    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: LED mruga
    Date: Tue, 25 Dec 2018 21:12:55 +0100

    > Nastepny madry inaczej. Jaki kurwa kondensator. Link jest do zasilaczy po 1,23 a
    nie jakis kondensatorow.
    zrobię Ci prezent na święta i wypiszę to co najważniejsze.

    1. Jeśli Ci LED na 230v mruga to wiedz (..)elektrolit 10uF / 450v za
    mostkiem zdechł
    (dziękujemy za poradę)
    2. Dzięki za pomysł, ale u mnie dziś zaczął już czwarty mrugać
    (Być moze grubsza robota się szykuje)
    3. Dobry kondensator o trwałości 1e6 godzin jest większy i droższy niż
    ten cały zasilacz. (Kondensator foliowy DC, 10 uF, 500 V 24.28zł+koszt
    wysyłki)
    (nie wiem, nie znam się, ale być moze mój sposób komuś się przyda. Skoro
    taki kondensator jest duży i drogi, więc opiszę swój pomysł).
    4. najdłużej, najlepiej świecą dwa paski diód 12woltowych(zimny i ciepły
    w parze) zasilane zasilaczem w którym jest stabilizowane napięcie 22V

    5. Nastepny madry inaczej.(...) A Ty dziesiatkami zasilacze kupujesz.
    Wez wiecej nie pij.

    Gość pisze o 4 padniętych "żarówkach". Gdyby je chciał naprawić, to
    zapłaci 4x1.23+15zł czyli dalej mniej niż 4 "żarówki" z lidla, ale takie
    które przeżyją dłużej niż 2 lata. gdyby jednak chciał zrobić żonie
    oświetlenie w kuchni, to prawdopodobnie, 1.23+15 będzie tańszym a
    napewno trwalszym rozwiązaniem niż kupienie w sklepie na rogu zasilacza
    12v, ktory daje 13.5v.
    Jak juz pewnie wszyscy wiedzą, ja mam wszystko w paskach diodowych.
    zaczęło sie od mieszkania i jestem jedyną osoba która ma taką
    instalacje. ludzie sie boją, wygląda to mało profesjonalnie itp. ale
    piwnice, garaże, korytarze, altanki, lampy ktore reagują na ruch - to
    juz każdy znajomy ma. podświetlenia szaf, szafek, biurek, akwarium ,
    klawiatur witryn, wystaw itd. zasilacze 5.7v idealnie nadają sie do
    telefonów komórkowych. bo? Bo naprawdę mają 5.7v i 2.5a a kosztują 5 zł.
    podobnie wszelkie zabawki, organy, głośniki do kompa, ładowarki -
    wszystko co miało transformator - na złom. wszędzie mamy zasilacze z
    holandpoland. KAżdy zasilacz po zakupie doprowadzam do zwarcia i patrzę
    czy przeżyje czy nie. żaden nie umarł. rok temu tutejsi czytelnicy
    pomogli mi podnieść napięcie o 1v na serii takich zasilaczy - działaja
    bez awarii. przed świętami dorabiałem wtyczkę molex do zasilacza 12/5v.
    to wychodzi taniej niz dorabianie "step-downa" do samych 12v. Jakiś
    zasilacz ok 19v 5a za pomocą żarówki przerobiłem na ładowarkę od
    akumulatora. z lidla byłaby lepsza, ale ja ją będę potrzebował tylko na
    awarię, więc zadziała tak samo, a koszt 5 raz niższy.
    Przy zakupie 15 sztuk zasilaczy, do każdego dokładam 1zł. A gościu ma 14
    (teraz tylko 14) stron aukcji. Poniżej masz fotkę gotową lampą (listwą
    na wymiar) diodową, koszt poniżej 5zł, i tymi zasilaczami które mi
    zostały od tego sprzedawcy. Dziwisz się że przy tych cenach wszyscy chcą
    takie oświetlenie?
    http://pl.tinypic.com/r/dosc4l/9