  • 121. Data: 2020-08-21 13:38:04
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2020 o 11:25, Myjk pisze:
    > Fri, 21 Aug 2020 10:39:27 +0200, J.F.

    > To nagraj filmik jak wkręcasz silnik swojej Vectry na postoju do obrotów
    > które masz przy 140 (ile to jest, 2800?), to sobie posłuchamy jaki udział w
    > hałasie ma silnik. Może masz decybelomierz, to będzie bardziej rzetelne, bo
    > przecież w komórkach to normalizacja dźwięku i takie tam...

    Ale wiesz, że (dane z dupy!) 70dB od silnika i 50dB od hałasu opon i
    dodatkowe 50 od "wiatru" nie daja 270dB?

    > No a potem
    > oczywiście rusz w trasę, rozpędź się do 140 pod obciążeniem, sprawdź poziom
    > hałasu a potem zgaś silnik i znowu sprawdź poziom hałasu w kabinie.
    Zaraz - sugerujesz wyłączenie silnika jadąc 140 po autostradzie? To może
    być nienajlepszy pomysł - zwłaszcza z automatem.

    --
    Shrek

  • 122. Data: 2020-08-21 13:43:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > oczywiście rusz w trasę, rozpędź się do 140 pod obciążeniem, sprawdź poziom
    > hałasu a potem zgaś silnik i znowu sprawdź poziom hałasu w kabinie.

    Sprawdź sobie jak wypada tesla pod względem wyciszenia przy tych
    prędkościach... bo wcale różowo nie jest.

    --
    Shrek

  • 123. Data: 2020-08-21 13:48:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Fri, 21 Aug 2020 11:18:28 +0200, J.F.

    >OZE to nie tylko PV, ale także wiatr.

    Ktory u nas czesto sie zmniejsza juz wieczorem.

    A swoja droga - dzialaja w ogole te wiatraki ?
    Ile razy jakies mijam, to zazwyczaj stoja.

    Nawet ostatnio pare km od Baltyku - wiatr wieje zdrowy, kilka
    wiatrakow sie kreci ... ale jeden stoi.
    Ki czort ... awaria akurat, czy moze przylacze maja kiepskie i musieli
    produkcje ograniczyc ?

    >Zresztą to i tak nie ma większego
    >znaczenia, bo nawet jeśli nei tankują się bezpośrednio to OZE
    >zmniejsza
    >ilość spalanego węgla w tym czasie, a ładujący się w nocy samochód
    >wyrównuje zużycie dobowe co też pozytywnie wpływa na system
    >energetyczny.

    Pod warunkiem ze sie nie odwroci - i w nocy pradu brakuje, a w dzien
    nadmiar, a weglowej na pol dnia nie wylaczysz :-)

    Potem przychodzi zima i jesien, pradu z OZE malo, a samochodziki
    jezdzic musza ...

    >Z 40kWh baterią 243km EPA i ładowanie maks 40kW via CHAdeMO. Czyli
    >się
    >ładuje 20-80% w 30 minut. Tylko trzeba pamiętać że to nadal jest
    >kompaktowy
    >segment C, czyli miejskie auto "rodzinne" a nie auto autostradowe.

    Zakladam ze te 120 poleci, skoro 140 to juz za duzo.
    Troche wolno i upierdliwe, ale niec bedzie, ze to zniose ...

    No ale nie 243km tylko ok 120 w trasie, bo przy 30% trzeba sie pilnie
    rozgladac za ladowarką, zeby nie byla za daleko.
    I "szybko" ladujemy do 80% i dalej w trase do do 30% :-)
    A jak sie zdarzy awaria czy kolejka ... chyba lepiej co 100km
    zatankowac :-)

    To ile zajmie podroz z Wroclawia do Miedzyzdrojow, 470 km ?
    Zakladam ze wyruszam z naladowanym na 100%, ale dojechac chcialbym z
    co najmniej 20%,
    a nawet wiecej - bo na koncu lubia byc korki i trzeba doliczyc ryzyko
    godzinnej pracy klimy :-)

    >Ja bym jechał, 30 minut na 300km podróży mnie nie zbawi.

    Zaraz zaraz - bo powyzej wychodzi mi pol godziny co ~130 km a nie co
    300 :-)
    Ile to bedzie na 1200 km ?

    150 km w jedna strone byloby w sam raz ... gdyby na koncu byla
    ladowarka, nawet powolna.
    Na razie nie ma.
    W sumie, to moge sie przy powrocie zatrzymac gdzies pod ładowarką i
    naladowac na powrot - i baterie i zołądek.
    Mnie co prawda osobiscie jakos nie bardzo chce sie wtedy jesc, ale
    innym moze tak, a tak czy inaczej zjesc trzeba.
    Tu trzeba zaplacic, w domu czas na gotowanie poswiecic ...

    >Znacznie więcej
    >czasu marnuję zazwyczaj jałowo na nic nie robieniu. Niestety nie
    >każdy umie
    >to zauważyć a często nie umie się po prostu do tego przyznać. Nie
    >wspomnę
    >że ludzie nie potrafią sobie gospodarować czasu i poza tym co lubią
    >po
    >prostu zapierdalać, są tacy notorycznie spóźnieni, choć wcale
    >spóźnieni być
    >nie muszą jakby tylko się ogarnęli.

    No widzisz, jeden lubi jechac 90, a drugi czytac newsy :-)

    Ale w czasie gotowania zupy moge powiedzmy banki sprawdzic, czy film
    obejrzec, a co robic po szybkim hotdogu na ładowarce ? :-)

    No dobra - telefon wyciagnac, banki sprawdzic ... to co prawda to nie
    zawsze tak samo dobre jak na kompie w domu ... szczegolnie jak np w
    mokrym narciarskim kombinezonie ...

    >Ja w Wawie mieszkam, nie mam pod domem metra, ani nawet tramwaju.
    >Najbliższy tramwaj mam 8km od siebie, a niebawem po przeprowadzce to
    >będzie
    >12km.

    Pewnie nadal masz wygodny autobus miejski w zasiegu, moze nawet na
    prad :-)

    >Poza tym większość przejazdów mam w okolicy domu, albo w przeciwnym
    >niż tramwaj kierunku.

    No to chwalisz elektryka z zasiegiem 100km :-P

    J.

  • 124. Data: 2020-08-21 13:58:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-08-20 o 12:30, J.F. pisze:

    >Z jednej strony masz rację, ale właściciel gniazdka albo powie "nie,
    >bo nie" (a jak znam życie, to tak będzie), albo zażyczy sobie
    >sufitowych

    Jak widac po zalaczonym linku - da sie dogadac.

    >opłat, bo nie będzie wnikał, ile prądu zużyto. :-)

    Sufitowe oplaty beda i drogowej ladowarce, jak sie promocja skonczy.

    No coz, mieszkalem raz w domku, gdzie wlasciciel prad rozliczal, bo
    grzanie bylo pradem.
    To bym uczciwie zaplacil.
    Tylko gniazdko bylo 1f ... powinno starczyc na pelne naladowanie na
    powrot nawet po paru lokalnych jazdach ...

    J.

  • 125. Data: 2020-08-21 14:57:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.08.2020 o 13:38, Shrek pisze:

    > Ale wiesz, że (dane z dupy!) 70dB od silnika i 50dB od hałasu opon i
    > dodatkowe 50 od "wiatru" nie daja 270dB?

    Mało tego, nie można wykluczyć, że przy 3000obr/min silnika i 140km/h
    dźwięk od opon będzie w przeciwfazie do dźwięku silnika.

  • 126. Data: 2020-08-21 15:07:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2020 o 14:57, nadir pisze:

    > Mało tego, nie można wykluczyć, że przy 3000obr/min silnika i 140km/h
    > dźwięk od opon będzie w przeciwfazie do dźwięku silnika.

    Wykluczyć nie można. Natomiast jest to skrajnie nieprawdopodobne -
    przynajmniej na dłużej.

