  • Data: 2009-05-03 07:46:52
    Temat: Re: Kurs Fotografii Motocyklowej
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-05-02 12:18:22 +0200, "GM" <g...@w...pl> said:

    > Wracając do tematu od którego zacząłem:
    > Pytałem serio o ten kurs. Na najbliższy miejsc brak ale podobno na jesieni
    > ma być następny.

    Nie byłem, nie znam nikogo kto był, ale podzielę się refleksją, która
    mi się nasuneła po opisie.

    Po pierwsze - IMHO drogo.

    Po drugie - znakomita większość tematyki tego szkolenia jest do
    opanowania we własnym zakresie. Sprzęt - trzeba trochę poczytać różnych
    forumów, grup itepe, pogadać z ludźmi, przejść się do paru sklepów -
    ale jest to w zupełności do ogarnięcia, choć jak zwykle nie ma łatwych
    odpowiedzi.

    Podstawy podstaw fotografi, czyli czas, przesłona, ISO - są do
    opanowania na podstawie dobrej książki (a ze 50-80 zł) w kilka
    weekendów. Nie jest to wielka filozofia, ale zdarzało się mi tłumaczyć
    to ludziom bez żadnego doświadczenia i wiem, że lubi się to na początku
    trochę mylić. Toteż mam wątpliwości, czy po jednym dniu wszyscy są w
    stanie spamiętać co i do czego.

    To co kluczowe w fotografii - dobieranie tematów, kadrów, twórcze
    używanie światła - nie ma się co oszukiwać, tego większość ludzi uczy
    się latami. Książki czy kursy bywają pomocne, mogą stworzyć jakieś tam
    ramy, dzięki którym nie będzie się popełniać jakiś bzdurnych błędów,
    ale porządne opanowanie tych zagadnień i wypracowanie własnego stylu,
    to są lata pstrykania zdjęć.

    Kolejna sprawa - dobór miejsca szkolenia. Fotografia motocyklowa, to
    najczęściej będzie odmiana fotografii podróżniczej, a więc krajobrazy,
    architektura, może trochę streeta. Siakoś tor krossowy mi
    nieszczególnie pasuje do charakteru tej fotografi, bardziej to zajeżdża
    fotografią sportową. Może kładą nacisk na zdjęcia motocykli w
    okolicznościach przyrody - ale to w ramach szeroko rozumianej
    fotografii jest dość wąska działka i nie bardzo oderwana od innych
    tematyk - jeśli ma się pojecie o kompozycji, świetle etc, to zrobienie
    fajnych fot moturów nie jest niczym bardzo trudnym.

    Nie wiem na jakim jesteś poziomie, ale ja tam bym radził wycieczkę do
    Empiku w poszukiwaniu jakiejś ciekawej pozycji o fotografii, stosownej
    do potrzeb, a resztę kasy przeznaczyć na wycieczkę, z której postarasz
    się przywieźć jakieś ciekawe fotki ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco