  • 151. Data: 2020-08-24 08:25:10
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2020 o 08:07, J.F. pisze:

    > Taaa ... to jak myslicie - wczesniej  nastawiaja wiecej FR czy zrobia
    > lepsza, szybsza droge ? :-)
    >
    > No i sprawa korkow w letnie upaly - jednak ładowanie po drodze.

    A możesz zapamiętać raz na zawsze, że klimatyzacja w elektryku działa
    inaczej i zużywa pomijalne ilości energii?

    A ogólnie w korku samochód pali mniej niż podczas jazdy na trasie (bo
    wolniej jedziesz, a on to lubi).

  • 152. Data: 2020-08-24 09:14:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-24 o 07:39, Cavallino pisze:

    > A dlaczego klasy średniej akurat?
    > Ja piszę o kompakcie, kolubryny mnie nie interesują z założenia.
    > Producentów też nie, dlatego ich nie robią.

    Ciebie nie interesują, bo jeździłeś małym i na mały zamieniłeś.
    Ja się pytam z czego muszę zrezygnować, żeby się przesiąść
    na porównywalny wielkością albo ile dopłacić.
    Dlaczego niby ktoś jeżdżący jakimś kombiakiem passatem, mondeo, C5,
    avensis czy accordem ma się przesiadać na auto niewiele większe od
    jakiegoś miejskiego toczydła?

    > Klasa D i kombi, to w ogóle przeżytek, została praktycznie zniszczona
    > przez suvy, więc ciężko ją brać do porównań.
    >
    > Duży kompakt o podobnych parametrach to Leaf.
    > Kosztuje (z dopłatą i mniejszą baterią) tyle, ile większość podobnie
    > wyposażonych kompakktów spalinowych.

    Czyli kolejny kompromis - brać mniejszego niż mam i jeszcze z mniejszą
    baterią,
    żeby mieć mniejszy zasięg.
    Chcesz mnie zniechęcić?
    Bo zalet w tym nie widzę, ale zacząłem analizować do czego ewentualnie
    mógłbym
    się przymierzyć. Wizualnie podoba mi się Huyndai Kona Electric -
    parametry zasięgu tez ma niezłe, ale jest znacznie mniejszy i drogi.
    (bagażnik o 30% mniejszy czyli o wiele mniejszy od kombiaka poprzednika i
    może służyć jedynie jako drugie auto do jazd miejskich)

  • 153. Data: 2020-08-24 09:42:03
    Od: K <n...@e...com>

    On 24/08/2020 07:25, Cavallino wrote:

    > A możesz zapamiętać raz na zawsze, że klimatyzacja w elektryku działa
    > inaczej i zużywa pomijalne ilości energii?
    >
    > A ogólnie w korku samochód pali mniej niż podczas jazdy na trasie (bo
    > wolniej jedziesz, a on to lubi).

    No troche ogolne stwierdzenie, ze pomijalne:
    https://www.automototechnika.pl/technika/klimatyzacj
    a-wazny-problem-aut-elektrycznych,387.html

  • 154. Data: 2020-08-24 09:42:05
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2020 o 09:14, cef pisze:

    > Ciebie nie interesują,

    Jak widać po rynku - już mało kogo interesują.

    > bo jeździłeś małym i na mały zamieniłeś.
    > Ja się pytam z czego muszę zrezygnować, żeby się przesiąść
    > na porównywalny wielkością albo ile dopłacić.

    Musisz sobie poszukać.

    > Dlaczego niby ktoś jeżdżący jakimś kombiakiem passatem, mondeo, C5,
    > avensis czy accordem ma się przesiadać

    Niech się nie przesiada, tylko januszuje dalej.

    > Czyli kolejny kompromis - brać mniejszego niż mam

    A weź sobie większego, tyle że ze mną o nich nie dyskutuj, tylko sobie
    poszukaj odpowiedniego.

  • 155. Data: 2020-08-24 09:44:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/08/2020 18:20, Cavallino wrote:

    > No i co w związku z tym?
    > Mam odpowiadać za czyjeś błędne wybory?

    Trzeba zglosic do AirBnb aby do filtrow wyszukiwania dodali mozliowsc
    naladowania samochodu.

  • 156. Data: 2020-08-24 10:02:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-24 o 09:42, Cavallino pisze:

    > Jak widać po rynku - już mało kogo interesują.

    Po rynku widać, że jeśli jak twierdzisz przesiedli się na SUVy,
    to też raczej większe spaliniaki niż mniejsze.

    > Musisz sobie poszukać.

    No właśnie po tej odpowiedzi widać, że nie przechodzi Ci przez
    klawiaturę, że trzeba jednak zapłacić znacznie więcej za to samo.

> [...]

    No właśnie po tej odpowiedzi widać, że nie przechodzi Ci przez
    klawiaturę, że trzeba jednak zapłacić znacznie więcej za to samo.

    A do tej pory starałeś się dawać dowody na ekonomiczne aspekty tego
    wyboru. Jak zacząłem to analizować dokładnie, to okazuje się, że jednak
    król jest nagi i tyle.

  • 157. Data: 2020-08-24 10:02:49
    Od: K <n...@e...com>

    On 23/08/2020 07:41, Cavallino wrote:

    > Tyle że po kilku godzinach jazdy i tak jesteś zmęczony, nawet jak nie do
    > końca zdajesz sobie z tego sprawę.

    Wiem kiedy jestem zmeczony, wtedy robie przerwe. Jak odczuwasz zmeczenie
    po kilku godzinach jazy autem to stawiam na wiek i/lub zle odzywianie,
    brak witamin.

  • 158. Data: 2020-08-24 10:17:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2020 o 10:02, cef pisze:

> [...]
    >
    > No właśnie po tej odpowiedzi widać, że nie przechodzi Ci przez
    > klawiaturę, że trzeba jednak zapłacić znacznie więcej za to samo.

    Nie wiem, bo nie znam tego rynku w ogóle, z założenia mnie nie interesuje.
    Nie wiem w ogóle czy poza Teslą 3 w ogóle jakiś istnieje.

    > A do tej pory starałeś się dawać dowody na ekonomiczne aspekty tego
    > wyboru.

    Nie - nigdy nic nie pisałem o rynku elektrycznych autobusów.
    Zawsze pisałem o kompaktach.

  • 159. Data: 2020-08-24 10:19:56
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2020 o 09:42, K pisze:

    > No troche ogolne stwierdzenie, ze pomijalne:

    Autopsja.
    Skoro na trasie 200-300 km (czyli 3-4 h) zużył się 1 kW, to w porównaniu
    do reszty zużycia, jest to ilość pomijalna.
    Bo ile tych korków może być, następne 4h?
    To już się częściej ładuje, więc to wymaga postoju rzędu 2 minut dłużej,
    niż przy jeździe bez klimy.

  • 160. Data: 2020-08-24 10:20:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2020 o 10:02, K pisze:

    > Wiem kiedy jestem zmeczony,

    Obstawiam że dokładnie wszyscy, którzy zasnęli za kierownicą też tak
    uważali.