  • 91. Data: 2013-05-13 00:47:57
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: tá´Ź

    Robbo wrote:

    > Ja po mieście poruszam się na ogół pieszo albo rowerem, bo na benzynę
    > mnie nie stać za bardzo. Natomiast na dalsze trasy na przykład
    > serwisować maszynę trzeba już jechać samochodem, bo trudno inaczej
    > zabrać narzędzia. Swoim samochodem nie jadę, bo mam tylko na benzynę.
    > Jedziemy samochodem z instalacją gazową, bo taniej.

    A pociągiem nie możecie? Albo PKS-em?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 92. Data: 2013-05-13 00:51:29
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-12 23:54, Mario pisze:

    > Zamiast skraplać można nasycić nim pallad. Wchodzi w niego więcej niż by
    > się dało skroplić w tej objętości.

    Koncepcja słuszna, ale jest jeden problem.

    Weźmy to, co mówisz, czyli ponad litr "ciekłego wodoru" wsadzamy
    w litr palladu. Niech to ponad będzie rzędu 3litry, (200g),
    wtedy energia będzie z grubsza jak litra benzyny.

    Pallad to 12kg/litr i 700 dolców za uncję.

    Jakieś 860 000zł za litrowy zbiornik:(

    Kombinuje się z innymi materiałami (znajomy probowal
    z tego prace pisac, ale nic nie wychodziło:)
    ale nie wiem, czy są jakieś wielkie sukcesy.

    pzdr
    bartekltg

  • 93. Data: 2013-05-13 00:57:42
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 23:54:11 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

    > Zamiast skraplać można nasycić nim pallad. Wchodzi w niego więcej niż by
    >
    > się dało skroplić w tej objętości.
    >

    > --
    >
    > pozdrawiam
    >
    > MD

    Woziłbyś w samochodzie 10 kilogramów złota? 25 kilogramów palladu kosztuje tyle co 10
    kilogramów złota. Pallad byłby dobry jak by kilogram kosztował ze dwa razy tyle co
    kilogram aluminium.

  • 94. Data: 2013-05-13 02:43:52
    Od: tá´Ź

    Mario wrote:

    > Nie ma problemu jak się ma ciekły hel :) Ale mając ciekły azot i trochę
    > wiedzy to też da radę. Możesz zrobić chłodziarkę gazową. Oczywiście też
    > raczej nie bazując na wyposażeniu przeciętnego garażu.

    Ja bez problem u załatwiam sprawę za pomocą ciepłego azotu. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 95. Data: 2013-05-13 02:45:41
    Od: tá´Ź

    J.F. wrote:

    > Ale ten LPG tez nie wybucha.
    > Bedzie waska szczelina, to sie skonczy jak na filmie, w miare powolny
    > wyciek.

    A jak będzie szersza?

    > Ale na pierwszym brak dowodow - on akurat dowodzi ze jest bezpieczny.

    Wręcz przeciwnie. Materiał jest wyprodukowany przez firmę związaną z LPG,
    instalacja jest nowa, a i tak LPG mocno podsyca ogień. Co będzie w
    przypadku starej instalacji i bardziej niekorzystnych warunków?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 96. Data: 2013-05-13 02:46:45
    Od: tá´Ź

    Michoo wrote:

    > Ale twierdzisz, że nie wyczujesz, że się gaz ulatnia, czy że z
    > ulatniającym się do bagażnika gazem można jeździć i czekać na zapłon? I
    > jak się to ma do ulatniających się oparów benzyny, które mają znacznie
    > niższą temperaturę zapłonu?

    Jak ma wyczuć jak nie siedzi w bagażniku?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 97. Data: 2013-05-13 03:45:04
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-05-12 23:28, t? pisze:
    > A rower to co? Pies?

    Można też na wrotkach, łyżworolkach, hulajnogach i innych bardzo
    praktycznych środkach transportu. Jak ktoś nie ma na rower to może
    chociaż na monocykl, no co monocykl to pies ?

  • 98. Data: 2013-05-13 04:02:34
    Od: tá´Ź

    Excite wrote:

    > Można też na wrotkach, łyżworolkach, hulajnogach i innych bardzo
    > praktycznych środkach transportu. Jak ktoś nie ma na rower to może
    > chociaż na monocykl, no co monocykl to pies ?

    Ament!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 99. Data: 2013-05-13 05:57:07
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-12 23:45, Mario pisze:
> [...]
    two/news/wybuchla-instalacja-lpg-w-samochodzie-dwoje
    -rannych,1724242,324
    > http://gazeo.pl/lpg/od-a-do-z/podrozowanie-na-lpg/Po
    rtugalia-LPG-moze-zejsc-do-podziemia,artykul,6848.ht
    ml.

    Co mi tu wklejasz? Jakieś pseudo opinie lobbystów paliwowych?
    W/w wybuch w garażu to niby co było? Dowód na to że gaz nie wybucha i
    jest niezwykle bezpieczny?

    Kolejne pierwsze z brzegu przykłady

    http://www.lepszypoznan.pl/2011/05/30/wybuchowy-zbio
    rnik-lpg.html

    http://www.24opole.pl/4686,Wybuch_butli_w_samochodow
    ej_instalacji_LPG,wiadomosc.html

    I jeszcze "bezpieczny" CNG:

    http://moto.wp.pl/kat,92714,title,Autobus-na-CNG-eks
    plodowal,wid,12563348,wiadomosc.html?ticaid=11093d

    W ogóle co to za p.....nie, że paliwa gazowe nie wybuchają?

  • 100. Data: 2013-05-13 07:39:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-05-13 05:57, DoQ pisze:
> [...]
    plodowal,wid,12563348,wiadomosc.html?ticaid=11093d

    > W ogóle co to za p.....nie, że paliwa gazowe nie wybuchają?

    Co za pier...lenie że paliwa płynne nie wybuchają?

    --
    pozdrawiam
    MD