  • 31. Data: 2014-08-20 18:22:22
    Temat: Re: LED 10W 100W
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-20 13:11, J.F. pisze:

    > Problem w tym ze halogen emituje UV bardzo malo. Nie wiem ... 0.1% ? i
    > to jest "bliski" UV, bo im dalej tym mniej.
    Może mało ale na emulsję np pozitiv wystarcza.

    > Mniej niz ze swiatla dziennego, jesli jest tam jakies okno.
    >
    > Dlatego spodziewam sie raczej innych efektow - moze podgrzanie przez
    > podczerwien, moze konwekcyjny prad powietrza i suszenie.

    > Ale jesli halogen swoim UV pomaga, to i pare diod UV pomoze :-)
    Świetlówka kompaktowa będzie lepsza :) daje więcej UV niż ledy, łatwiej
    dostać i podłączyć.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 32. Data: 2014-08-20 19:46:08
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
    > Elo
    >
    > J.F. napisał(a) :
    [..]

    > Mi jeszcze nie urwało, bo kupiłem odpowiednik 75W.
    > http://www.aliexpress.com/item/12W-COB-LED-Spot-Lamp
    -Bulb-220V-Warm-White-1050LM/1662285637.html

    > Model mi się podoba, ale kolega na jej widok zakrzyknął: ale brzydactwo :-D
    > Charakterystyka dookólna, jak widać po budowie. Wydaje mi się, że świeci
    > ciemniej niż świetlówka energooszczędna 15W. Czyli ma te swoje 1000lm.
    > Działa już ok połowy roku, w kuchni. Może odrobinkę zimniejsze światło
    > niż dotychczasowa św. energ. 15W.
    > Elektronika w środku... jaka elektronika? Płytki połączone szeregowo i
    > na żywca wpięte za mostkiem.
    [..]

    Dorzucę od siebie, LED mocy 100W użyłem jako lampę sufitową (skierowana
    w dół, żadnej optyki, osłon itp), daje tak że zjechałem z mocą do ~34W i
    już "da się patrzeć".

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 33. Data: 2014-08-21 11:18:00
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-08-20 18:22, janusz_k pisze:
> [...]

    No ale po drodze jest pół, a może i centymetr mlecznego szkła w
    hermetycznej oprawie i ze dwa metry powietrza. Żarówka nie jest
    kierunkowa, oprawa jest typu wystającej bańki (rozprasza światło we
    wszystkie strony). Wpływ termiczny w takiej sytuacji jest chyba mniej
    niż znikomy. Myślę że zamknięcie okna w pokoju więcej daje.

    No a tu mam jeszcze jak pisałem wyżej kawał szkła. Nie podejrzewam, żeby
    ktokolwiek robił coś w kierunku przepuszczania przez nie nadfioletu.

    > Może mało ale na emulsję np pozitiv wystarcza.

    Prawda :) (z tym, że jak jest mało szkła po drodze)

    No właśnie niestety nie ma.

    No tak jakoś tego nie widzę. Jak pisałem podgrzanie raczej nie wchodzi w
    rachubę. Świństwo wyłazi na fudze w miejscu zasłoniętym od lampy przez
    rurę prysznica. Obok jest czysto.

    No tak, ale wiesz, prysznic, napięcie, rodzina, zasady itp. Nie bardzo
    jest jak ani gdzie to zamocować.

    Pod warunkiem, że będzie dość mocy w odpowiednim zakresie. Tylko nie
    wiem w jakim, a żeby się przekonać co do rezultatów trzeba parę miesięcy
    czekać.

    > Świetlówka kompaktowa będzie lepsza :) daje więcej UV niż ledy, łatwiej
    > dostać i podłączyć.

    Ale UV (niezależnie jak wyprodukowane) zasłonięte rurą wciąż nie będzie
    skuteczne. Poza tym uwagi takie same jak do lampy bakteriobójczej. No
    chyba, że będę tę lampę stawiał raz na tydzień i zostawiał na noc, ale
    jakoś tego nie widzę.
    Na razie radzę sobie chemią.

    Pozdrawiam

    DD

  • 34. Data: 2014-08-21 11:29:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w

    >No ale po drodze jest pół, a może i centymetr mlecznego szkła w
    >hermetycznej oprawie i ze dwa metry powietrza.

    Podczerwieni nie zatrzymuje ... chyba nie ..

> [...]

    >lampy przez rurę prysznica. Obok jest czysto.

    >Pod warunkiem, że będzie dość mocy w odpowiednim zakresie.

    Ale UV sie odbija i rozprasza podobnie jak zwykle swiatlo. Owszem,
    biala sciana dla UV niekoniecznie jest biala, mozliwe ze fluorescencja
    skutecznie UV zatrzyma, ale jesli tam jakies drobne ilosci UV z
    halogena pomagaja, to swietlowka dotrze do miejsc nawet dobrze
    zacienionych :-)

> [...]
    >bakteriobójczej. No chyba, że będę tę lampę stawiał raz na tydzień i
    >zostawiał na noc, ale jakoś tego nie widzę.

    Takich lamp sie nie wlacza na kilkanascie minut ?

    J.

  • 35. Data: 2014-08-21 13:13:31
    Od: s...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Takich lamp sie nie wlacza na kilkanascie minut ?
    >

    > J.

    Kupilbym AgCl lub AgNo3, zredukowal do metalicznego, wysuszyl i dodal do fugi, tyle
    ze kolor troche zmieni.
    http://www.d2p.com.pl/jak_to_dziala.html

    Sam bylem scepem jak chodzi o dzialanie srebra na skore, do momentu az
    nie dostalem pod choinke:) kremu nivea ze srebrem:)

    Jak kiedys dawano dzieciom srebrne lyzki do sokania, tak teraz wraca moda na srebro.

  • 36. Data: 2014-08-21 15:59:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    s...@g...com napisał(a) :
    > Sam bylem scepem jak chodzi o dzialanie srebra na skore, do momentu az
    > nie dostalem pod choinke:) kremu nivea ze srebrem:)

    Nie przedawkuj... smurfie:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Argyria

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 37. Data: 2014-08-22 00:35:01
    Od: s...@g...com

    użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

    > Nie przedawkuj... smurfie:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Argyria

    Wiem, tylko tego srebra w kremach jest pewnie 1-5ppm,
    ktos nawet wpadl na pomysl produkcji srebra koloidalnego
    do uzytku wewnetrznego, sic! Elektrodowicze mecza sie
    z elektrolitycznym rozpuszczaniem, jak mozna zredukowac
    sol chemicznie, wszystko jest w patentach, polskich tez.

  • 38. Data: 2014-08-22 21:16:46
    Od: "Jan" <k...@p...net>

    .pl...

    Widzial ktos LEDowke zdolna zastapic 100W zarowke ?

    Najchetniej bym kupil i wkrecil, ale takich mocnych raczej nie ma, a i
    te slabsze parza.
    Parzenie mi nie przeszkadza, ale obawiam sie o trwalosc.

    ... no bo co - nakleic tasmy led na suficie ?

    Czy pieprzyc Unie i postep, wstawic do lazienki zarowke ?

    J.

    Mam. Jest dość duża ale daje konkretne oświetlenie i, o dziwo, ma niezłą
    temperaturę bieli. Opisana była jako 2700K chociaż na moje oko ma nieco
    więcej.
    I zapłaciłem za nią dość sporo.

  • 39. Data: 2014-08-22 21:22:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-08-20 13:04, J.F. pisze:
    > ale mam taki "halogen" "naswietlacz 10W" i
    > a) to jest kierunkowe i bardziej sie nadaje do oswietlenia podworka niz
    > pomieszczenia.
    > chyba zeby tak ten reflektor zdjac,
    >
    > b) swiatla takiego "ogolnego" daje IMO malo, dlugi i waski przedpokoj
    > oswietla slabiej niz zarowka 40W.
    > Moze ten produkt oszukany (najtanszy byl), moze kwestia rozkladu
    > wiazki.

    Potwierdzam. Pierwsze wrażenie "ale razi, power!". Po zamontowaniu
    (oświetla mi pomieszczenie magazynowe wielkości garażu) wielki zawód -
    jak się patrzy na niego wprost - to razi mocno, bo puntowe źródło
    światła, ale jak oświetla - to po rozproszeniu tego światła na szeroki
    kąt - sumarycznie beznadziejnie. Zwykłe rurowe 2x36W na suficie dają
    tyle światła, że można pracować. A ten 10W led-halogen - ledwo tyle,
    żeby się nie zabić po ciemku i znaleźć wiertarkę na półce, ale nic
    więcej. Coś jak bardzo biedna 25W żaróweczka piwniczna...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 40. Data: 2014-08-23 10:44:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Aug 2014 21:22:00 +0200, BartekK napisał(a):
> [...]
    > tyle światła, że można pracować. A ten 10W led-halogen - ledwo tyle,
    > żeby się nie zabić po ciemku i znaleźć wiertarkę na półce, ale nic

    No, tylko ze sprawnosc LED porownywalna ze sprawnoscia swietlowek,
    wiec nie dziw sie ze 10W jest znacznie slabsze niz 72.

    > więcej. Coś jak bardzo biedna 25W żaróweczka piwniczna...

    No wlasnie, 25W zarowki, a powinno byc 50-100 W. Slaby jakis.

    J.