-
11. Data: 2018-05-23 09:30:38
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: z <...@...pl>
W dniu 2018-05-23 o 09:08, Janusz pisze:
> Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od elektryka
> a benzyna 10razy
> a olej 9 razy od elektryka.
I tu się nasuwa pytanie dlaczego pseudo ekolodzy nie ukochali sobie LPG
tylko srają elektrykami na lewo i prawo.
Wszak...
Jesteśmy krajem na dorobku i nie stać nas na ...
na razie...
w najbliższej przyszłości...
...
z
-
12. Data: 2018-05-23 09:33:37
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu środa, 23 maja 2018 09:18:05 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Aaa, to wiadomo o co chodzi.
>
> A Mietek jest z KOD czy PiS ?
Czort wie, brzmiał jak bezpartyjny ale ja tam się nie znam ;)
L.
-
13. Data: 2018-05-23 09:36:34
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu środa, 23 maja 2018 09:30:41 UTC+2 użytkownik z napisał:
> I tu się nasuwa pytanie dlaczego pseudo ekolodzy nie ukochali sobie LPG
> tylko srają elektrykami na lewo i prawo.
No to raczej oczywiste. LPG ma każdy Janusz, ludzie się z tym oswoili
i nie jest to żaden szpan ani nowość. A elektryki już tak :]
Żeby nie było, jednego złoma w domu mam na LPG a elektryka też chętnie
bym przytulił ;)
L.
-
14. Data: 2018-05-23 09:45:45
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:pe341s$usa$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-05-22 o 22:08, Bolko pisze:
>Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
>"wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
>skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w
>wyniku wzrostu
>stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto
>za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez
>całe życie (70 lat)."
Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie
zagadnienie - od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow,
przez sprawnosc katalizatora.
>i tak:
>Benzyna 30,3
>olej 27
>CNG 7,7
>LPG 7
>elektryk 3
>hybryda 16
>85% benzyny +15%metanol 16
>85% benzyny +15%etanol 31,5
>Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od
>elektryka a benzyna 10razy
Az tak bardzo zaskakujace to nie jest - LPG prosty weglowodor, zeby
tam cos rakotworczego powstalo, musi zajsc ambitna synteza
(ha ha - sprawdzic ile tego nawaniacza).
Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
No i elelektryka - jak go liczyli ...
J.
-
15. Data: 2018-05-23 20:57:39
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: Kviat
W dniu 2018-05-22 o 18:38, Lisciasty pisze:
> Dzisiaj w radio jakiś Mietek ze stowarzyszenia czegoś tam i gazu
> twierdził, że CNG jest ekologiczny a LPG to samo zuo. Jest w tym
> jakaś racja czy bredził? Dyskusja była w kontekście nowych przepisów
> podatkowo-celnych odnoszących się do gazu ziemnego w celach napędowych.
Ekologiczność CNG (w porównaniu do LPG) polega głównie na tym, że to
paliwo jest odnawialne.
http://ekoenergia.pl/index.php?id_akt=149&plik=Metan
_i_biogazownie.html
Oczywiście na razie taniej jest wydobywać metan niż go produkować, a LPG
i tak powstaje jako skutek uboczny. Jednak chyba lepiej mieć w zanadrzu
napęd na paliwo odnawialne, niż nie mieć.
Pozdrawiam
Piotr
-
16. Data: 2018-05-23 21:07:46
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 23 May 2018 19:57:39 +0100, Kviat napisał(a):
> W dniu 2018-05-22 o 18:38, Lisciasty pisze:
>> Dzisiaj w radio jakiś Mietek ze stowarzyszenia czegoś tam i gazu
>> twierdził, że CNG jest ekologiczny a LPG to samo zuo. Jest w tym
>> jakaś racja czy bredził? Dyskusja była w kontekście nowych przepisów
>> podatkowo-celnych odnoszących się do gazu ziemnego w celach napędowych.
>
> Ekologiczność CNG (w porównaniu do LPG) polega głównie na tym, że to
> paliwo jest odnawialne.
> http://ekoenergia.pl/index.php?id_akt=149&plik=Metan
_i_biogazownie.html
A gdzie tam - zobacz na ilosci.
> Oczywiście na razie taniej jest wydobywać metan niż go produkować, a LPG
To jest o tyle ciekawe, ze moze produkowac ze smieci.
> i tak powstaje jako skutek uboczny. Jednak chyba lepiej mieć w zanadrzu
> napęd na paliwo odnawialne, niż nie mieć.
No to mamy jeszcze etanol, metanol i olej rzepakowy.
J.
-
17. Data: 2018-05-23 21:57:08
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: j...@i...pl
On Tue, 22 May 2018 23:31:31 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:
>Instalacji CNG praktycznie nikt nie robi bo brak dystrybutorów
>z CNG. https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/
I auta na CNG to jak elektryki - do jazdy po mieście ;) Ducato 3.0 CNG
ma zasięg na gazie około 300 kilometrów. A to duże auto i duże
zbiorniki. To jaki zasięg może mieć osobówka?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
18. Data: 2018-05-23 22:47:59
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-05-23 o 09:30, z pisze:
> W dniu 2018-05-23 o 09:08, Janusz pisze:
>
>> Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od
>> elektryka a benzyna 10razy
>> a olej 9 razy od elektryka.
>
> I tu się nasuwa pytanie dlaczego pseudo ekolodzy nie ukochali sobie LPG
> tylko srają elektrykami na lewo i prawo.
> Wszak...
> Jesteśmy krajem na dorobku i nie stać nas na ...
> na razie...
> w najbliższej przyszłości...
Z czego by żyli jakby problem został rozwiązany ?
-
19. Data: 2018-05-23 22:49:35
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-05-23 o 21:57, j...@i...pl pisze:
> On Tue, 22 May 2018 23:31:31 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
> wrote:
>
>> Instalacji CNG praktycznie nikt nie robi bo brak dystrybutorów
>> z CNG. https://cng.auto.pl/stacje-cng-w-polsce/
>
> I auta na CNG to jak elektryki - do jazdy po mieście ;) Ducato 3.0 CNG
> ma zasięg na gazie około 300 kilometrów. A to duże auto i duże
> zbiorniki. To jaki zasięg może mieć osobówka?
>
Gorzej, w garażu nie nabijesz raczej
-
20. Data: 2018-05-23 22:56:22
Temat: Re: LPG a CNG - pierdolenie czy mają rację?
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-05-23 o 09:45, J.F. pisze:
> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:pe341s$usa$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 2018-05-22 o 22:08, Bolko pisze:
>> Tego nie podali, ciekawy jest ten CURE czyli
>> "wskaźnik toksyczności, zwany Cancer Unit Risk Estimate (w
>> skrócie CURE), obrazuje wzrost zagrożenia chorobą nowotworową w wyniku
>> wzrostu
>> stężenia zanieczyszczenia ponad 1.0 ug/m3, którą to wartość przyjęto
>> za wartość odniesienia w procesie ciągłej ekspozycji człowieka przez
>> całe życie (70 lat)."
>
> Ciekawe na ile rzetelnie to zbadano - bo to jest szerokie zagadnienie -
> od wplywu na czlowieka, do emisji roznych rocznikow, przez sprawnosc
> katalizatora.
Robili to amerykanie
"Za emisję toksyn powietrza (ang. Air Toxics Emissions) uważa się w USA
emisje tych
zanieczyszczeń, które w nieodwracalny sposób wpływają na ludzkie
zdrowie. Sporządzona
przez EPA (Environment Pollution Agency- Agencja Ochrony Środowiska)
lista czterech
najsilniejszych toksyn pochodzących z ruchomych źródełemisji obejmuje:
o Benzen;
o 1,3 Butadien;
o Formaldehyd;
o Aldehyd octowy; "
jak widać podeszli do tematu kompleksowo.
"Z opublikowanych [5] przez South-Coast Air Quality Management District
wyników
badań nad przyczynami zachorowańw rejonie Los Angeles na choroby
nowotworowe
spowodowane zanieczyszczeniami powietrza, za przyczyny ryzyka
zachorowania na tę
chorobę uznano w 71 % sadzę pochodzącąz silników o ZS, w 8 % 1,3
butadien, w 7 %
benzen w 3 % karbonyle, a 11 % pozostałe zanieczyszczenia (przede
wszystkim ze źródeł
stacjonarnych). W świetle tych badańw zupełnie inny sposób należy
patrzeć na silnik o
zapłonie iskrowym zasilany CNG. Brak emisji cząstek stałych i sadzy w
spalinach oraz
mniejsza blisko dwudziestokrotnie emisja butadienu i benzenu czynią ten
rodzaj silnika
naprawdę,,czystym".
Okazuje się że problemem są weglowodory nienasycone które powstają z
benzyny i oleju a w gazach ich prawie nie ma, są silnie toksyczne przez
to że sie rozpuszczają w wodzie i są łatwo wchłaniane w przeciwieństwie
do nasyconych, które też trują ale się ciężko wchłaniają.
>
>> i tak:
>> Benzyna 30,3
>> olej 27
>> CNG 7,7
>> LPG 7
>> elektryk 3
>> hybryda 16
>> 85% benzyny +15%metanol 16
>> 85% benzyny +15%etanol 31,5
>
>> Zaskakujące jest że lpg jest tylko 2 razy bardziej trujące od
>> elektryka a benzyna 10razy
>
> Az tak bardzo zaskakujace to nie jest - LPG prosty weglowodor, zeby tam
> cos rakotworczego powstalo, musi zajsc ambitna synteza
> (ha ha - sprawdzic ile tego nawaniacza).
>
> Co mnie zaskakuje to ta benzyna z etanolem.
"Zwraca uwagę fakt, że mieszanka
benzyny z etanolem zwiększa wartość wskaźnika toksyczności CURE, co stoi
w sprzeczności z rozpowszechnianą szeroko opinią jakoby benzyna z
dodatkiem bioetanolu była paliwem czystszym ekologicznie. Dodatek
toksycznego metanolu do benzyny w wyniku mniejszej emisji butadienu
znacznie poprawia wskaźnik CURE. "
> No i elelektryka - jak go liczyli ...
Tego nie piszą.
--
Pozdr
Janusz