  • Data: 2009-05-03 17:57:05
    Temat: Re: Kurs Fotografii Motocyklowej
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-05-03 10:50:06 +0200, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    > Nie przyznałbym Ci racji, gdybym się nie wczytał w opis i nie znalazł
    > kilku haczyków, jak:
    >
    > "Cena nie obejmuje:
    > [ciach]

    No i pytanie co to znaczy "wypożyczenie motocykla crossowego - w
    ograniczonym zakresie"?
    Zresztą niech na koszty organizacyjne (nocleg, żarcie, etc) pójdą ze 2
    stówki, pozostałe 3 za jeden dzień szkolenia to IMHO drogo. Ale to
    tylko moja opinia, spaczona tym, że pewnie sam bym niewiele na takim
    szkoleniu skorzystał.

    > No, kto miał na preclu taki świetny pomysł, żeby płacić za bilet wstępu
    > do sklepu?
    > Uważam go za naprawdę dobry - wiedza nie jest za darmo, również
    > internet nie umożliwia zrozumienia _wszystkiego_ za darmochę.

    Dobra książka + trochę czasu na eksperymenty + trochę guglania (a są na
    ten temat tysiące stron) = sukces w opanowaniu niezbędnych podstaw
    technicznych. To jest akurat ta łatwiejsza część fotografii.
    Kompozycja, określanie zamierzonych efektów i ich sensowna realizacja -
    to ta trudniejsza.

    > A chodzenie po sklepach celem zbierania informacji na temat
    > _posiadanego_ sprzętu to już naprawdę mocna przegina..

    No pacz, a ja, jak wiele lat temu pracowałem w sklepie firmowym pewnej
    japońskiej marki aparatów, lubiłem pomagać zagubionym użytkownikom
    sprzętu tej firmy, którzy wpadali niby to popatrzeć na różne gadżety, a
    często mieli problemy z ogarnięciem techniki. Pogadałem, poobjaśniałem
    co i jak, oni byli zadowoleni (choć myślę że ponad połowa nie kupiła
    swoich aparatów w oficjalnej sieci sprzedaży), często wracali po kilka
    razy, czasem kupili jakiś filterek, innym razem obiektyw za 3k, ale
    nieeee, to strata czasu była...Szkoda że wtedy netu nie było w salonie,
    mógłbym ten czas sensowniej spożytkować, w juznecie czy gdzie tam.

    > Nawet jak się nie ma pojęcia to robienie "fajnych fot moturów" nie jest
    > niczym bardzo trudnym. Chodzi jedynie o to, żeby stopień dobrych zdjęć
    > wzrósł z promili na procenty. (:

    I osobiście jestem przekonany, że jednodniowe szkolenie lajkonikowi
    tego nie gwarantuje. Naprawdę wiele razy widziałem, jak dla mnie
    banalne zagadnienia, w stylu co robi czas, a co przesłona i jak nimi
    operować, sprawiają duże problemy z przyswojeniem komuś bez pojęcia o
    fotografii.

    > Niby ćwiczenie czyni mistrza, ale pod okiem kogoś doświadczonego, komu
    > płacisz i wymagasz - będzie o wiele bardziej skuteczne.

    W jeden dzień? Osobiście nie sądzę, aby udało się przy zróżnicowanym
    poziomie grupy kursantów, wszystkim wszystko wyjaśnić.

    > Nawet to, żeby załapać o ile wcześniej musisz nacisnąć w swoim aparacie
    > spust, żeby mieć na zdjęciu obiekt w ruchu dokładnie w tym miejscu
    > kadru, które planowałeś - to też może być problemem.

    W lustrzance? Parę setnych sekundy. W kompakcie? W każdym inaczej,
    znaczenie też mają różne opcje (jak np. włączony ekran). Zresztą przy
    obiektach w ruchu celowanie z jednym zdjęciem nie ma większego sensu,
    lepiej walić serią.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco