-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
6!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ladowanie
Date: Tue, 25 Aug 2020 09:25:39 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <ri2edj$nng$1$Adam@news.chmurka.net>
References: <5f365f60$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
<rhjqcu$bhn$1$Cav@news.chmurka.net>
<rhjtnk$doa$1$horizn@news.chmurka.net>
<rhk4sp$hu9$1$Cav@news.chmurka.net>
<rhlaoo$7tg$1$horizn@news.chmurka.net> <68xhv355bxrv$.dlg@myjk.org>
<rhlkls$d0q$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
<rhlnjc$ejo$1$horizn@news.chmurka.net> <10lcwiw6m2pdo$.dlg@myjk.org>
<rhlut1$inf$1$horizn@news.chmurka.net> <twi3vm3x1hfj$.dlg@myjk.org>
<5f3f9166$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
<rhp098$bo4$2$Cav@news.chmurka.net>
<5f4292d5$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<rhvk0e$3fv$2$Cav@news.chmurka.net>
<5f43591c$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
<rhvmg7$4u4$1$Cav@news.chmurka.net>
<rhvr0c$7be$1$horizn@news.chmurka.net>
<5f437f86$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
<rhvvjd$9ht$1$Adam@news.chmurka.net> <y...@m...org>
NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 25 Aug 2020 07:25:39 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
posting-host="185.152.121.246"; logging-data="24304";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.11.0
In-Reply-To: <y...@m...org>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683221
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-08-24 o 21:14, Myjk pisze:
> Mon, 24 Aug 2020 11:00:29 +0200, Adam
>
>> Wymyśliłeś Outlandera PHEV ;)
>
> Outlander ma wielki silnik 2 litrowy. Ten silnik służy, jak słusznie
> poniżej zauważasz, także do napędu samochodu jak braknie energii, a także
> jak się chce mocniej przyśpieszyć. To nie jest jak mniemam sytuacja o
> której pisał T.
Ale pracuje w cyklu Atkinsona. Najczęściej (o ile nie potrzeba aktualnie
większej mocy) w stałych obrotach.
Ponadto jest to silnik wolnossący, bez żadnych "udziwnień".
>
>> Outlander napędzany jest głównie silnikami elektrycznymi, ale w pewnym
>> zakresie prędkości (od ok. 80 do ok. 150 km/h) silnik spalinowy może być
>> dołączany przez sprzęgło i dopędzać przednią oś.
>
> Silnik załącza się także jak potrzeba większej mocy, a przed osiagnięciem
> (konkretnie) 70/h. Niejednokrotnie za to piętnowałem Mitsu i Outlandera, bo
Niewiele poniżej - tam jest tylko sprzęgło, nie ma skrzyni biegów. Więc
nie może niżej startować ze względów konstrukcyjnych - obroty silnika
były by zbyt małe, aby silnik pracował w efektywnym (i mechanicznie
bezpiecznym) zakresie obrotów.
> zamiast dołożyć w poliftach więcej akumulatorów (w końcu po to ludzie
> kupują PHEVa aby na prądzie głównie jeździć) i przekierować z nich moc na
> aku, to dowalili silnik 2,4. Totalny absurd jak dla mnie. Zabili ten
> samochód takim podejściem do tematu.
>
> Ja bym wolał większe baterie (min. 100km w zimie), mniejszy silnik
> spalinowy, taki który pozwoli się w razie konieczności wolniej, już bez
> szaleństw, dotoczyć do miejsca przeznaczenia (czy do ładowarki).
>
Ludzie modują baterie w pierwszych wersjach PHEVa. Natomiast nic mi nie
wiadomo, aby ktoś przekroczył zasięg 100 km.
W Australii ktoś mocniej kombinował, ale zdaje się porzucił temat.
Dla mnie optymalnie było by co najmniej 250km na prądzie. Ale ja trochę
jeżdżę w trasach.
Subiektywnie na chwilę obecną nie widzę nic lepszego od Outlanera PHEV.
Dla mnie nieco za mały, ma duże problemy na śniegu, ale podoba mi się,
że można cichutko ruszyć, cichutko dojechać ostatni odcinek. Nawet
silnik jak się uruchomi, to niewiele słychać.
Oczywiście są jeszcze zdecydowanie cichsze autka - np Lexus LS600h, w
którym można szeptem rozmawiać przy prędkościach "niemieckich", ale to
już zupełnie inny segment pojazdów.
Gdyby tylko ichnią debilną nawigację dało się wymienić na Automapę lub
coś podobnego, to już było by nieźle. Ale przynajmniej jest dojście do
kompa, można sobie ustawiać różne rzeczy, jak np. światła dzienne,
blokowanie drzwi, spryskiwacze, oświetlenie wnętrza.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 25.08.20 09:34 T.
- 25.08.20 09:38 WS
- 25.08.20 09:41 Cavallino
- 25.08.20 09:44 Cavallino
- 25.08.20 09:44 Cavallino
- 25.08.20 09:52 Adam
- 25.08.20 10:00 Mateusz Viste
- 25.08.20 10:06 K
- 25.08.20 10:22 Cavallino
- 25.08.20 10:26 J.F.
- 25.08.20 10:31 J.F.
- 25.08.20 10:38 Cavallino
- 25.08.20 10:41 Cavallino
- 25.08.20 10:42 WS
- 25.08.20 10:44 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg