  • 211. Data: 2013-05-15 10:13:17
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-15 00:02, Użytkownik DoQ napisał:

    > Mówisz, że słychać strzały?
    > Dziwny ten gaz.

    Nie mówię że słychać tylko pisze jak się to zjawisko nazywa.
    Zanim sie wygłupisz bardziej dołożę informację że zachodziło
    tylko w instalacjach gazowych I i II generacji.

    Pozdrawiam

  • 212. Data: 2013-05-15 10:18:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-14 23:52, Użytkownik DoQ napisał:

    > Za dużo gazu wąchasz.

    Jak rozumiem to już argument końcowy.

    Pozdrawiam

  • 213. Data: 2013-05-15 10:20:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-14 23:51, Użytkownik DoQ napisał:

    > Skoro nie ma, to co mnie to obchodzi? Rozmawiam o LPG a nie o
    > czymkolwiek innym.

    Ale to ty podałeś ten artykuł jako przykład na wybuchający LPG.
    Chwilowe zaćmienie czy zwykła głupota połączona z nieumiejętnością
    czytania ze zrozumieniem ?

    Pozdrawiam

  • 214. Data: 2013-05-15 14:23:10
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Temperatura kolektora ssącego zbliży się choć w połowie do tych
    > 450stC?
    > I po cholerę znać mi temperaturę kolektora? Liczy się temperatura
    > powietrza przez niego przepływającego.

    Robisz błędne założenia, że ten gaz w kolektorzy wybucha tylko i
    wyłącznie podczas przepływu zasysanego przez cylinder powietrza.
    Powietrze w odcinku kolektora przepływa przez niecałe 1/4 cyklu silnika

    > No nie wierzę, taki fachura, spec od LPG i diagnosta a nie zna
    > typowych odczytów z podstawowych czujników?

    No nie wierzę, taki fachura, spec od LPG i diagnosta a nie wie, że
    temperaturę powietrza mierzy się przed kolektorem.

    > Myślenie nie jest twoją najmocniejszą stroną.

    Ty natomiast masz problemy ze zrozumieniem pytania, bo ww odpowiedź nie
    jest odpowiedzią na moje pytanie "Miałeś choć jeden samochód z LPG?".

  • 215. Data: 2013-05-15 14:41:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2013 23:46, uzytkownik wrote:
    > Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Nie panuje próżnia tylko bezruch powietrza.
    > Jeżeli wyciek nastąpi podczas jazdy to jest większe prawdopodobieństwo
    > dokładnego wymieszania się powietrza z gazem, bo gaz zachowuje się w
    > zamknietej przestrzeni jak woda w słoiku.

    Dobra, dobra. Nie przesadzaj.

    LPG po wycieku zmiesza się częściowo z powietrzem więc będzie palne i
    odpowiednio zapalone "fuknie" a następnie (o ile będzie dochodzić
    powietrze) będzie płonąć.

    > W przypadku, kiedy auto jest w bezruchu, gaz wypiera powietrze z
    > przestrzeni do której się ulatnia. Czy naprawdę aż tak masz ciasną
    > główkę, że nie jesteś w stanie tego zrozumieć?

    Zależy - zakładając, że LPG wycieknie z butli to rzeczywiście wyprze
    powietrze i tyle. Jeżeli natomiast będzie się powoli ulatniać to w
    pewnych warunkach może osiągnąć stężenie wybuchowe. Tylko praktyka
    używania LPG zarówno do ogrzewania jak do gotowania czy napędu pojazdów
    pokazuje, że doprowadzenie do wybuchu jest bardzo trudne.

    Michoo

  • 216. Data: 2013-05-15 14:45:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2013 22:17, DoQ wrote:
    > Świetnie. I to ma świadczyć o tym, że wymieszanie LPG z powietrzem w
    > zamkniętym pomieszczeniu gwarantuje bezpieczeństwo.

    Nie, nie gwarantuje. Jest niebezpieczne, ale MNIEJ niebezpieczne od
    benzyny w tych samych warunkach. Benzyna miesza się całkiem nieźle z
    powietrzem, LPG gorzej. Benzynę łatwiej zapalić.

    Z 10 lat temu modne były "spud-guny" - takie granatniki na ziemniaki
    zrobione z rurek wod-kan. Ile ludzie kombinowali żeby uzyskać
    odpowiednią (wybuchową) mieszankę butanu z powietrzem... Wiatraczki,
    różne dziwne sposoby napełniania "psiknąć pół sekundy, wietrzyć 5 po
    czym zamknąć", etc.

    > Wysadzone filtry
    > powietrza wraz z obudowami to mit, LPG nie jest gazem wybuchowym.

    Tylko w odpowiedniej mieszance z powietrzem. Samo LPG NIE wybucha (przez
    spalanie, nadal możesz mieć wrzenie fazy ciekłej).

    W odpowiedniej mieszance z powietrzem MĄKA jest śmiertelnie
    niebezpieczna (głównie ze względu na objętość gazów). Podobnie PYŁ
    węglowy. Natomiast w normalnych warunkach użytkowania są to produkty
    stosunkowo bezpieczne.

    Michoo

  • 217. Data: 2013-05-15 17:05:20
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > LPG po wycieku zmiesza się częściowo z powietrzem więc będzie palne i
    > odpowiednio zapalone "fuknie" a następnie (o ile będzie dochodzić
    > powietrze) będzie płonąć.

    I o to właśnie chodzi, że zapali się, ale niekoniecznie wybuchnie,
    wyrządzając ogromne szkody.
    Natomiast opary benzyny wybuchną i zmiotą wszystko w okolicy.

    Dokładnie o to chodzi.

  • 218. Data: 2013-05-15 17:35:09
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-15 09:48, Roman Stachowiak pisze:
> [...]
    zu-w-warsztacie-montazu-instalacji-LPG,wiadomosc,621
    2.html
    > "Wbrew podawanym przez niektóre media informacjom, nie doszło do wybuchu
    > zbiornika gazu ani samochodowej instalacji LPG. Z relacji świadków
    > zdarzenia wynika, że doszło do niekontrolowanego rozszczelnienia

    Standardowa śpiewka portalu progazowego.

    No to wybucha ten LPG czy nie wybucha?

  • 219. Data: 2013-05-15 17:36:31
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    > Chyba twojego.

    Sam jesteś troll.

    zu-w-warsztacie-montazu-instalacji-LPG,wiadomosc,621
    2.html

    > Nikt i nic nie jest w stanie powstrzymać desperata od prób popełnienia
    > samobójstwa.

    Dopiero co gwarantowałeś bezpieczny pobyt z zapalonym kiepem w podobnym
    miejscu i podobnych warunkach.

    > Chyba twojego.

    Sam jesteś troll.

  • 220. Data: 2013-05-15 17:46:50
    Od: "Tami" <t...@w...pl>

    In news:51926b56$0$1227$65785112@news.neostrada.pl,
    *uzytkownik* <a...@s...pl> typed:
    > Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości
    >
    > Paliwa gazowe wybuchają, ale muszą się najpierw dokłądnie wymieszać z
    spowoduje rozerwanie baku, a
    > następnie silną eksplozję oparów benzyny.

    Nie karmcie Trolla!
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Trollowanie