  • Data: 2018-07-31 16:10:18
    Temat: Re: Kupując UPS-a
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Jul 2018 09:37:06 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Grzałka (w postaci lampy halogenowej zresztą) o mocy kilkuset watów.

    I tak grzeje się to cały czas non-stop?

    Po oświetleniu domowym widzę że pobór jest bardzo impulsowy, ok. pół
    sekundy poboru co ok. 30s. Czyli dziad podgrzewa sobie coś tam w środku i
    utrzymuje temperaturę. Jak podłączyłem watomierz to ten skacze przez
    bardzo krótką chwilę do nieco ponad 500W po czym wraca do poziomu 2W. I
    tak regularnie ok. dwa razy na minutę. Szaleństwo.
    W mojej obecnej drukarce jest tryb uśpienia (domyślnie wyłączony), więc
    po 5 minutach niedrukowania drukarka zasypia i światło w domu przestaje
    migać. Ale w poprzedniej drukarce nie było takiego trybu i można było
    tylko z gniazdka wyciągać.

    Dziwi mnie tak prądożerne rozwiązanie w dzisiejszych czasach...
    przyjmując 500W przez 1s co minutę wychodzi bądź co bądź kilka dobrych
    kWh miesięcznie. Co na to ekolodzy??

    Mateusz