  • Data: 2009-07-16 18:09:27
    Temat: Re: [LONG] Jaka cyfrówka (lustrzanka) do krajobrazów ?
    Od: Wojtek <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    cichybartko pisze:

    > aha ;) moja wypowiedź miała za zadanie zobrazować pewien trend.
    > moim skromnym zdaniem rynek drogich materiałów foto napędzają
    > profesjonaliści a nie pasjonaci z pl.rec.foto robiący góra parę rolek
    > slajdu w miesiącu. profesjonalistów stać na 5D mkII czy D700, D3 i masę
    > innych zabawek chociażby średni cyfrowy format. wymogi branży sa takie a
    > nie inne, jest coraz większa konkurencja, bardziej drapieżnie itd. coraz
    > bardziej liczy się czas i samowystarczalność. Nie wspominając o cięciu
    > kosztów. Analog temu nie sprostał i przechodzi do niszy, ale to chyba
> [...]

    Profesjonalistów w porównaniu ze świadomymi amatorami, kórych stać na
    wydanie 18 złotych na klisze i 10 na jej wywołanie było i jest znacznie
    mniej. Żeby kupić kliszę profi, w sensie porządną, nie trzeba mieć
    żadnych legitymacji że jest się profesjonalistą.
    Więc firmy zarabiały na amatorach a nie na profesjonalistach

    A przeciętny Kowalski kupował na wycieczkę małpkę za 200 PLN i kliszę za
    7 złotych z wliczonym wywołaniem i 6o groszy za odbitkę
    Teraz kupuje małpkę cyfrową lub robi telefonem i odbitek raczej nie robi.
    Nie oglądam telewizji i mogę sie tylko domyślać, co to ta Faszyn Tivi.
    Porządne zespoły nadal wydają winyle.

    Wojtek