    Natomiast jak dla mnie to przy prędkościach autostradowych więcej
    hałasuje "cała buda" plus opony niż silnik. No ale faktycznie S60 ma
    absurdalnie niskie obroty jak na benzynę - powyżej 3000 to chyba nie
    wychodzą przy 180km/h. W accordzie to było koło 4500 obrotów było przy
    150 i dało się słyszeć;)

    I tak jak pisałem kiedyś - okazało się, że tesla 3 jest tak samo głośna
    w środku przy dużych prędko0ściach jak... civic. A civica nie
    podejrzewam o jakieś szczególnie małe obroty. Ogólnie wiadomo, że trójka
    jest biedna jeśli chodzi o wykończenie. Widać albo projektanci
    uwierzyli, że skoro elektryk to będzie cichy i przyoszczędzili na
    wyciszeniu, albo uznali, że poziom hałasu w spalince jest akceptowalny i
    zrobili tak, żeby było porównywalnie.

    --
    Shrek

  • 127. Data: 2020-08-21 15:08:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Aug 2020 11:29:02 +0200, T.

    > Z jednej strony masz rację, ale właściciel gniazdka albo powie "nie, bo
    > nie" (a jak znam życie, to tak będzie), albo zażyczy sobie sufitowych
    > opłat, bo nie będzie wnikał, ile prądu zużyto. :-)

    Albo da za darmo. Ja w każdym hotelu w jakim byłem, dawali możliwość
    podpięcia się do prundu. Za darmo, chyba że na terenie hotelu były
    ładowarki publiczne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 128. Data: 2020-08-21 15:11:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Aug 2020 13:58:42 +0200, J.F.

    > Sufitowe oplaty beda i drogowej ladowarce, jak sie promocja skonczy.

    Jakie znowu promocje? Ceny obecnie są absurdalnie wysokie, bo absurdalne
    opłaty właściciele ładowarek płacą za przyłącza, nie wspominając o kosztach
    samych ładowarek. Ceny są wybite w góre, bo przy obecnej cenie podpięcia i
    ilości klientów musi się to w jakimś sensownym czasie zwrócić aby był sens
    w to inwestować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 129. Data: 2020-08-21 15:38:22
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/08/2020 14:08, Myjk wrote:
    > Fri, 21 Aug 2020 11:29:02 +0200, T.

    > Albo da za darmo. Ja w każdym hotelu w jakim byłem, dawali możliwość
    > podpięcia się do prundu. Za darmo, chyba że na terenie hotelu były
    > ładowarki publiczne.

    Ale pan Zbigniew z zona byli na Airbnb i nie mieli takiej mozliwosci co
    sie skonczylo bieganiem z przedluzaczem po kempingach.

  • 130. Data: 2020-08-21 19:00:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Aug 2020 10:44:20 +0100, K

    > Wibracji od silnika? Od niewywazonych kol lub chujowych opon firmy krzak
    > predzej ale od silnika to w budzetowych autach typu Vectra C, Signum i
    > Insignia B nie uswiadczylem.

    Tak, wibracji od silnika, oraz przeniesienia silnika na napęd. Myślisz że
    te koła dwumasowe to sobie dla zabawy zaczęli montować? Ja mimo wszystko,
    że ledwo słyszę jak się w PHEV silnik kręci, a jest to przecież benzyna nie
    spięta normalnie z kołami (a nie rozdygotany klekot), to jednak na tyłku
    czuję ze pracuje. Klekot to już w ogóle. No ale o czym z Wami gadać, jak
    macie zerowe doświadczenie, a na filmie J.F. (i ty chyba też kiedyś w
    poprzedniej dyskusji) rzekomo w ogóle nie słyszycie różnic w hałasie
    pomiędzy EV a klekotem. Trudno się spodziewać że zauważycie takie niuanse
    jak telepanie samochodu przez silnik. Powtarzam ponownie, porozkręcajcie
    sobie silniki w swoich smrodach na postoju i zobaczcie jaki hałas i
    wybracje silnik generuje. No bo do wyłączania silnika przy 140/h, aby
    sprawdzić różnicę, raczej nie polecam.

    --
    Pozdor
    Myjk