  • 31. Data: 2010-02-20 18:02:03
    Temat: Re: Kupno w Niemczech - co z pieniędzmi?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "krzyss" <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com> napisał w wiadomości
    news:4b7fad2d$1@news.home.net.pl...

    > Przelew kosztuje 20-40zl wiec spoko

    W ktorym banku?
    To jest calkowity koszt przelewu - beneficjent nie ma zadnych kosztow?

    --
    Picasso

  • 32. Data: 2010-02-20 19:23:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 10:49:43 -0600, Pszemol wrote:

    >Wy to tak powaznie z ta gotowka po samochod? :-)

    To nie USA, tu jak ktos ma grubsza gotowke to nie jest od razu
    handlarz narkotykami :-)

    A w USA jak sie kupuje uzywany samochod ? Czekiem ?
    Czy zostawia dealerowi w rozliczeniu ?

    J.

  • 33. Data: 2010-02-21 11:17:21
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    P_ablo pisze:

    > W ktorym banku?
    > To jest calkowity koszt przelewu - beneficjent nie ma zadnych kosztow?

    Multibank 20 zl + 5zl swift + ewentualne koszzty bankow posredniczacych
    5-15zl

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 34. Data: 2010-02-21 13:04:49
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Multibank 20 zl + 5zl swift + ewentualne koszzty bankow posredniczacych
    > 5-15zl

    Zwykly przelew kosztuje 0,35 procenta kwoty, max 200 zl... chyba, ze piszesz
    o przelewie w systemie SEPA a ten jest obarczony pewnymi ograniczeniami...

    --
    Picasso

  • 35. Data: 2010-02-21 17:36:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > To nie USA, tu jak ktos ma grubsza gotowke to nie jest od razu
    > handlarz narkotykami :-)

    Fascynujaca bylaby dla mnie koniecznosc chodzenia
    z banknotami w "reklamówce" :-)

    > A w USA jak sie kupuje uzywany samochod ? Czekiem ?
    > Czy zostawia dealerowi w rozliczeniu ?

    Wiekszosc osób bierze auto na kredyt, wiec odbiera
    sie auto wlasciwie podpisujac umowe kredytowa...
    Czesto nawet bez pierwszej wplaty. (Patrz promocja VW
    pod tytulem: "sign and drive event").

    Ja za uzywany placilem prywatnym, niepotwierdzonym
    czekiem z konta ROR... Po prostu otworzylem ksiazeczke
    czekowa, wpisalem kwote, podpisalem i wreczylem w kasie... :-)

    Zrozum - przeciez na tym etapie maja wszystko - moje
    dane osobiste, dane podatkowe (podatek stanowy sie placi)
    adresy, telefony - tylko idiota placilby czekiem bez pokrycia
    bo to sporo kosztuje klopotów. Owszem, mozna, ale to sie
    po prostu nie oplacaloby nikomu, wiec dealer ufa klientowi.

  • 36. Data: 2010-02-21 22:35:45
    Temat: Re: Kupno w Niemczech - co z pieni?dzmi?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010 10:36:10 -0600, Pszemol wrote:

    >Fascynujaca bylaby dla mnie koniecznosc chodzenia
    >z banknotami w "reklamówce" :-)

    Niektorzy jeszcze pamietaja niedawne czasy, gdy sie tak chodzilo :-)

> [...]
    >bo to sporo kosztuje klopotów. Owszem, mozna, ale to sie
    >po prostu nie oplacaloby nikomu, wiec dealer ufa klientowi.

    Eee, nie wierze. Taki duzy kraj i nie ma przekretow ? :-)

    J.

  • 37. Data: 2010-02-22 07:39:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Niektorzy jeszcze pamietaja niedawne czasy, gdy sie tak chodzilo :-)

    > Eee, nie wierze. Taki duzy kraj i nie ma przekretow ? :-)

    Ale może są, ale takie przekręty są bardzo łatwe do wykrycia.
    Robią to tylko chyba jacyś idioci...
    To przecież taka głupota jak z kradzionej karty kupić coś
    online i kazać sobie to wysłać na swoje nazwisko do domu :-)