  • 21. Data: 2015-08-03 19:31:35
    Temat: Re: L~adowanie baterii e-papierosa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podaj jeszcze jak te ppmy co im wyszły mają się do NDSów. Bo oni tam napisali że coś
    jest ale nie wiadomo ile. I o kant dupy można takie badaanie potłuc. Głupi tamtymi
    badaniami będzie się brandlował. Mądry bez wyników by się na nie nie powoływał.

  • 22. Data: 2015-08-03 19:46:19
    Od: RR <m...@w...pl>

    > Przy metodach badań jakie zastosowali w powietrzu ze środka Puszczy
    > Białowiesiej też by znaleli rtęć, ołów, kadm, uran i resztę tablicy
    > Mendelejewa.

    Nie wspominając już nawet, że kartomizer watkowy użyty w tych badaniach,
    to już historia - mało kto tego używa, o ile...
    Jeżeli komuś zależy na jak najczystszej chmurce, może używać parowników
    z tytanu z pyrexowymi baniakami, bawełny zamiast ceramicznego sznurka,
    zasilania ze stabilizacją temperatury, niearomatyzowanych płynów, itd.
    Wszystko można. :-)

    --
    rry

  • 23. Data: 2015-08-03 20:22:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    RR pisze:

    > Trudno oczekiwać od Ciebie empatii dla e-palaczy, ale człowiek
    > nauki/techniki jakim niewątpliwie jesteś, powinien trochę ogarniać
    > - jak to mówi młodzież.
    > Jak można parowanie powierzchniowe (w temperaturze niższej niż
    > temperatura wrzenia cieczy które są głównymi składnikami płynu do
    > e-p - glikolu propylenowego i gliceryny) porównywać ze spalaniem?

    Niedawno była tu dyskusja o ogarnianiu w ogóle - że trzeba. I że nie
    wystarczy z jednej dziedziny, wiedzieć co to glikol propylenowy, ale
    potrafić czytać ze zrozumieniem nie tylko zdania proste, ale również
    dokonywać rozbioru logicznego złożonych konstrukcji semantycznych.

    Ta powyższa, poddana krytycznemu osądowi, nazywa się "porównaniem".
    Porównywana jest cecha "bycia elektronicznym" -- co wyjaśnia jeszcze
    wcześniejszy kontekst (nadal obecny w cytatach). Obiekt porownywany
    (papieros), któremu przypisywana jest ta cecha, zestawiony został
    z innym obiektem (samochodem), któremu ten atrybut nie przynależy.
    Wykazane zostało istnienie w obu przypadkach takich samych (błędnych)
    przesłanek do klasyfikacji rzeczy jako "elektroniczne" -- a to uprawnia
    do poddania krytyce używanej powszechnie nazwy papierosa na prąd.

    W porównaniu tym zupełnie nieistotne są czyjeś skojarzania papierosa
    z jego "spalinowością" -- ten temat wcześniej w ogóle nie został podjęty.
    Nikt nawet nie wnikał w to, czy glikol jest propylenowego, czy etylenowy,
    a silnik w samochodzie jest wolnossący, czy ma turbodoładowanie. Dla
    pełnej jasności mogę dodać, że argumentacyjnie użyteczne są również te
    porównania, w których zestawiana jest nie konkretna cecha, a wyłącznie
    bycie w relacji. Tak więc powiedzenie "taki z niego naukowiec, jak
    z koziej dupy klarnet" ma na celu to samo -- zestawienie powszechnie
    znanej prawdy (niebycia instrumentem dętym przez tylną część kozy)
    z tezą dowodzoną (niebycie naukowcen przez opisywaną osobę).
    W poprzednim przypadku było to odpowiednio: nieelektroniczność auta
    i nieelektroniczność papierosa. Błąd popełni ten, kto będzie doszukiwał
    się tu porównywanie kogoś z kozią dupą albo porównania naukowców
    z klarnetami. Taki sam błąd, jak porównywanie spalania w silniku
    z parowaniem gliceryny (jako wniosek z lektury opinii niżej podpisanego).

    Jarek

    --
    -- Znikąd nie biorę żadnych porównań. Niech mnie Bóg broni, żebym ja miał kogoś
    do kogoś porównywać! Pan gospodarz mnie zna. No, powiedz sam, że nigdy nikogo

  • 24. Data: 2015-08-03 21:35:00
    Od: JK <j...@i...pl>

    [ciach bzdety]

    To urządzenie zawiera trochę elektroniki, w postaci układu ładowania
    akumulatora Li-Ion oraz blokady przed niezamierzonym włączeniem.

    Tyle samo elektroniki zawiera "solarna" ładowarka do smartfona, zasilacz
    stabilizowany oraz pewno z tysiąc elektronicznych gadżetów.

    Może zdefiniuj pojęcie "elektroniczny".

