  • 21. Data: 2009-05-02 10:18:22
    Temat: Re: Kurs Fotografii Motocyklowej
    Od: "GM" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:gtc9iv$rhn$1@news.onet.pl...
    > Elou!
    > "GM" <g...@w...pl> wrote in message
    u.googlegroups.com...

> [...]
    > sie toto troszke innymi prawami, lecz zakazu przedstawienia sie nie ma.
    > Wrecz przeciwnie: mile widziane.
    > Historia, definicja, opis: http://en.wikipedia.org/wiki/USENET
    > Linki do FAQ grupy oraz Netykiety znajdziesz u mnie w stopce.
    > By uzywac usenetu przez OE (Autluk Ekspress) nalezy utworzyc konto "news"
    > i podlaczyc sie do jednego z serwerow grup usenetowych, np news.onet.pl
    > Jest pewna niedogodnosc: by uzywac tego serwera nalezy miec konto mailowe
    > na Onecie. Zalozenie nie powinno.byc problemem.

    > To pozwole sobie wrocic do guglarki i zafundowac kryptoreklame archiwum
    ch?group=pl.rec.motocykle&q=grzane+manetki
    > Jesli po przeczytaniu jestes w stanie dolozyc cos odkrywczego, nie krepuj
    > sie, stary.
    >
    > Cieszesiezemoglempomoc.
    >
    > --
    > Pozdrawiam, Artu / Kef
    > Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
    > FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj
    > NETYKIETA: http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta

    Cześć ponownie
    w ramach dopełnienia zaniedbanych obowiązków (?):

    Witam wszystkich użytkowników grupy.
    Jak nie trudno było zauważyć jestem noowka sztuka na tym forum.
    Grzegorz lub jak kto woli Zielony Miś....
    z resztą kolor możecie sobie dobrać wedle upodobań.
    Warszawa
    Honda Shadow VT750
    Jeśli te dane są niewystarczające w ramach przywitania i przedstawienia -
    pytajcie.
    Tajemnic nie ma.

    Kefir,
    dzięki za netykietę. Jeszcze się przez nią przedzieram, więc jak od czasu do
    czasu
    walnę babola - policzcie do 10.
    Również dzięki za pomoc z podpięciem do poczty. Mam nadzieję, ze wszystko
    dobrze ustawiłem.
    Jeśli coś jest nie tak - dajcie znać.
    Grzane manetki - poczytam, poczytam...prochu nie wymyślę ale może znajdę
    rozwiązanie mojego problemu.

    Wracając do tematu od którego zacząłem:
    Pytałem serio o ten kurs. Na najbliższy miejsc brak ale podobno na jesieni
    ma być następny.
    Zatem jeśli ktoś ma więcej informacji - dajcie znać.
    NIE interesują mnie słodzone wypowiedzi (jak te 2 powyżej).
    Może i jestem zielony ale nie jestem mentalnie ograniczony...

    GM vel Zielony Miś

  • 22. Data: 2009-05-02 20:24:39
    Od: Arni <a...@N...spam>

    GM pisze:

    > Również dzięki za pomoc z podpięciem do poczty. Mam nadzieję, ze wszystko
    > dobrze ustawiłem.
    > Jeśli coś jest nie tak - dajcie znać.

    daje znac: przy odpisywaniu wycinaj zbedny cytat a w szczegolnosci
    stopki i reklamy. Uzywasz OE a ten nie robi tego z automatu. Stopke
    łatwo poznac po tych dwóch kreseczkach (zostawiłem stopke Kefira dla
    przykładu). Jak juz sie znudzisz wycinaniem to daj znac, podpowiem Ci
    jaki program lepiej trzyma standardy niz Outlook :))

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 23. Data: 2009-05-03 06:46:35
    Od: "GM" <g...@w...pl>

> [...]
    > po tych dwóch kreseczkach (zostawiłem stopke Kefira dla przykładu). Jak
    > juz sie znudzisz wycinaniem to daj znac, podpowiem Ci jaki program lepiej

    No niestety jedyna opcja jaką znalazłem dla MO to przeglądarka z OE :(
    Zanim się znudzę to trochę potrwa ale pisz...dobrze wiedzieć.
    Dzięki.
    GM

  • 24. Data: 2009-05-03 07:46:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-02 12:18:22 +0200, "GM" <g...@w...pl> said:

    > Wracając do tematu od którego zacząłem:
    > Pytałem serio o ten kurs. Na najbliższy miejsc brak ale podobno na jesieni
    > ma być następny.

    Nie byłem, nie znam nikogo kto był, ale podzielę się refleksją, która
    mi się nasuneła po opisie.

    Po pierwsze - IMHO drogo.

    Po drugie - znakomita większość tematyki tego szkolenia jest do
    opanowania we własnym zakresie. Sprzęt - trzeba trochę poczytać różnych
    forumów, grup itepe, pogadać z ludźmi, przejść się do paru sklepów -
    ale jest to w zupełności do ogarnięcia, choć jak zwykle nie ma łatwych
    odpowiedzi.

    Podstawy podstaw fotografi, czyli czas, przesłona, ISO - są do
    opanowania na podstawie dobrej książki (a ze 50-80 zł) w kilka
    weekendów. Nie jest to wielka filozofia, ale zdarzało się mi tłumaczyć
    to ludziom bez żadnego doświadczenia i wiem, że lubi się to na początku
    trochę mylić. Toteż mam wątpliwości, czy po jednym dniu wszyscy są w
    stanie spamiętać co i do czego.

    To co kluczowe w fotografii - dobieranie tematów, kadrów, twórcze
    używanie światła - nie ma się co oszukiwać, tego większość ludzi uczy
    się latami. Książki czy kursy bywają pomocne, mogą stworzyć jakieś tam
    ramy, dzięki którym nie będzie się popełniać jakiś bzdurnych błędów,
    ale porządne opanowanie tych zagadnień i wypracowanie własnego stylu,
    to są lata pstrykania zdjęć.

    Kolejna sprawa - dobór miejsca szkolenia. Fotografia motocyklowa, to
    najczęściej będzie odmiana fotografii podróżniczej, a więc krajobrazy,
    architektura, może trochę streeta. Siakoś tor krossowy mi
    nieszczególnie pasuje do charakteru tej fotografi, bardziej to zajeżdża
    fotografią sportową. Może kładą nacisk na zdjęcia motocykli w
    okolicznościach przyrody - ale to w ramach szeroko rozumianej
    fotografii jest dość wąska działka i nie bardzo oderwana od innych
    tematyk - jeśli ma się pojecie o kompozycji, świetle etc, to zrobienie
    fajnych fot moturów nie jest niczym bardzo trudnym.

    Nie wiem na jakim jesteś poziomie, ale ja tam bym radził wycieczkę do
    Empiku w poszukiwaniu jakiejś ciekawej pozycji o fotografii, stosownej
    do potrzeb, a resztę kasy przeznaczyć na wycieczkę, z której postarasz
    się przywieźć jakieś ciekawe fotki ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 25. Data: 2009-05-03 08:50:06
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości

    > Nie byłem, nie znam nikogo kto był, ale podzielę się refleksją, która mi
    > się nasuneła po opisie.
    >
    > Po pierwsze - IMHO drogo.

    Nie przyznałbym Ci racji, gdybym się nie wczytał w opis i nie znalazł kilku
    haczyków, jak:

    "Cena nie obejmuje:
    [ciach]
    - kosztów napraw wypożyczonych motocykli crossowych (w razie uszkodzeń),
    - odpowiedzialności za jakiekolwiek zniszczenia/wypadki podczas kursu,
    - piwa (oprócz startera) lub innego alkoholu podczas ogniska (na miejscu
    będzie możliwość zakupu)"

    No, ubezpieczenie od kosztów naprawy wypożyczonego motocykla to przy cenie
    500zł powinno być wliczone.
    No i piwo jedno, to też dla grzecznych chłopców i dziewczynek.

    > Po drugie - znakomita większość tematyki tego szkolenia jest do opanowania
    > we własnym zakresie. Sprzęt - trzeba trochę poczytać różnych forumów, grup
    > itepe, pogadać z ludźmi, przejść się do paru sklepów -

    No, kto miał na preclu taki świetny pomysł, żeby płacić za bilet wstępu do
    sklepu?
    Uważam go za naprawdę dobry - wiedza nie jest za darmo, również internet nie
    umożliwia zrozumienia _wszystkiego_ za darmochę. A chodzenie po sklepach
    celem zbierania informacji na temat _posiadanego_ sprzętu to już naprawdę
    mocna przegina..

> [...]
    > kompozycji, świetle etc, to zrobienie fajnych fot moturów nie jest niczym

    Nawet jak się nie ma pojęcia to robienie "fajnych fot moturów" nie jest
    niczym bardzo trudnym. Chodzi jedynie o to, żeby stopień dobrych zdjęć
    wzrósł z promili na procenty. (:
    Niby ćwiczenie czyni mistrza, ale pod okiem kogoś doświadczonego, komu
    płacisz i wymagasz - będzie o wiele bardziej skuteczne.
    Nawet to, żeby załapać o ile wcześniej musisz nacisnąć w swoim aparacie
    spust, żeby mieć na zdjęciu obiekt w ruchu dokładnie w tym miejscu kadru,
    które planowałeś - to też może być problemem.

    Howgh.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 26. Data: 2009-05-03 12:26:51
    Od: Arni <a...@N...spam>

    GM pisze:

    > No niestety jedyna opcja jaką znalazłem dla MO to przeglądarka z OE :(
    > Zanim się znudzę to trochę potrwa ale pisz...dobrze wiedzieć.
    > Dzięki.

    MO to mentalnie ograniczony? chyba nadmiar skromnosci. Wielu juz
    przestawiłem na Thunderbirda, nawet totalnych laików. Dasz rade. Co
    prawda do OE istnieja dodatki poprawiajace jego kalecznosc ale wiecej z
    tym roboty niz to warte. sprobuj tego:
    http://mozillapl.org/produkty_mozilli/thunderbird/th
    underbird_2.0.0.21
    przy uruchamianiu zaciagnie Ci wszystko z OE. Potem mozna kilka rzeczy
    jeszcze przestawic dla wygody i hulaj dusza

  • 27. Data: 2009-05-03 17:01:06
    Od: "GM" <g...@w...pl>

    Dzięki,
    poklikam, poczytam...a nóż widelec...

    GM

  • 28. Data: 2009-05-03 17:57:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-03 10:50:06 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    > Nie przyznałbym Ci racji, gdybym się nie wczytał w opis i nie znalazł
    > kilku haczyków, jak:
    >
    > "Cena nie obejmuje:
    > [ciach]

    No i pytanie co to znaczy "wypożyczenie motocykla crossowego - w
    ograniczonym zakresie"?
    Zresztą niech na koszty organizacyjne (nocleg, żarcie, etc) pójdą ze 2
    stówki, pozostałe 3 za jeden dzień szkolenia to IMHO drogo. Ale to
    tylko moja opinia, spaczona tym, że pewnie sam bym niewiele na takim
    szkoleniu skorzystał.

> [...]
    > Uważam go za naprawdę dobry - wiedza nie jest za darmo, również
    > internet nie umożliwia zrozumienia _wszystkiego_ za darmochę.

    Dobra książka + trochę czasu na eksperymenty + trochę guglania (a są na
    ten temat tysiące stron) = sukces w opanowaniu niezbędnych podstaw
    technicznych. To jest akurat ta łatwiejsza część fotografii.
    Kompozycja, określanie zamierzonych efektów i ich sensowna realizacja -
    to ta trudniejsza.

