  • 131. Data: 2020-08-21 19:02:49
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Aug 2020 14:57:16 +0200, nadir

    > Mało tego, nie można wykluczyć, że przy 3000obr/min silnika i 140km/h
    > dźwięk od opon będzie w przeciwfazie do dźwięku silnika.

    Oooooczywiście. :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 132. Data: 2020-08-21 19:19:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2020 o 11:42, T. pisze:

    > Mnie nie stać na wymianę auta co 3 lata. Zmieniam co 10.

    No i co w związku z tym?

    Więc jakim
    > cudem zwrócił się elektryk po miesiącu? Czyżbyś był politykiem? ;-)

    Nie - wymieniłem używanego spaliniaka na używanego elektryka.
    Akurat były w tej samej cenie.
    I od miesiąca jeżdżę za friko.

    > Co do obliczeń - przy jeździe 12-15 tys. km rocznie wydaję rzędu 3800-
    > 4700 zł na paliwo. Zatem 30 tys. zł to dla mnie - ok., nie 10 lat, ale
    > 6-7. Ale to przy dwóch założeniach - prąd jest za darmo, a te 30 tys. zł
    > to róznica między elektrycznym golasem a dość dobrze wyposażonym autem.

    Elektryczne to zazwyczaj nie golasy - to raz.
    Dwa - dobrze wyposażone wersje spalinowe kosztują niewiele mniej i tracą
    na wartości więcej.

    > Bo gdyby porównać auta z podobnym wyposażeniem to róznica jest ok. 50-60
    > tys. zł.

    Nie jest, a przynajmniej nie musi być.
    Nowy Golf spalinowy kosztuje prawie tyle samo co fabrycznie nowy Leaf,
    uwzględniając moc i wyposażenie.

    nie wiem dlaczego porównuje sie w mediach najtańszego elektryka
    > z najdroższą wersją spalinowego (mam na myśli nie tyle elektryka, co PHEV).
    > Prosty przykład - ZOE jest odpowiednikiem Clio.

    Nie jest.
    W Clio się nie mieszczę (gabaryty) a w Zoe tak - to auto o wysokości
    Captura raczej.
    Aczkolwiek faktycznie mają wiele wspólnego.

    Najtańszy elektryk to
    > 135 900,

    Bez problemu kupisz poniżej 120 tys.
    Ale Zoe to zły przykład - chyba że chcesz się upierać.

    Policz Leafa za 98 tys.

    spalinowy - 50 tys. zł. Jeśli porównać podobne wersje
    > wyposażenia i z automatem (bo elektryk to automat), mamy 64 400 dla
    > spalinowego w wersji ZEN, 88 400 - hybryda i 140 900 - elektryk.
    > No i przypominam - nie policzyłem w ogóle kosztów prądu.

    A cenę odsprzedaży gdzie liczyłeś, bo nie zauważyłem?
    Bo dopiero ta różnica stanowi faktyczny koszt, a nie cena zakupu.

  • 133. Data: 2020-08-21 19:20:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2020 o 10:42, J.F. pisze:

    > A przeciez linkowales - jest apartament, z podziemnym parkingiem, bez
    > zadnego gniazdka :-)

    No i co w związku z tym?
    Mam odpowiadać za czyjeś błędne wybory?

  • 134. Data: 2020-08-21 19:21:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2020 o 15:38, K pisze:

    > Ale pan Zbigniew z zona byli na Airbnb i nie mieli takiej mozliwosci co
    > sie skonczylo bieganiem z przedluzaczem po kempingach.

    Skutki złego planowania lub założeń.

  • 135. Data: 2020-08-21 19:26:53
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2020 o 10:39, J.F. pisze:

    > A ile kilometrow i jaka droga?

    Pisałem jaka.
    Prawie 300 km po wojewódzkich.

    > No dobra - google liczy na spaliniaka, trzymajmy sie tych 4h,
    > mam nadzieje ze nie wydluzales trasy aby zahaczyc o ladowarke :-)

    Wręcz ją skróciłem.

    Dzisiaj kolejny przykład - Puck-Poznań w 6h wliczając jedno ładowanie na
    ponad godzinę po drodze - akurat był czas na KFC i WC.
    Drugiego ładowania nie liczę, bo to już pod domem - ładowania "na zaś".
    Wyjechałem 12:45 więc sam możesz sprawdzić kiedy piszę....

    Kolejny plus - można newsy obrobić podczas darmowego ładowania. ;-)

    > Punkt widzenia zalezy jak widac od siedzenia.

    Raczej od umiejętności trzeźwego spojrzenia z wielu stron.

    > 600km w dobrych ukladach to 4h jazdy, to nawet od kierowcy ciezarowki
    > nie wymaga sie jeszcze przerwy :-)

    Oni są przyzwyczajeni, więc to inna bajka.
    BTW: dziś dla mnie 6 h i tylko 1 postój to już było za mało, wolałbym
    częściej.

  • 136. Data: 2020-08-21 19:29:14
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2020 o 11:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    > Thu, 20 Aug 2020 14:47:12 +0100, K

    > Tylko znow zapominasz, ze OZE najwiecej produkuja w letni dzien, a
    > samochody w tym czasie ... no, moglby stac parkingu pod praca i sie
    > ladować.
    > W dodatku moglyby stac w cieniu pod daszkiem z solarow :-)

    > Nissan Leaf 1 ?

    Nie nadaje się do wyjazdów za miasto.
    To auto sprzed 10 lat.

    > A 2 jaki ma zasieg ?

    Zależy od baterii.
    Jak się uprzesz, to z większą nawet 500 km przejedziesz.

  • 137. Data: 2020-08-21 19:32:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-08-2020 o 12:51, K pisze:

    > No nie robie. Ostatnio chyba 750km z Neapolu do Wenecji nie zrobilem ani
    > jednej przerwy.

    Też tak kiedyś miałem.
    Teraz wiem, że byłem młody i głupi....
    Raz zaśniesz i nie będziesz mógł się wykłócać na newsach....

  • 138. Data: 2020-08-21 21:51:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-08-21 11:44, K wrote:
    [...]
    > Wibracji od silnika? Od niewywazonych kol lub chujowych opon firmy krzak
    > predzej ale od silnika to w budzetowych autach typu Vectra C, Signum i
    > Insignia B nie uswiadczylem.
    Widać miałeś to szczęście i nigdy dizlem nie jeździłeś. :-)

  • 139. Data: 2020-08-22 23:25:22
    Od: K <e...@s...com>

    On 21/08/2020 20:51, JDX wrote:
    > On 2020-08-21 11:44, K wrote:
    > [...]
    > Widać miałeś to szczęście i nigdy dizlem nie jeździłeś. :-)

    Jezdze teraz w Insigni B i zadnych wibracji nie mam. Nie wiem jak bylo w
    1.9cdti to fakt ale te silniki mialy akurat bardzo dobra opinie.

  • 140. Data: 2020-08-22 23:29:14
    Od: K <e...@s...com>

    On 21/08/2020 18:32, Cavallino wrote:

    > Też tak kiedyś miałem.
    > Teraz wiem, że byłem młody i głupi....
    > Raz zaśniesz i nie będziesz mógł się wykłócać na newsach....

    To tez siadam za kolko wypoczety przewaznie w dzien. Raz 6 lat temu
    zrobilem ten blad i o 18 wybralem sie w droge do Trojmiasta (z UK)
    1680km. W okolicach Hanoveru zaczalem zajezdzac komus droge i to byl
    pierwszy i ostatni raz kiedy popelnilem ten blad.