    JK

  • 25. Data: 2015-08-03 21:58:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JK pisze:

> [...]
    >
    > Tyle samo elektroniki zawiera "solarna" ładowarka do smartfona,
    > zasilacz stabilizowany oraz pewno z tysiąc elektronicznych gadżetów.

    "Opierający swoje działanie o zjawiska i układy elektroniczne".
    Elektroniczne jest radyjko na sześciu tranzystorach germanowych,
    ale "elektroniczny" nie jest airbus A380 sterowany fly-by-wire
    i mający w sobie od pyty komputerów i innego krzemowego tałatajstwa.
    On lata całkiem nieelektronicznie, tak jak samolot braci Wright.

    Elektroniczna może być ładowarka słoneczna, choć pewnie nikt jej tak
    nie nazywa -- może być ona w zasadzie jednym przyrządem elektronicznym,
    płatkiem ogniwa krzemowego. Nad zasilaczem stabilizowanym, to nikt
    nawet się nie zastanawaia, czy on jest eZasilacz czy po prostu zasilacz.
    Ale papieros jest najwyżej elektryczny, tak jak elektryczny jest ekspres
    do kawy. Również ten z mikroprocesorem.

    To po prostu modne słowo, a właściwie modny przedrostek "e-". Na zasadzie
    mody pojawiła się jakiś czas temu "forma elektroniczna" jako określenie
    dla rodzaju zapisu informacji. O plikach na dysku CD mówi się, że są
    "w formie elektronicznej", choć przecież nijakiej elektroniki w tym nie
    ma, najwyżej chemia jakichś polimerów.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2015-08-03 22:14:17
    Od: JK <j...@i...pl>

    > "Opierający swoje działanie o zjawiska i układy elektroniczne".
    > Elektroniczne jest radyjko na sześciu tranzystorach germanowych,

    Mam poważne wątpliwości. Radyjko bez głośnika chyba się nie sprawdzi,
    co? A głośnik nie ma grama elektroniki.

    > ale "elektroniczny" nie jest airbus A380 sterowany fly-by-wire
    > i mający w sobie od pyty komputerów i innego krzemowego tałatajstwa.
    > On lata całkiem nieelektronicznie, tak jak samolot braci Wright.

    To całkiem tak jak radyjko.

> [...]
    > nawet się nie zastanawaia, czy on jest eZasilacz czy po prostu zasilacz.
    > Ale papieros jest najwyżej elektryczny, tak jak elektryczny jest ekspres

    I mamy kłopot. Bo taki telefon komórkowy służy do przekazywania dźwięku.
    I sposób działania głośnika ciężko podpiąć pod "zjawisko elektroniczne".

> [...]
    > dla rodzaju zapisu informacji. O plikach na dysku CD mówi się, że są
    > "w formie elektronicznej", choć przecież nijakiej elektroniki w tym nie

    Zgoda.

    JK

  • 27. Data: 2015-08-03 22:26:10
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    > Co Ci śmierdzi w elektrycznym papierosie?
    Śmierdzi. Czuje e-papierosa jak ktoś palił w pomieszczeniu długo po tym
    jak przestał palić.

  • 28. Data: 2015-08-03 22:27:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JK pisze:

    > Mam poważne wątpliwości.

    Tak też myślałem (od lat prowadzę notatki w swoim KF).

    > Radyjko bez głośnika chyba się nie sprawdzi, co?
    > A głośnik nie ma grama elektroniki.

    To tak jak aluminiowe poszycie skrzydła A380.

    > To całkiem tak jak radyjko.

    Nie całkiem. Samolot jeszcze do tego lata. A właściwie przede wszystkim
    lata. Radyjko przede wszystkim gra. A właściwie wyłącznie gra.

    > I mamy kłopot. Bo taki telefon komórkowy służy do przekazywania dźwięku.
    > I sposób działania głośnika ciężko podpiąć pod "zjawisko elektroniczne".

    Nie wszyscy mają kłopot. Ludzie się między sobą różnią. Również inteligencją.

    Radzę z tego skorzystać.

    --
    Jarek

  • 29. Data: 2015-08-03 22:35:07
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]
    > lata. Radyjko przede wszystkim gra. A właściwie wyłącznie gra.

    > Nie wszyscy mają kłopot. Ludzie się między sobą różnią. Również inteligencją.

    Uuuu słabo. Liczyłem na jakąś merytoryczną ripostę-kilera.
    A tu co? Bzdety na poziomie Ikselki. Blado, dziadek nie dał rady. Może
    wieczornych ziółek nie wypiłeś?

    JK

  • 30. Data: 2015-08-03 22:36:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jawi pisze:

    > Śmierdzi. Czuje e-papierosa jak ktoś palił w pomieszczeniu
    > długo po tym jak przestał palić.

    Ktoś tu już dzisiaj wyjasniał, kóry to z glikolów tam w środku
    odparowuje. Ale podejrzewm, że to nie o glikol chodzi, tylko
    o smrody, które do niego dodają.

    Jarek

    --
    Co mnie to obchodzi