eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 21. Data: 2018-05-23 22:58:52
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-23 o 21:57, j...@i...pl pisze:

    >> Instalacji CNG praktycznie nikt nie robi bo brak dystrybutorów
    >> z CNG. https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/
    >
    > I auta na CNG to jak elektryki - do jazdy po mieście ;) Ducato 3.0 CNG
    > ma zasięg na gazie około 300 kilometrów. A to duże auto i duże
    > zbiorniki. To jaki zasięg może mieć osobówka?

    To nie powinno dużo więcej palić od LPG.
    Ale jak kiedyś dostałem specyfikację jakiegoś volkswagena z CNG
    to wielkości obu zbiorników mnie rozbawiły. Benzyny 7 czy 8 litrów
    i dwadzieścia kilka gazu.
    Tyle że to mogła być konfiguracja pod firmowego dostawcę czegokolwiek,
    w sporym mieście, więcej niż sto kilometrów przez dniówkę nie nakręci.


    Pozdrawiam


  • 22. Data: 2018-05-23 23:00:36
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: Kviat

    W dniu 2018-05-23 o 20:07, J.F. pisze:
    > Dnia Wed, 23 May 2018 19:57:39 +0100, Kviat napisał(a):
    >> W dniu 2018-05-22 o 18:38, Lisciasty pisze:
    >>> Dzisiaj w radio jakiś Mietek ze stowarzyszenia czegoś tam i gazu
    >>> twierdził, że CNG jest ekologiczny a LPG to samo zuo. Jest w tym
    >>> jakaś racja czy bredził? Dyskusja była w kontekście nowych przepisów
    >>> podatkowo-celnych odnoszących się do gazu ziemnego w celach napędowych.
    >>
    >> Ekologiczność CNG (w porównaniu do LPG) polega głównie na tym, że to
    >> paliwo jest odnawialne.
    >> http://ekoenergia.pl/index.php?id_akt=149&plik=Metan
    _i_biogazownie.html
    >
    > A gdzie tam - zobacz na ilosci.

    Ale gdzie tam co?
    Mała ilość odnawialnego paliwa, to wciąż więcej niż zero paliwa
    nieodnawialnego.
    Pytanie dotyczyło ekologiczności, a nie ilości czy opłacalności.

    >> Oczywiście na razie taniej jest wydobywać metan niż go produkować, a LPG
    >
    > To jest o tyle ciekawe, ze moze produkowac ze smieci.
    >
    >> i tak powstaje jako skutek uboczny. Jednak chyba lepiej mieć w zanadrzu
    >> napęd na paliwo odnawialne, niż nie mieć.
    >
    > No to mamy jeszcze etanol, metanol i olej rzepakowy.

    Chyba lepiej mieć w zanadrzu większy wybór, niż mniejszy ;)

    Pozdrawiam
    Piotr


  • 23. Data: 2018-05-24 00:08:50
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 May 2018 22:58:52 +0200, RadoslawF napisał(a):
    > W dniu 2018-05-23 o 21:57, j...@i...pl pisze:
    >>> Instalacji CNG praktycznie nikt nie robi bo brak dystrybutorów
    >>> z CNG. https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/
    >> I auta na CNG to jak elektryki - do jazdy po mieście ;) Ducato 3.0 CNG
    >> ma zasięg na gazie około 300 kilometrów. A to duże auto i duże
    >> zbiorniki. To jaki zasięg może mieć osobówka?
    >
    > To nie powinno dużo więcej palić od LPG.

    Tyle ze LPG jest w plynie, a CNG w gazie.
    Pod cisnieniem 200 bar gestosc gazu jest juz spora, ale ciagle
    znacznie mniejsza.

    > Ale jak kiedyś dostałem specyfikację jakiegoś volkswagena z CNG
    > to wielkości obu zbiorników mnie rozbawiły. Benzyny 7 czy 8 litrów
    > i dwadzieścia kilka gazu.

    Benzyna to tam nie wiem po co - do zapalania, czy awaryjna.
    Moze wiecej nie trzeba ... ale pojechac 1000 km bez stacji cng ...
    dziekuje :-)

    > Tyle że to mogła być konfiguracja pod firmowego dostawcę czegokolwiek,
    > w sporym mieście, więcej niż sto kilometrów przez dniówkę nie nakręci.

    Np bagaznik mial byc pusty, a wiecej sie nie zmiescilo.

    Ale nie bylo to 120l ? Albo 20Nm^3, albo 20 kg ?

    https://cng.auto.pl/2983/volkswagen-oficjalna-premie
    ra-golfa-vii-tgi-cng-w-wersji-hatchback-i-variant-ko
    mbi/

    Zasieg wiekszy niz diesla :-)

    J.


  • 24. Data: 2018-05-24 00:11:27
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 May 2018 22:00:36 +0100, Kviat napisał(a):
    > W dniu 2018-05-23 o 20:07, J.F. pisze:
    >>> Ekologiczność CNG (w porównaniu do LPG) polega głównie na tym, że to
    >>> paliwo jest odnawialne.
    >>> http://ekoenergia.pl/index.php?id_akt=149&plik=Metan
    _i_biogazownie.html
    >>
    >> A gdzie tam - zobacz na ilosci.
    >
    > Ale gdzie tam co?
    > Mała ilość odnawialnego paliwa, to wciąż więcej niż zero paliwa
    > nieodnawialnego.
    > Pytanie dotyczyło ekologiczności, a nie ilości czy opłacalności.

    Ale co to za ekologicznosc, jak paliwa dla wszystkich nie starczy?

    No dobra, nie musi byc dla wszystkich ... ale starczy choc dla 10% ?

    >>> Oczywiście na razie taniej jest wydobywać metan niż go produkować, a LPG
    >> To jest o tyle ciekawe, ze moze produkowac ze smieci.
    >>
    >>> i tak powstaje jako skutek uboczny. Jednak chyba lepiej mieć w zanadrzu
    >>> napęd na paliwo odnawialne, niż nie mieć.
    >>
    >> No to mamy jeszcze etanol, metanol i olej rzepakowy.
    >
    > Chyba lepiej mieć w zanadrzu większy wybór, niż mniejszy ;)

    lepiej, szczegolnie jak sie okaze, ze wycisniety rzepak mozna na metan
    zamieniac :-)

    J.


  • 25. Data: 2018-05-24 00:35:58
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 May 2018 22:56:22 +0200, Janusz napisał(a):
    > W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >>> Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
    >>> "wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
    >>> skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku
    >>> wzrostu
    >>> stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto
    >>> za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez
    >>> całe życie (70 lat)."
    >>
    >> Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie -
    >> od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc
    >> katalizatora.
    > Robili to amerykanie
    > "Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA
    > emisje tych
    > zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie
    > zdrowie. Sporządzona
    > przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska)
    > lista czterech
    > najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
    > o Benzen;
    > o 1,3 Butadien;
    > o Formaldehyd;
    > o Aldehyd octowy; "
    > jak widać podeszli do tematu kompleksowo.
    > "Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District
    > wyników

    [5] to MATES 2 z ~1998.

    trzeba by sprawdzic w wersji 4 lub 5
    http://www.aqmd.gov/home/air-quality/air-quality-stu
    dies/health-studies

    w 98 to chyba jeszcze troche gaznikowcow jezdzilo.

    > badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby
    > nowotworowe
    > spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka
    > zachorowania na tę
    > chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3
    > butadien, w 7 %
    > benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede
    > wszystkim ze źródeł
    > stacjonarnych).

    A oni tam maja takie ciezarowki
    https://www.youtube.com/watch?v=ZdDxjge5hmY

    Benzyna tez potrafi ?
    https://www.youtube.com/watch?v=CaDqgtFAC40
    https://www.youtube.com/watch?v=MFpkfB0eGGs

    >> Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
    > "Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
    > benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi
    > w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z
    > dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek
    > toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu
    > znacznie poprawia wskaźnik CURE. "

    Taaa, a mialo byc czysciej.

    >> No i elelektryka - jak go liczyli ...
    > Tego nie piszą.

    emisja z komina elektrowni weglowej, czy atomowej ?

    J.


  • 26. Data: 2018-05-24 02:59:41
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-05-24 o 00:08, J.F. pisze:

    >>>> Instalacji CNG praktycznie nikt nie robi bo brak dystrybutorów
    >>>> z CNG. https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/
    >>> I auta na CNG to jak elektryki - do jazdy po mieście ;) Ducato 3.0 CNG
    >>> ma zasięg na gazie około 300 kilometrów. A to duże auto i duże
    >>> zbiorniki. To jaki zasięg może mieć osobówka?
    >>
    >> To nie powinno dużo więcej palić od LPG.
    >
    > Tyle ze LPG jest w plynie, a CNG w gazie.
    > Pod cisnieniem 200 bar gestosc gazu jest juz spora, ale ciagle
    > znacznie mniejsza.

    Może to ja nie zauważyłem że w kilogramach podali.

    >> Ale jak kiedyś dostałem specyfikację jakiegoś volkswagena z CNG
    >> to wielkości obu zbiorników mnie rozbawiły. Benzyny 7 czy 8 litrów
    >> i dwadzieścia kilka gazu.
    >
    > Benzyna to tam nie wiem po co - do zapalania, czy awaryjna.
    > Moze wiecej nie trzeba ... ale pojechac 1000 km bez stacji cng ...
    > dziekuje :-)
    >
    >> Tyle że to mogła być konfiguracja pod firmowego dostawcę czegokolwiek,
    >> w sporym mieście, więcej niż sto kilometrów przez dniówkę nie nakręci.
    >
    > Np bagaznik mial byc pusty, a wiecej sie nie zmiescilo.
    >
    > Ale nie bylo to 120l ? Albo 20Nm^3, albo 20 kg ?
    >
    > https://cng.auto.pl/2983/volkswagen-oficjalna-premie
    ra-golfa-vii-tgi-cng-w-wersji-hatchback-i-variant-ko
    mbi/
    >
    > Zasieg wiekszy niz diesla :-)

    A tu już nie:
    https://cng.auto.pl/pojazdy-cng-lng/volkswagen-caddy
    -furgon-ecofuel-2-0/
    I to jeszcze nie ten o którym pisałem.


    Pozdrawiam


  • 27. Data: 2018-05-24 09:09:00
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 22:49, kk pisze:
    > W dniu 2018-05-23 o 21:57, j...@i...pl pisze:
    >> On Tue, 22 May 2018 23:31:31 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    >> wrote:
    >>
    >>> Instalacji CNG praktycznie nikt nie robi bo brak dystrybutorów
    >>> z CNG.  https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/
    >>
    >> I auta na CNG to jak elektryki - do jazdy po mieście ;) Ducato 3.0 CNG
    >> ma zasięg na gazie około 300 kilometrów. A to duże auto i duże
    >> zbiorniki. To jaki zasięg może mieć osobówka?
    >>
    >
    > Gorzej, w garażu nie nabijesz raczej

    Można kupić ładowarki do nabijania gazem zbiorników. Wydatek rzędu
    kilkunastu tys. zł. Opłaci się kupić składkowo (wśród sąsiadów).
    http://gasfill.com/
    https://www.coltri.com/
    http://www.trans-wag.pl/78-al-Przydomowe%20Spr%C4%99
    %C5%BCarki%20Gazu%20Ziemnego%20CNG.html
    http://kompresorycng.pl/phillp30.html

    T.




  • 28. Data: 2018-05-24 09:11:32
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 20:57, Kviat pisze:
    > W dniu 2018-05-22 o 18:38, Lisciasty pisze:
    >> Dzisiaj w radio jakiś Mietek ze stowarzyszenia czegoś tam i gazu
    >> twierdził, że CNG jest ekologiczny a LPG to samo zuo. Jest w tym
    >> jakaś racja czy bredził? Dyskusja była w kontekście nowych przepisów
    >> podatkowo-celnych odnoszących się do gazu ziemnego w celach napędowych.
    >
    > Ekologiczność CNG (w porównaniu do LPG) polega głównie na tym, że to
    > paliwo jest odnawialne.
    > http://ekoenergia.pl/index.php?id_akt=149&plik=Metan
    _i_biogazownie.html
    >
    > Oczywiście na razie taniej jest wydobywać metan niż go produkować, a LPG
    > i tak powstaje jako skutek uboczny. Jednak chyba lepiej mieć w zanadrzu
    > napęd na paliwo odnawialne, niż nie mieć.
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr
    >
    >
    Przyszłość motoryzacji leży (jeździ) tu:
    https://interestingengineering.com/video/bicycle-pow
    ered-street-legal-microcar
    Nawet ogrzewania nie potrzeba - można się nawet spocić... :-)
    T.


