-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Date: Thu, 24 May 2018 09:40:33 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 81
Message-ID: <pe5q9l$kvi$1@node1.news.atman.pl>
References: <9...@g...com>
<pe1li3$nj7$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<6...@g...com>
<pe341s$usa$1@node1.news.atman.pl>
<5b051c2a$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<pe4khq$s2v$1@node2.news.atman.pl>
<rbjcii6raq40$.17kg6atp8v9cc.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.212
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1527147637 21490 185.234.91.212 (24 May 2018 07:40:37
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 24 May 2018 07:40:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
In-Reply-To: <rbjcii6raq40$.17kg6atp8v9cc.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180523-2, 2018-05-23), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2632017
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-05-24 o 00:35, J.F. pisze:
> Dnia Wed, 23 May 2018 22:56:22 +0200, Janusz napisał(a):
>> W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
>>> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
>>>> Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
>>>> "wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
>>>> skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku
>>>> wzrostu
>>>> stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto
>>>> za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez
>>>> całe życie (70 lat)."
>>>
>>> Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie -
>>> od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc
>>> katalizatora.
>> Robili to amerykanie
>> "Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA
>> emisje tych
>> zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie
>> zdrowie. Sporządzona
>> przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska)
>> lista czterech
>> najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
>> o Benzen;
>> o 1,3 Butadien;
>> o Formaldehyd;
>> o Aldehyd octowy; "
>> jak widać podeszli do tematu kompleksowo.
>> "Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District
>> wyników
>
> [5] to MATES 2 z ~1998.
>
> trzeba by sprawdzic w wersji 4 lub 5
> http://www.aqmd.gov/home/air-quality/air-quality-stu
dies/health-studies
>
> w 98 to chyba jeszcze troche gaznikowcow jezdzilo.
>
>> badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby
>> nowotworowe
>> spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka
>> zachorowania na tę
>> chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3
>> butadien, w 7 %
>> benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede
>> wszystkim ze źródeł
>> stacjonarnych).
>
> A oni tam maja takie ciezarowki
> https://www.youtube.com/watch?v=ZdDxjge5hmY
To samo co u nas było, ostatnio się chyba poprawiło bo juz takich dymów
nie widzę.
>
> Benzyna tez potrafi ?
> https://www.youtube.com/watch?v=CaDqgtFAC40
> https://www.youtube.com/watch?v=MFpkfB0eGGs
A mało to u nas samochodów widziałeś w niebieskim obłoku dymu?
Każde niespalone paliwo dymi, a jeszcze jak silnik olej bierze to już
w ogóle.
>
>>> Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
>> "Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
>> benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi
>> w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z
>> dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek
>> toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu
>> znacznie poprawia wskaźnik CURE. "
>
> Taaa, a mialo byc czysciej.
>
>>> No i elelektryka - jak go liczyli ...
>> Tego nie piszą.
>
> emisja z komina elektrowni weglowej, czy atomowej ?
No ale są też wodne, jakie ta produkuje zanieczyszczenia?
--
Pozdr
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 24.05.18 09:45 Janusz
- 24.05.18 09:58 J.F.
- 24.05.18 10:02 J.F.
- 24.05.18 21:47 Janusz
- 24.05.18 22:13 Lisciasty
- 25.05.18 00:00 j...@i...pl
- 25.05.18 21:51 kk
- 25.05.18 21:55 kk
- 26.05.18 09:45 Poldek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=