    > A chodzenie po sklepach celem zbierania informacji na temat
    > _posiadanego_ sprzętu to już naprawdę mocna przegina..

    No pacz, a ja, jak wiele lat temu pracowałem w sklepie firmowym pewnej
    japońskiej marki aparatów, lubiłem pomagać zagubionym użytkownikom
    sprzętu tej firmy, którzy wpadali niby to popatrzeć na różne gadżety, a
    często mieli problemy z ogarnięciem techniki. Pogadałem, poobjaśniałem
    co i jak, oni byli zadowoleni (choć myślę że ponad połowa nie kupiła
    swoich aparatów w oficjalnej sieci sprzedaży), często wracali po kilka
    razy, czasem kupili jakiś filterek, innym razem obiektyw za 3k, ale
    nieeee, to strata czasu była...Szkoda że wtedy netu nie było w salonie,
    mógłbym ten czas sensowniej spożytkować, w juznecie czy gdzie tam.

    > Nawet jak się nie ma pojęcia to robienie "fajnych fot moturów" nie jest
    > niczym bardzo trudnym. Chodzi jedynie o to, żeby stopień dobrych zdjęć
    > wzrósł z promili na procenty. (:

    I osobiście jestem przekonany, że jednodniowe szkolenie lajkonikowi
    tego nie gwarantuje. Naprawdę wiele razy widziałem, jak dla mnie
    banalne zagadnienia, w stylu co robi czas, a co przesłona i jak nimi
    operować, sprawiają duże problemy z przyswojeniem komuś bez pojęcia o
    fotografii.

    > Niby ćwiczenie czyni mistrza, ale pod okiem kogoś doświadczonego, komu
    > płacisz i wymagasz - będzie o wiele bardziej skuteczne.

    W jeden dzień? Osobiście nie sądzę, aby udało się przy zróżnicowanym
    poziomie grupy kursantów, wszystkim wszystko wyjaśnić.

    > Nawet to, żeby załapać o ile wcześniej musisz nacisnąć w swoim aparacie
    > spust, żeby mieć na zdjęciu obiekt w ruchu dokładnie w tym miejscu
    > kadru, które planowałeś - to też może być problemem.

    W lustrzance? Parę setnych sekundy. W kompakcie? W każdym inaczej,
    znaczenie też mają różne opcje (jak np. włączony ekran). Zresztą przy
    obiektach w ruchu celowanie z jednym zdjęciem nie ma większego sensu,
    lepiej walić serią.

  • 29. Data: 2009-05-03 20:23:40
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    m...@g...com pisze:

    > No i na wieczor jak to zwykle bywa rozmowy o podrozach i motocyklach do bialego
    rana :)

    Ale pije sie wutke czy browary ? Bo ja za wutka nie przepadam. Za
    fotografowaniem zreszta tez...

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 30. Data: 2009-05-04 08:06:17
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "GM" <g...@w...pl> wrote in message news:gti98h$baj$1@news.wp.pl...
    > Kefir,
    > dzięki za netykietę. Jeszcze się przez nią przedzieram, więc jak od czasu
    > do czasu
    > walnę babola - policzcie do 10.

    To tylko Internet. Masz wielkiego plusa za checi, to rzadkie. W razie
    problemacji w OE jest taka funkcja Message -> Block Sender ;)

    > Również dzięki za pomoc z podpięciem do poczty. Mam nadzieję, ze wszystko
    > dobrze ustawiłem.
    > Jeśli coś jest nie tak - dajcie znać.

    OE Qoute Fix, o ile mozesz zainstalowac, powinien rozwiazac pozostale
    problemacje.

> [...]
    > NIE interesują mnie słodzone wypowiedzi (jak te 2 powyżej).
    > Może i jestem zielony ale nie jestem mentalnie ograniczony...

    ;) Mysle ze po kursie bedzie co poczytac.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Traktor XT660X
    weFAQ&v=qvj