  • 29. Data: 2018-05-24 09:40:33
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-24 o 00:35, J.F. pisze:
    > Dnia Wed, 23 May 2018 22:56:22 +0200, Janusz napisał(a):
    >> W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
    >>> Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    >>>> Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
    >>>> "wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
    >>>> skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku
    >>>> wzrostu
    >>>> stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto
    >>>> za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez
    >>>> całe życie (70 lat)."
    >>>
    >>> Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie -
    >>> od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc
    >>> katalizatora.
    >> Robili to amerykanie
    >> "Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA
    >> emisje tych
    >> zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie
    >> zdrowie. Sporządzona
    >> przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska)
    >> lista czterech
    >> najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
    >> o Benzen;
    >> o 1,3 Butadien;
    >> o Formaldehyd;
    >> o Aldehyd octowy; "
    >> jak widać podeszli do tematu kompleksowo.
    >> "Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District
    >> wyników
    >
    > [5] to MATES 2 z ~1998.
    >
    > trzeba by sprawdzic w wersji 4 lub 5
    > http://www.aqmd.gov/home/air-quality/air-quality-stu
    dies/health-studies
    >
    > w 98 to chyba jeszcze troche gaznikowcow jezdzilo.
    >
    >> badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby
    >> nowotworowe
    >> spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka
    >> zachorowania na tę
    >> chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3
    >> butadien, w 7 %
    >> benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede
    >> wszystkim ze źródeł
    >> stacjonarnych).
    >
    > A oni tam maja takie ciezarowki
    > https://www.youtube.com/watch?v=ZdDxjge5hmY
    To samo co u nas było, ostatnio się chyba poprawiło bo juz takich dymów
    nie widzę.

    >
    > Benzyna tez potrafi ?
    > https://www.youtube.com/watch?v=CaDqgtFAC40
    > https://www.youtube.com/watch?v=MFpkfB0eGGs
    A mało to u nas samochodów widziałeś w niebieskim obłoku dymu?
    Każde niespalone paliwo dymi, a jeszcze jak silnik olej bierze to już
    w ogóle.
    >
    >>> Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
    >> "Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
    >> benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi
    >> w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z
    >> dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek
    >> toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu
    >> znacznie poprawia wskaźnik CURE. "
    >
    > Taaa, a mialo byc czysciej.
    >
    >>> No i elelektryka - jak go liczyli ...
    >> Tego nie piszą.
    >
    > emisja z komina elektrowni weglowej, czy atomowej ?
    No ale są też wodne, jakie ta produkuje zanieczyszczenia?


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 30. Data: 2018-05-24 09:45:06
    Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-05-24 o 02:59, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2018-05-24 o 00:08, J.F. pisze:
    >
    >>>>> Instalacji CNG praktycznie nikt nie robi bo brak dystrybutorów
    >>>>> z CNG.  https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/
    >>>> I auta na CNG to jak elektryki - do jazdy po mieście ;) Ducato 3.0 CNG
    >>>> ma zasięg na gazie około 300 kilometrów. A to duże auto i duże
    >>>> zbiorniki. To jaki zasięg może mieć osobówka?
    >>>
    >>> To nie powinno dużo więcej palić od LPG.
    >>
    >> Tyle ze LPG jest w plynie, a CNG w gazie.
    >> Pod cisnieniem 200 bar gestosc gazu jest juz spora, ale ciagle
    >> znacznie mniejsza.
    >
    > Może to ja nie zauważyłem że w kilogramach podali.
    >
    >>> Ale jak kiedyś dostałem specyfikację jakiegoś volkswagena z CNG
    >>> to wielkości obu zbiorników mnie rozbawiły. Benzyny 7 czy 8 litrów
    >>> i dwadzieścia kilka gazu.
    >>
    >> Benzyna to tam nie wiem po co - do zapalania, czy awaryjna.
    >> Moze wiecej nie trzeba ... ale pojechac 1000 km bez stacji cng ...
    >> dziekuje :-)
    Wg mnie CNG się tylko do autobusów nadaje, dla osobowych to ślepa uliczka,
    LPG jest po prostu wygodniejszy w użytkowaniu, a różnice ekologiczne są
    nieistotne w porównaniu do benzyny czy ON.

    --
    Pozdr
    Janusz

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: