  • 1. Data: 2011-10-19 06:16:15
    Temat: LR - zmiana sortowania miniatur - pytanko.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Witam.

    Znacie może jakiś sposób na zmianę porządku sortowania miniatur
    (tych na dole) podczas obróbki zdjęć (dział "Develop") - bez ciągłego
    wracania do działu "Library"?
    (tam jest to łatwo dostępne, a podczas "Develop" - jakoś nie widzę).

    LR zbudowany jest na dziwnej logice i teraz sam już nie wiem, czy to
    ja czegoś nie dostrzegam, czy to raczej autorzy coś skiepścili (np. z
    drobnych, lecz upierdliwych braków: nie widzę możliwości opisywania
    wirtualnych kopii - potem człowiek już nie pamięta, po co zostały
    stworzone; wciąż skopany skrót Alt+TAB [ale wcześniej było jeszcze
    gorzej: LR za każdym razem spadał na koniec kolejki oraz blokował się
    otwarty lewy panel]; cofanie czynności krok po kroku kasuje wszystko
    totalnie, łącznie z utworzonymi presetami... ["Jak pani chce, to jak tak
    mogę jeszcze długo? Nie trzeba? Dziękuję. Ocena bardzo dobra, którą
    otrzymałem zdopinguje mnie do dalszej systematycznej pracy!" :))))
    No ale niestety - sformatowałem się już do LR i dla kilku zdjęć nie
    będę zmieniał programu. :)

    Z góry dzięki za pomoc.

    Mariusz [mr.]

  • 2. Data: 2011-10-19 06:36:19
    Temat: Re: LR - zmiana sortowania miniatur - pytanko.
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Okt., 08:16, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
> [...]
    > otrzymałem zdopinguje mnie do dalszej systematycznej pracy!" :))))
    >     No ale niestety - sformatowałem się już do LR i dla kilku zdjęć nie

    uzywam LTR tylko jesli musze - fatalna ergonomia wrecz wolajaca o
    pomste do nieba.
    to co w ínnych obrabiarkach jest natychmiast tutaj trzeba dlugo sie
    naszukac.
    uzywam wowczas jesli nie znajduje profilu korygujacego wady obiektywu
    w dpp.
    O zgrozo - canon podaje profile do obiektywow nowych majacych
    niewielki wady , natomiast nie podaje profili do szeregu wlasnych
    obiektywow starszych z duzymi wadami ( ww , fisheye) . Mozna je
    znalezc w ltr.
    Jakosc obrazu wcale nie jest lepsza niz w obrobce dpp , i wcale nie
    lepsza niz po obrobce w PS ,( nawet tym malym ) a mozliwosci retuszu ,
    obrobki sa praktycznie zadne , w kazdym razie niewielkie i
    prymitywnymi narzedziami.

    Niestety nie pomoge - dawno doszedlem do wniosku , ze szkoda tracic
    czasu na ten program ( chyba ze musze mocno odszumic , co zdaza mi sie
    b rzadko)

  • 3. Data: 2011-10-19 20:22:02
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2011 08:16:15 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > Witam.
    Czołgiem :)

> [...]
    > wracania do działu "Library"?
    > (tam jest to łatwo dostępne, a podczas "Develop" - jakoś nie widzę).
    [...]

    Trochę dookoła, ale spróbuj coś z poniższych:
    http://www.photographers-toolbox.com/products/keyboa
    rdtamer.php
    http://forums.adobe.com/thread/358040
    I utwórz mapowanie do zmiany sortowania - być może zadziała, innej opcji
    niestety nie widzę.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 4. Data: 2011-10-20 17:19:20
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j7lq1b$acc$1@news.task.gda.pl>,
    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    > wracania do działu "Library"?
    > (tam jest to łatwo dostępne, a podczas "Develop" - jakoś nie widzę).

    To moze nie jest bezposrednia odpowiedz, ale czy uzywasz skrotow?

    TA

  • 5. Data: 2011-10-20 19:27:50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Sylwester Zarębski" <z...@i...net.pl> wrote:

> [...]
    rdtamer.php
    > http://forums.adobe.com/thread/358040
    > I utwórz mapowanie do zmiany sortowania - być może zadziała, innej

    THX, zaraz tam zajrzę.

    /-/

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2011-10-20 19:32:40
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <T...@s...in.the.world> wrote:

    > To moze nie jest bezposrednia odpowiedz, ale czy uzywasz skrotow?

    W porządku, a jak to się nazywa? :) (ew. gdzie to jest?)

    Ale podejrzewam, że nie dotarłem do tego (choć brzmi obiecująco i
    nie powinno być problemu z wdrożeniem) - jak już wspominałem, logika LR
    jest dla mnie dziwna, więc staram się nie wchodzić zbyt głęboko w
    program (czasem można wdepnąć w niezłe bagno), bo za chwilę z nim
    kończę, a jak wrócę po kilku miesiącach przy okazji następnego wypustu
    odbitek, to i tak trzeba będzie bardziej skomplikowane rzeczy opanowywać
    od początku.

    Tylko teraz mnie wkurzył ciut ponad zwykłą normę - nagła zmiana
    koncepcji*** i muszę w większym zbiorze porobić poprawki do różnych
    zdjęć wykonanych/obrobionych w różnych okresach, przez co zacząłem
    zmieniać porządki sortowania. Prosta sprawa, czyli szybkie pytanko,
    idealne na grupę (wydawałoby się... :))

    Na obronę autorów LR dodam, że wierzę (no, chciałbym wierzyć), iż
    przy stałym użytkowaniu LR potrafiłby wreszcie przekonać do swojej
    logiki, a różne "wynalazki" znalazłyby swoje zastosowanie (nie mówię
    oczywiście o zauważalnej puli drobnych niesprawności). Problemem
    Lajtruma są natomiast wysokie "bariery wejścia w system" dla
    niedzielnych obrabiaczy (pewnie coś a'la GIMP).

    *** Dotychczas po obrocie lub zrekadrowaniu przycinałem zdjęcie do
    proporcji oryginału. Niedawno zacząłem je przycinać do rzeczywistego
    formatu papieru, a teraz jeszcze pomyślałem, że to też nie jest
    optymalne rozwiązanie ze względu na spady. No i narobiło się tego
    latania po plikach.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2011-10-21 10:36:00
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j7pt33$ojk$2@news.task.gda.pl>,
    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    > jest dla mnie dziwna, więc staram się nie wchodzić zbyt głęboko w
    > program (czasem można wdepnąć w niezłe bagno),

    E, nie. Nic glebokiego.
    Mialem na mysli skroty klawiaturowe. Jak w wiekszosci programow.
    Jak wejdziesz w menu, to obok wiekszosci funkcji masz literke.
    I nawigowanie poprzez wciskanie tych literek wydatnie przyspiesza prace.

    TA