  • Data: 2018-07-31 08:50:40
    Temat: Re: Kupując UPS-a
    Od: sirapacz <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To co sądzisz o takich taniochach, używkach:

    0&string=POWERCOM%20BNT%20800AP&description=1&order=
    m&bmatch=baseline-ele-1-5-0725

    Ten ups to zwykły najtańszy chinol. Akumulator jeśli to nowe CSB to cena
    bardzo rozsądna.

    > Spieszę wyjaśnić, że los właśnie rzucił mnie w miejsce, gdzie zaniki
    > napięcia zdarzają się ze 4 razy na tydzień, i trochę mnie to już
    > wnerwia. Prócz dość solidnego UPS-asa do kompa potrzebował chyba będę
    > jeszcze dwa, do telefonu z VOIP-em (ruter!), TV + dekoder, coby się u
    > nie resetowały ustawienia, i może jeszcze zasilanie dzwonka do drzwi.
    > Wszystko odbiorniki niskowatowe, więc celuję w jakieś tanie, używane
    > UPS-y, najwyżej wymienię w nich akumulatory...
    Tym bardziej APC bym polecał. Mogę ci nawet zrobić ile wytrzyma z
    podtrzymaniem niskowatowego urządzenia na akumulatorze lestara (prawie
    nowym). Polecam też polskiego Fideltronika. Robią naprawdę świetny
    sprzęt. Nie przypominam sobie, bym widział kiedyś zjaranego fidela.
    Na APC przesiadłem się z niego, bo żadna moja hurtownia nie ma oferty
    fidela u siebie i musiałem kombinować oraz co dla mnie ważne (odkąd
    poznałem zalety) nie ma protokołu APC....

    > Pytanie dodatkowe:
    > po co UPS-y mają kilka gniazd, na kilka urządzeń, czy nie wystarczyłby
    > ordynarny rozgałęziacz? Jakiś *ważny* powód być musi, skoro to reguła.
    Kilka gniazd mają by nie było ordynarnego rozgałęziacza :))
    Po co robić plątaninę kabli skoro możesz cały komputer podłączyć do ups
    włącznie z drukarką.
    > Domyślam się, że chodzi też i o to, aby ktoś do takiego źródła prądu nie
    > podłączył dajmy na to Farela 3 kW, no ale na to wymyśliłem sobie
    Farela nie, ale każda laserówka starszej daty (a i współczesne też)
    przeciążą UPSa nawet sporej mocy. Do tego służy gniazdo opisane jako
    SURGE. To zwykła przelotka tylko przez warystor, by złapać przepięcia.
    Są też upsy z gniazdami jak w Polsce BR550FR bodajże. Są też listwy z
    wtykiem IEC do upsa i 3-5 gniazdami zwykłymi w listwie.