eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLadowanieRe: Ladowanie
  • Data: 2020-08-25 17:43:58
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tue, 25 Aug 2020 09:25:39 +0200, Adam

    > Ale pracuje w cyklu Atkinsona.

    Ale dopiero 2,4. Wersja 2.0 ma cykl Otta, bo to silnik z wersji spalinowej
    wzięty, tylko ma moc ograniczoną do 120KM (ze 150).

    > Najczęściej (o ile nie potrzeba aktualnie
    > większej mocy) w stałych obrotach.

    Jak jedzie w trybie save albo hybrid to żongluje obrotami.

    > Ponadto jest to silnik wolnossący, bez żadnych "udziwnień".

    No i rezulatat jest taki, że przy większej mocy wyje jak opętany

    > Niewiele poniżej - tam jest tylko sprzęgło, nie ma skrzyni biegów. Więc
    > nie może niżej startować ze względów konstrukcyjnych - obroty silnika
    > były by zbyt małe, aby silnik pracował w efektywnym (i mechanicznie
    > bezpiecznym) zakresie obrotów.

    Nie musisz mi tłumaczyć, bo mam PHEVa. ;P

    > Ludzie modują baterie w pierwszych wersjach PHEVa. Natomiast nic mi nie
    > wiadomo, aby ktoś przekroczył zasięg 100 km.
    > W Australii ktoś mocniej kombinował, ale zdaje się porzucił temat.

    Trudno aby się to udało, skoro po prostu wymieniają moduły na takie o
    większej gęstości, nie zwiększając znacznie jej ilości, bo ten samochód nie
    jest konstrukcyjnie przystosowany by pomieścić więcej baterii. Po prostu
    wzięli spaliniaka, dodwalili mu baterii w kufer i tyle. Tyle lat i nadal
    nie zrobili nowej płyty aby upchąć więcej baterii.

    > Subiektywnie na chwilę obecną nie widzę nic lepszego od Outlanera PHEV.
    > Dla mnie nieco za mały, ma duże problemy na śniegu,

    Jakie ma problemy? Nie zauważyłem, a jechałem w takiej zadymie (jak dwa
    lata temu zawaliło przełęcz Brenner), że śnieg miał 10-15 cm na
    autostradzie, a często za oknem nic nie było widać.

    > ale podoba mi się,
    > że można cichutko ruszyć, cichutko dojechać ostatni odcinek. Nawet
    > silnik jak się uruchomi, to niewiele słychać.
    > Oczywiście są jeszcze zdecydowanie cichsze autka - np Lexus LS600h, w
    > którym można szeptem rozmawiać przy prędkościach "niemieckich", ale to
    > już zupełnie inny segment pojazdów.

    No właśnie, szkoda że ostatnie km tylko. Wszystko przez to, że przespali
    tyle lat zamiast zrobić porządnego PHEVa.

    > Gdyby tylko ichnią debilną nawigację dało się wymienić na Automapę lub
    > coś podobnego, to już było by nieźle. Ale przynajmniej jest dojście do
    > kompa, można sobie ustawiać różne rzeczy, jak np. światła dzienne,
    > blokowanie drzwi, spryskiwacze, oświetlenie wnętrza.

    Ja wymieniłem na coś takiego:
    https://pl.aliexpress.com/item/4000027084661.html?sp
    m=a2g0s.9042311.0.0.77995c0fmZRlMG
    10" z 4G i Wifi. Interfejs trochę toporny, ale gógle maps, YT, video,
    wszystko co w Andku działa. Telefon też można podpiąć. Tylko głośnomówiący
    kuleje, brzmi jak w studni i kamerę cofania niestety trzeba podmienić.

    Te ustawienia masz gdzieś opisane?

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: