eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLadowanieRe: Ladowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Ladowanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <5f365f60$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <5015485430$20200815001541@squadack.com>
    <5f3a156b$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f3a467a$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <20200817110913.404793c5@mateusz>
    <5f3a522f$0$17361$65785112@news.neostrada.pl>
    <7ve5e1luwozz$.dlg@myjk.org>
    <5f3a8ae2$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <p5rxhze5rbjt$.dlg@myjk.org> <rhe5gu$516$1$horizn@news.chmurka.net>
    Date: Mon, 17 Aug 2020 21:05:43 +0200
    Message-ID: <y...@m...org>
    Lines: 41
    NNTP-Posting-Host: 83.6.198.220
    X-Trace: 1597691143 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 541 83.6.198.220:65511
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2680
    X-Received-Body-CRC: 2538695114
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682789
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 17 Aug 2020 15:51:10 +0100, K

    > Nie oszukujmy sie, rozwiazanie oparte o dlugo ladujaca sie baterie,

    15 minut 20-80% co daje 300km zasięgu to nie jest długo.

    > ktora stosunkowo szybko ulega degradacji

    Nie ulega wcale tak szybko, po 500tkm nadal baterie w Teslach mają ponad
    85% pojemności. To nie są baterie jak w komórkach czy laptopach -- znaczy
    są, ale są znacznie lepiej chronione bo aż tak nie trzeba dbać o gabaryty
    (pojemność) a i widać użytkownicy wcale tak dużo pojemności nie potrzebują
    aby się sprawnie przemieszczać -- wyjaśniając, pracują w optymalnych dla
    siebie warunkach, w przeciwieństwie do baterii w laptopach i telefonach
    pakowanych do 100% i rozładowywanych do cna.

    > i nie nadaje sie do recyklingu

    Oczywiście że się nadaje. Ale zanim zostanie poddana recyklingowi, po tym
    jak przestanie być użyteczna w samochodzie, to jeszcze długo posłuży w
    innych zastosowaniach (np. powerbanki).

    > powinno byc potraktowane jako ciekawostka, a nie trafic na masowy rynek.

    Nie powinny trafić na rynek trutki spalinowe, co trzeba było je poić
    ołowiem, wyjątkowo szkodliwym dla ludzi, żeby mogły się mierzyć z
    ówczesnymi elektrykami.

    > Infrastrukture do ladowania pomijam bo to raczej problemy lokalne i
    > stosunkowo latwo dajace sie rozwiazac.

    W końcu coś pozytywnego i sensownego napisałeś.

    > Ogniwa paliwowe to bedzie to i to w perspektywie najblizszych 5-10 lat.

    Tak twierdziła Toyota -- a teraz ta firma po cichutku produkuje EVy żeby
    nie zostać z ręką w nocniku.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: