eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG jednak niebezpieczne › Re: LPG jednak niebezpieczne
  • Data: 2013-05-12 15:24:52
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-05-12 14:14, bartekltg pisze:
    > W dniu 2013-05-12 13:46, the_foe pisze:
    >> W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
    >>> Przychodzi the_foe i tupta:
    >>>
    >>>> W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
    >>>>> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
    >>>>>
    >>>>> Niezła z tego LPG podpałka!
    >>>>>
    >>>>> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik
    >>>>> zostanie
    >>>>> zmiażdżony w wypadku.
    >>>>>
    >>>>> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
    >>>>>
    >>>>>
    >>>> jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem
    >>>> wodoru
    >>>> to dopiero beda fajerwerki...
    >>>
    >>> Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
    >>> tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
    >>>
    >>
    >> jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator
    >> chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest
    >> obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by
    >> zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola
    >> elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.
    >
    > Bzdury z tym polem nie dla cywilów:)

    efekt meissnera wystepuje, wiec potrzebna jest strefa buforowa, chyba ze
    chcesz zeby np. po krótkiej podróży dane z komórki zostały wyczyszczone

    >
    > Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
    > Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).

    Ale ładowanie niemal natychmiastowe i sprawnosc rzedu 95%

    >
    > BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
    > Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.

    gestosc to nie wszystko

    >
    >> Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
    >> sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
    >> techniczny problem.
    >
    > To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta
    > na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'.
    >
    > Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór?
    > Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz
    > do temperatury <33K. To _cholernie_ zimno.
    >

    jest jeszcze metoda ekstrakcyjna.
    To co piszesz jest oczywista oczywistoscia, dlatego ciekły wodór wymaga
    "doładowania" przed podróżą. W BMW Hydrogen 7 uklad utrzymuje 100%
    zasobu przez 17h od wylaczenie pojazdu. Całośc ulatnia sie w cos ponad
    tydzien. Sa to wystarczajace parametry bioroac pod uwage ze koszt
    wytworzenia płynnego wodoru w przemyslowych ilosciach to ok 30gr za litr.


    --
    @foe_pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: