eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG jednak niebezpieczneRe: LPG jednak niebezpieczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Date: Sun, 12 May 2013 14:14:12 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 52
    Message-ID: <kmo12n$36f$1@node2.news.atman.pl>
    References: <518ecd46$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <kmnspc$b81$2@news.dialog.net.pl> <kmnu1i$vg6$1@node2.news.atman.pl>
    <kmnvf1$chr$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-65-59.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1368360855 3279 89.73.65.59 (12 May 2013 12:14:15 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 12 May 2013 12:14:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130328
    Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <kmnvf1$chr$1@news.dialog.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491759 pl.pregierz:2069703
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-05-12 13:46, the_foe pisze:
    > W dniu 2013-05-12 13:22, Mirek pisze:
    >> Przychodzi the_foe i tupta:
    >>
    >>> W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
    >>>> http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
    >>>>
    >>>> Niezła z tego LPG podpałka!
    >>>>
    >>>> A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik zostanie
    >>>> zmiażdżony w wypadku.
    >>>>
    >>>> Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.
    >>>>
    >>>>
    >>> jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru
    >>> to dopiero beda fajerwerki...
    >>
    >> Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
    >> tym samym likwidację spalin do 2050 roku.
    >>
    >
    > jesli mówimy o samochodzie "na baterie" to sa to mrzonki. Akumulator
    > chemiczny, wszystko na to wskazuje, to slepy zaułek i permanentnie jest
    > obarczony znanymi wadami. Akumulator fizyczny juz dzisiaj mozna by
    > zastosowac cewka+nadprzewodnik+ciekly azot, ale silne pola
    > elektromagnetyczne uniemozliwiaja zastosowania cywilne.

    Bzdury z tym polem nie dla cywilów:)

    Auto z baniakiem z ciekłym azotem. Jaasne.
    Ilość energii na kg też dupna (10 razy mniej niż bateria).

    BTW, są lepsze 'fizyczne' akumulatory. Np... koło zamachowe.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Flywheel_energy_storage
    Ale gęstość energii nadal jak w ciut lepszych bateriach.

    > Pierwszy sposób ma znaczącą wadę: niebezpieczenstwo wybuchu (i to
    > sporego) zbiornika w czasie wypadku. Rozprezanie cieklego wodoru to tez
    > techniczny problem.

    To brzmi mniej więcej jak stwierdzenie 'w garażowej przeróbce auta
    na energię nuklearną problemem technicznym jest wzbogacanie uranu'.

    Wiesz, w jakich warunkach występuje skroplony wodór?
    Możesz go cisnąć i cisnąć, nie skropli się jeśli nie zejdziesz
    do temperatury <33K. To _cholernie_ zimno.


    pzdr
    bartekltg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: