  • Data: 2012-01-12 12:26:07
    Temat: Re: LED 230V
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 12.01.2012 11:15, schrieb AlexY:

    > Z sekcji zwłok jednej "ledówki" typu zamiennika halogenowego wyszło że
    > jest kondensator szeregowy, mostek, opornik szeregowy, 21 diod szeregowo
    > i opornik równoległy do szeregu diod. efekt stroboskopowy widać np jak
    > leci woda z kranu, samego migania nie widać choćby nie wiem co.
    >
    > PS: sekcja zwłok bo mi się spadła i stłukła, nadal świeci. Żeby nie było
    > że się psują czy cuś.

    Krótka teoria widzenia z punktu widzenia fizjologicznego.

    Po pierwsze w siatkówce mamy czopki i pręciki. Czopki są odpowiedzialne
    za kolory i dość wolne (jakieś 20-30Hz). Pręciki są sensorami jasności i
    szybkie (100-200Hz). W widzeniu "na wprost" mamy przede wszystkim
    czopki, które determinują częstotliwość graniczną. Dlatego w kinie
    patrząc na wprost nie widać aż tak bardzo migania. Jak się siądzie
    bokiem, fokus na ścianę, to jak najbardziej widać mruganie. To jest też
    zachowanie atawistyczne. Widać ruch "kątem oka". Ważne, by zobaczyć
    źwierza, który akurat ma zamiar nas skonsumować. Drugą rzeczą
    ograniczającą częstotliwość graniczną widzenia jest tzw. mikrotremor,
    czyli ruch gałek ocznych z amplitudą kilkanaście minut kątowych i
    częstotliwością rzędu 100Hz. Jest to ważne, gdyż czopki i pręciki są
    elementami dynamicznymi i reagują tylko na zmiany jasności. Czyli, by
    rzeczywiście widzieć mruganie, częstotliwości muszą jakoś pasować, by
    Kotelnikow i Shannon nie robili w grobach za wentylator ;-). Do tego
    dochodzą filtry w móżdżku etc itd itp.

    Waldek