eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLadowanieRe: Ladowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Ladowanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5f365f60$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhk4sp$hu9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhlaoo$7tg$1$horizn@news.chmurka.net> <68xhv355bxrv$.dlg@myjk.org>
    <rhlkls$d0q$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <rhlnjc$ejo$1$horizn@news.chmurka.net> <10lcwiw6m2pdo$.dlg@myjk.org>
    <rhlut1$inf$1$horizn@news.chmurka.net> <twi3vm3x1hfj$.dlg@myjk.org>
    <5f3f9166$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhp098$bo4$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5f4292d5$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhvk0e$3fv$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5f43591c$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhvmg7$4u4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhvr0c$7be$1$horizn@news.chmurka.net>
    <5f437f86$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhvvjd$9ht$1$Adam@news.chmurka.net> <y...@m...org>
    <ri2edj$nng$1$Adam@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 25 Aug 2020 17:43:58 +0200
    Message-ID: <1kremuxz1c981$.dlg@myjk.org>
    Lines: 66
    NNTP-Posting-Host: 83.31.115.109
    X-Trace: 1598370237 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 83.31.115.109:54476
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4393
    X-Received-Body-CRC: 3061613755
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683272
    [ ukryj nagłówki ]

    Tue, 25 Aug 2020 09:25:39 +0200, Adam

    > Ale pracuje w cyklu Atkinsona.

    Ale dopiero 2,4. Wersja 2.0 ma cykl Otta, bo to silnik z wersji spalinowej
    wzięty, tylko ma moc ograniczoną do 120KM (ze 150).

    > Najczęściej (o ile nie potrzeba aktualnie
    > większej mocy) w stałych obrotach.

    Jak jedzie w trybie save albo hybrid to żongluje obrotami.

    > Ponadto jest to silnik wolnossący, bez żadnych "udziwnień".

    No i rezulatat jest taki, że przy większej mocy wyje jak opętany

    > Niewiele poniżej - tam jest tylko sprzęgło, nie ma skrzyni biegów. Więc
    > nie może niżej startować ze względów konstrukcyjnych - obroty silnika
    > były by zbyt małe, aby silnik pracował w efektywnym (i mechanicznie
    > bezpiecznym) zakresie obrotów.

    Nie musisz mi tłumaczyć, bo mam PHEVa. ;P

    > Ludzie modują baterie w pierwszych wersjach PHEVa. Natomiast nic mi nie
    > wiadomo, aby ktoś przekroczył zasięg 100 km.
    > W Australii ktoś mocniej kombinował, ale zdaje się porzucił temat.

    Trudno aby się to udało, skoro po prostu wymieniają moduły na takie o
    większej gęstości, nie zwiększając znacznie jej ilości, bo ten samochód nie
    jest konstrukcyjnie przystosowany by pomieścić więcej baterii. Po prostu
    wzięli spaliniaka, dodwalili mu baterii w kufer i tyle. Tyle lat i nadal
    nie zrobili nowej płyty aby upchąć więcej baterii.

    > Subiektywnie na chwilę obecną nie widzę nic lepszego od Outlanera PHEV.
    > Dla mnie nieco za mały, ma duże problemy na śniegu,

    Jakie ma problemy? Nie zauważyłem, a jechałem w takiej zadymie (jak dwa
    lata temu zawaliło przełęcz Brenner), że śnieg miał 10-15 cm na
    autostradzie, a często za oknem nic nie było widać.

    > ale podoba mi się,
    > że można cichutko ruszyć, cichutko dojechać ostatni odcinek. Nawet
    > silnik jak się uruchomi, to niewiele słychać.
    > Oczywiście są jeszcze zdecydowanie cichsze autka - np Lexus LS600h, w
    > którym można szeptem rozmawiać przy prędkościach "niemieckich", ale to
    > już zupełnie inny segment pojazdów.

    No właśnie, szkoda że ostatnie km tylko. Wszystko przez to, że przespali
    tyle lat zamiast zrobić porządnego PHEVa.

    > Gdyby tylko ichnią debilną nawigację dało się wymienić na Automapę lub
    > coś podobnego, to już było by nieźle. Ale przynajmniej jest dojście do
    > kompa, można sobie ustawiać różne rzeczy, jak np. światła dzienne,
    > blokowanie drzwi, spryskiwacze, oświetlenie wnętrza.

    Ja wymieniłem na coś takiego:
    https://pl.aliexpress.com/item/4000027084661.html?sp
    m=a2g0s.9042311.0.0.77995c0fmZRlMG
    10" z 4G i Wifi. Interfejs trochę toporny, ale gógle maps, YT, video,
    wszystko co w Andku działa. Telefon też można podpiąć. Tylko głośnomówiący
    kuleje, brzmi jak w studni i kamerę cofania niestety trzeba podmienić.

    Te ustawienia masz gdzieś opisane?

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: