  • Data: 2015-11-18 14:24:55
    Temat: Re: LM317 ma napięcie 1.25V, zna ktoś alternatywę z 1.20V?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message
    news:n2hn8k$5uf$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

    > Przeglądałem parametry LM317 jakiś rok temu. Interesował mnie ten sam
    > parametr, ale nie jego minimalna wartość, a maksymalna.
    > Nie chce mi się teraz sprawdzać, czy dobrze pamiętam, ale od TI można
    > kupić LM317 według wersji TI i inny według Nationala i każdy z nich jest
    > nieco inny.
    > OIDP jeden redukuje ogranicznik prądu ze wzrostem napięcia, a drugi nie
    > (ale mogę mylić z jeszcze innymi źródłami LM317). Krytykowałem wtedy tu na
    > grupie ST za ich karty katalogowe LM317 bo ewidentne błędy (które według
> [...]

    Uce to zły przykład - weź sobie jako parametr RDSon... ten ma duży rozrzut.
    I obliczaj wszystko do zmierzonego RDSon jednego tranzystora w ręce,
    ignorując rekomendowany/deklarowany rozrzut tego parametru w serii.

    Ty Piotrze musisz na jakiejś Uczelni pracować albo gdzieś w państwowej
    firmie, bo my, prywaciarze, nie mamy czasu aby każdy komponent osobno
    testować i na podstawie jednego elementu wyciągać wnioski co do
    każdego parametru rekomendowanego przez producetna... My, prywaciarze,
    bierzemy "recomended" przez producenta jako ewangelię, bo wiemy że
    nie na jednym egzemplarzu z serii testował, wiedzą jakie mają odchyłki
    w serii, wiedzą jak zagwarantować że będzie to działać z każdą kostką
    i w każdych warunkach z zakresu, więc jak producent pisze minimum 3V
    to wie czemu tak pisze, inaczej napisałby minimum 2V - każdy producent
    chce aby jego komponent pracował w jak najszerszym zakresie temperatur,
    napięć i prądów, miał jak największy limit mocy i jak najmniejsze prądy
    pasożytnicze i najmniejsze drop-outy.

    Przypominasz mi gościa u nas w pracy który wziął kostkę FPGA, która ma
    zakres temperatur komercyjny (0C...+40C) po czym płytkę z nią polutowaną
    włożył do pieca i przejechał od -50C...+80C patrząc na diody LED urządzenia
    i ponieważ nic złego nie zobaczył, diodki migały radości i żadnych zwisów
    ani nieprawidłowości na tym jednym egzemplarzu nie zauważył to uznał
    że firma od FPGA go robi w balona i swój produkt wypuścił do zakresu
    industrial (-40C...+70C). Cały swój eksperyment oparł o JEDEN egzemplarz
    - jedną sztukę. To samo robił z zasilaczem kupionym w całości jako płytka
    open-frame. Producent deklaruje maksimum temperatura +50C ale jemu
    to nie przeszkadza aby po krótkim teście w piecu do +80C dalej sprzedawać
    w aplikacjach do +70C. Ciekawe czy te które kupi za miesiąc, już z innej
    serii,
    też będą działać - ale najważniejsze że on śpi spokojnie,
    Ale ja tak nie umiem :-)))