  • 31. Data: 2013-06-21 18:58:58
    Temat: Re: Kupno samochodu z wadami ukrytymi
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 21 Jun 2013 18:52:39 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Kluczowe jest zatajenie przez sprzedającego wad mu znanych.

    Tak na marginsie, czy udowodnione "odkrecenia licznika" moze byc
    pzredmiotem reklamacji? Pomijam fakt, jak to udowodnic. Ale jezeli sie
    udowodni?

    A.L.

  • 32. Data: 2013-06-21 19:02:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-06-21 17:12, J.F pisze:

    >Hmmm, kupowałeś kiedyś nowy samochód? Zdarza się, że samochód był
    >zarysowany w momencie odbioru i później ciężko stwierdzić, że tak
    >było naprawdę. Bez złej woli żadnej ze stron...

    Znaczy sie sprzedawca twierdzil ze samochod bezwypadkowy i zadnych wad
    nie ma, a nabywca odkrywa ze caly bok w szpachli ?

    To imo byl w szpachli w momencie sprzedazy (po pewnym czasie trudne do
    udowodnienia), i o zadnym przechodzeniu ryzyka nie ma tu mowy.

    >Kluczowe jest zatajenie przez sprzedającego wad mu znanych.

    Zazwyczaj malo kto wie w jakim stanie korbowody, sprzegla itp.

    J.

  • 33. Data: 2013-06-21 19:14:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A.L." napisał w wiadomości grup
    >Tak na marginsie, czy udowodnione "odkrecenia licznika" moze byc
    >pzredmiotem reklamacji? Pomijam fakt, jak to udowodnic. Ale jezeli
    >sie
    >udowodni?

    Teoretycznie jak najbardziej.
    W praktyce sugerowalbym adwokata w rodzinie, bo inaczej moze sie
    roznie skonczyc.

    Oczywiscie trzeba zadbac o podstawe - okreslony przebieg w umowie.
    Albo choc kopia oferty z przebiegiem ..

    J.

  • 34. Data: 2013-06-21 19:28:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-06-21 19:02, J.F pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Znaczy sie sprzedawca twierdzil ze samochod bezwypadkowy i zadnych wad
    > nie ma, a nabywca odkrywa ze caly bok w szpachli ?

    Pisałem o (podkreślone), a nie o boku w szpachli - to inna para
    kaloszy. Nawet z nowym wypadkowcem bywają problemy i to niekoniecznie
    w PL.

    > To imo byl w szpachli w momencie sprzedazy (po pewnym czasie trudne do
    > udowodnienia), i o zadnym przechodzeniu ryzyka nie ma tu mowy.

    Hmmm, udowodnij po jakimś czasie, że szpachla była sprzedawcy - tak jak
    lubisz. Tyle, że ja pisałem o nowym samochodzie i drobniejszych
    szkodach.

    > Zazwyczaj malo kto wie w jakim stanie korbowody, sprzegla itp.

    Korbowód tak - sprzęgło nie. No, ale jak w oleju był MotoDoktor to
    spore szanse, że sprzedawca chciał ukryć wady mu znane i wtedy
    korbowód też może być jego problemem...

  • 35. Data: 2013-06-21 19:43:43
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 21 Jun 2013 17:12:16 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jesli dotyczy paska, to dotyczy i drozszych czesci.
    np przegniłej od środka blachy, spawanych podłużnic, klejonego
    silvertapem baku (na potrzeby dyskusji przyjmijmy, że od środka :-) )
    itp. itd?
    W znanym mi przypadku zdaje się, że o takie wady chodziło.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 36. Data: 2013-06-21 19:47:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >Pisałem o (podkreślone), a nie o boku w szpachli - to inna para
    >kaloszy.

    To nie rozumiem przykladu. O co chodzi z tym bokiem ?

    >Hmmm, udowodnij po jakimś czasie, że szpachla była sprzedawcy - tak
    >jak

    Moge prosto od sprzedawcy pojechac do bieglego.

    >lubisz. Tyle, że ja pisałem o nowym samochodzie i drobniejszych
    >szkodach.

    O zasade chodzi - akurat w KC nic nie pisze o drobnych i niedrobnych
    usterkach.
    Bok zarysowany i co ? przez sprzedawce i nienaprawiony, naprawiony ?

    >Korbowód tak - sprzęgło nie.

    Swoje co miesiac ogladasz ?

    >No, ale jak w oleju był MotoDoktor to
    >spore szanse, że sprzedawca chciał ukryć wady mu znane i wtedy
    >korbowód też może być jego problemem...

    Ale w odroznieniu od lakieru, to MD mozna dolac w 3 minuty, nawet jak
    sie od sprzedawcy pojedzie prosto do rzeczoznawcy :-)

    J.

  • 37. Data: 2013-06-21 19:48:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-06-21 18:58, A.L. pisze:

    > Tak na marginsie, czy udowodnione "odkrecenia licznika" moze byc
    > pzredmiotem reklamacji?

    Tak. W umowie należy zapisać przebieg, tym bardziej, że później
    tego chcą ubezpieczyciele, SKP itd. Co innego, jeżeli sprzedawca jasno
    mówi, że nie wie jaki jest prawdziwy i spisujecie z licznika.

    > Pomijam fakt, jak to udowodnic.

    Ba :) Przy samochodach względnie nowych to pewnie ma to sens, ale
    później? Liczy się stan, silnik mógł być wymieniony, komputer spalony
    itd.

  • 38. Data: 2013-06-21 20:12:40
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 21 czerwca 2013 18:52:39 UTC+2 użytkownik Artur Maśląg napisał:

> [...]
    >
    > było naprawdę. Bez złej woli żadnej ze stron...

    > Z całą pewnością.

    > Kluczowe jest zatajenie przez sprzedającego wad mu znanych.

    Kluczowe jest coś innego. Kupujący chciałby ochrony państwa przy takich transakcjach.
    Ma to sens. Ale jak państwo ma chronić kupującego, sprzedającego też, przed
    nieuczciwością drugiej strony skoro samo jest z reguły oszukiwane. Spotkałem się z
    sytuacją kiedy przy sprzedaży samochodu za 2 tysiące (2000 słownie dwa tysiące)do
    umowy wpisali 1200. Na mój gust jeśli proceder zaniżania ceny ceny jest nagminny to
    niech poszkodowani spierdalają na drzewo. Nic im się do kurwy nędzy nie należy,
    żadnej ochrony i pomocy ze strony państwa.

  • 39. Data: 2013-06-21 20:18:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-06-21 19:47, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > To nie rozumiem przykladu. O co chodzi z tym bokiem ?

    Normalnie - mowa była o zarysowanym boku i ja pisałem o takowym
    w nowym samochodzie.

    > Moge prosto od sprzedawcy pojechac do bieglego.

    Z nowymi też tak robisz?

    > O zasade chodzi - akurat w KC nic nie pisze o drobnych i niedrobnych
    > usterkach.

    LOL - dziwnym trafem od zarysowania przeszedłeś do szpachli.

    > Bok zarysowany i co ? przez sprzedawce i nienaprawiony, naprawiony ?

    No i nic - zarysowanie stwierdzone przez nabywcę, ale po akcie
    sprzedaży. Tyle, że on nie miał na to specjalnych szans.

    > Swoje co miesiac ogladasz ?

    Nie mam takiej potrzeby - stan sprzęgła łatwo sprawdzić i ono
    zazwyczaj nie kończy się z dnia na dzień. Co innego, jak ktoś
    pokombinował, przez parę dni wyglądało dobrze i się skończyło.

    > Ale w odroznieniu od lakieru, to MD mozna dolac w 3 minuty, nawet jak
    > sie od sprzedawcy pojedzie prosto do rzeczoznawcy :-)

    Coś pisałeś o statystyce i rozkładzie dwumianowym...

  • 40. Data: 2013-06-21 20:33:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-06-21 20:12, k...@g...com pisze:
    > W dniu piątek, 21 czerwca 2013 18:52:39 UTC+2 użytkownik Artur Maśląg napisał:
    (...)

    > Kluczowe jest coś innego.

    Nie - kluczowe jest to o czym pisałem.

> [...]
    > Nic im się do kurwy nędzy nie należy, żadnej ochrony i pomocy ze strony państwa.

    Widzisz, próby kombinacji z podatkami to trochę inna para kaloszy.
    Z tego tytułu też mogą oberwać. Mowa jednak o ukrywaniu wad przez
    sprzedawcę, a nie głupawe oszczędności.