu".
    >Książkę to można czytać w pociągu, gdzie miejsca masz trzy razy tyle
    >(zazwyczaj pełne nie jeżdżą).

    Hm, tego miejsca nie ma tam znow tak duzo, chyba ze 4 osoby w
    przedziale. Nog nie wyciagne.

    Pociag to inna klasa pod wieloma wzgledami, choc ostatnio zrobil sie
    konkurencyjny ...

    >Tak właśnie kombinowałem, bo nie chciało mi się w bookingu grzebać.
    >Ale za to jak wylądowaliśmy w Międzylesiu późnym wieczorem to
    >temperatura spadła z 35 do 9 stopni, więc byliśmy lekko
    >niedostosowani ubiorem....

    A w Czechach ile by bylo ? przeciez nie 35 .. chyba, ze na poludniu.
    Tak czy inaczej - po 35 docenilbym to 9 :-)

    >Akurat tam była tylko dwa razy przerwa na obiad, tyle że dodatkowy
    >czas

    No widzisz - i jakos nic ciekawego do zobaczenia po drodze nie bylo
    :-P

    >poszedł na korek na autostradzie pod Grazem i na objazd niewinietkowy
    >w Słowenii (trasa przez Varazdin na próbę).

    ale dwa obiady jednego dnia ? :-)

    J.

  • 242. Data: 2020-08-25 17:07:54
    Od: K <n...@e...com>

    On 25/08/2020 15:44, Michal Jankowski wrote:

    > No ale jeśli "Europa" serio myśli o zaprzestaniu produkcji aut
    > spalinowych za ileś tam lat, to muszą się pojawić samochody elektryczne
    > w segmencie C i B. Jak nie VW, to kto inny...
    >
    >   MJ

    I sie pojawia, trzeba czasu na przeprojektowanie istniejacych.

  • 243. Data: 2020-08-25 17:17:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >No ale jeśli "Europa" serio myśli o zaprzestaniu produkcji aut
    >spalinowych za ileś tam lat, to muszą się pojawić samochody
    >elektryczne w segmencie C i B. Jak nie VW, to kto inny...

    No chyba, ze wymysla cos innego. Maxi vany, mini busy itp.

    Bo jesli np gruba bateria w podlodze bardziej pasuje do "suv" ...

    J.

  • 244. Data: 2020-08-25 17:23:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.08.2020 o 17:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No chyba, ze wymysla cos innego. Maxi vany, mini busy itp.

    I jaki sposób to zastąpi małe auta?

    MJ

  • 245. Data: 2020-08-25 17:43:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 Aug 2020 09:25:39 +0200, Adam

    > Ale pracuje w cyklu Atkinsona.

    Ale dopiero 2,4. Wersja 2.0 ma cykl Otta, bo to silnik z wersji spalinowej
    wzięty, tylko ma moc ograniczoną do 120KM (ze 150).

    > Najczęściej (o ile nie potrzeba aktualnie
    > większej mocy) w stałych obrotach.

    Jak jedzie w trybie save albo hybrid to żongluje obrotami.

    > Ponadto jest to silnik wolnossący, bez żadnych "udziwnień".

    No i rezulatat jest taki, że przy większej mocy wyje jak opętany

    > Niewiele poniżej - tam jest tylko sprzęgło, nie ma skrzyni biegów. Więc
    > nie może niżej startować ze względów konstrukcyjnych - obroty silnika
    > były by zbyt małe, aby silnik pracował w efektywnym (i mechanicznie
    > bezpiecznym) zakresie obrotów.

    Nie musisz mi tłumaczyć, bo mam PHEVa. ;P

    > Ludzie modują baterie w pierwszych wersjach PHEVa. Natomiast nic mi nie
    > wiadomo, aby ktoś przekroczył zasięg 100 km.
    > W Australii ktoś mocniej kombinował, ale zdaje się porzucił temat.

    Trudno aby się to udało, skoro po prostu wymieniają moduły na takie o
    większej gęstości, nie zwiększając znacznie jej ilości, bo ten samochód nie
    jest konstrukcyjnie przystosowany by pomieścić więcej baterii. Po prostu
    wzięli spaliniaka, dodwalili mu baterii w kufer i tyle. Tyle lat i nadal
    nie zrobili nowej płyty aby upchąć więcej baterii.

    > Subiektywnie na chwilę obecną nie widzę nic lepszego od Outlanera PHEV.
    > Dla mnie nieco za mały, ma duże problemy na śniegu,

    Jakie ma problemy? Nie zauważyłem, a jechałem w takiej zadymie (jak dwa
    lata temu zawaliło przełęcz Brenner), że śnieg miał 10-15 cm na
    autostradzie, a często za oknem nic nie było widać.

    > ale podoba mi się,
    > że można cichutko ruszyć, cichutko dojechać ostatni odcinek. Nawet
    > silnik jak się uruchomi, to niewiele słychać.
    > Oczywiście są jeszcze zdecydowanie cichsze autka - np Lexus LS600h, w
    > którym można szeptem rozmawiać przy prędkościach "niemieckich", ale to
    > już zupełnie inny segment pojazdów.

    No właśnie, szkoda że ostatnie km tylko. Wszystko przez to, że przespali
    tyle lat zamiast zrobić porządnego PHEVa.

    > Gdyby tylko ichnią debilną nawigację dało się wymienić na Automapę lub
    > coś podobnego, to już było by nieźle. Ale przynajmniej jest dojście do
    > kompa, można sobie ustawiać różne rzeczy, jak np. światła dzienne,
    > blokowanie drzwi, spryskiwacze, oświetlenie wnętrza.

    Ja wymieniłem na coś takiego:
    https://pl.aliexpress.com/item/4000027084661.html?sp
    m=a2g0s.9042311.0.0.77995c0fmZRlMG
    10" z 4G i Wifi. Interfejs trochę toporny, ale gógle maps, YT, video,
    wszystko co w Andku działa. Telefon też można podpiąć. Tylko głośnomówiący
    kuleje, brzmi jak w studni i kamerę cofania niestety trzeba podmienić.

    Te ustawienia masz gdzieś opisane?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 246. Data: 2020-08-25 17:47:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 Aug 2020 11:04:39 +0200, J.F.

    > Tylko w aucie na sloneczku moze byc 50 czy 80 st C :-(

    No może, ale po 20 minutach już wszystko jest chłodne i wystarczy tylko
    podtrzymywać.

    > Powietrze wlatuje najpierw na chlodnice klimy.

    Ale układ klimy biegnie po silniku i jest przezeń ogrzewany. Podobnie jak
    kabina jest grzana dodatkowo od silnika.

    > A daszek jest ? Bo na sloneczku to sie nie schlodzi ...

    Oczywiście że się schłodzi. Klima się załącza, w środku jest huragan bo
    wentyl (chyba) na pełnych obrotach pracuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 247. Data: 2020-08-25 18:10:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 25 Aug 2020 09:52:21 +0200, Adam

    > W niektórych autach klima jest typu inwerterowego - czyli pompa ciepła
    > działa w obie strony.

    Inwerter nie oznacza dwustronnej pracy (grzanie/chłodzenie), a po prostu
    płynne zwiększanie i zmniejszanie mocy pracy sprężarki.

    > Stąd ogrzewanie pobiera zdecydowanie mniej
    > energii, aniżeli ogrzewanie za pomocą grzałek.

    Są to wyjątki. Dopiero Tesla Model 3 i Y mają w standardziej i wykorzystują
    sprężarkę do grzania. Tesla S i X grzały oporówką. Leaf ma opcję grzania
    sprężarką, ale kosztuje to dopłatę AFAIR 2kzł. Inne EVy grzeją oporową
    grzałką jak farelka babci Jadzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 248. Data: 2020-08-25 18:35:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.08.2020 o 18:10, Myjk pisze:
> [...]
    > sprężarkę do grzania. Tesla S i X grzały oporówką. Leaf ma opcję grzania
    > sprężarką, ale kosztuje to dopłatę AFAIR 2kzł. Inne EVy grzeją oporową

    Nie, tylko Y ma pompę ciepła, trójka ma normalną grzałkę. Dopiero teraz
    się mówi o zastosowaniu pompy z Y w przyszłości również w 3.

    https://www.currentautomotive.com/model-y-is-the-fir
    st-tesla-with-a-heat-pump-heres-why-thats-a-big-deal
    /

    MJ

  • 249. Data: 2020-08-25 19:15:29
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-08-2020 o 16:05, J.F. pisze:

    > Bo 1200km to sie da przejechac w 10-12h,

    Głównie w teorii.
    Bo jeszcze musiałoby nie być granic, kupowania winietek, jedzenia poza
    samochodem, potrzeb fizjologicznych czy rozprostowania gnatów.

    Każdy z tych rzecz obniża średnią o kilkanaście km/h przez dłuższych czas.

    > jak korkow nie bedzie, i to
    > nazywam "bez napinki".

    Nie - po prostu nie potrafisz czasu liczyć.
    Żeby utrzymać średnią 120, to trzeba popierdzielać pod 200, gdzie tylko
    się da.

    > A w elektryku jak widac czas sie wydluza,

    Wręcz przeciwnie.
    Przerwa co 200 km powoduje, że odżywasz.
    A podczas jazdy kima się łatwiej, bo nic nie wyje.

    > Szombathely ... ktoredy on jechal, ze mu bylo po drodze przez Slowacje ?

    Tak się jedzie, żeby ominąć austriacką i słoweńską winietkę.

  • 250. Data: 2020-08-25 19:16:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-08-2020 o 16:44, Michal Jankowski pisze:

    > No ale jeśli "Europa" serio myśli o zaprzestaniu produkcji aut
    > spalinowych za ileś tam lat, to muszą się pojawić samochody elektryczne
    > w segmencie C i B. Jak nie VW, to kto inny...

    W segmencie C są, w B też.
    Nie ma w D i nie będzie.