  • 1. Data: 2010-01-30 15:19:47
    Temat: Kupno pojazdu, który jest w kredycie
    Od: yos <k...@g...com>

    Planuję kupić używany pojazd, który jest już w kredycie. Tzn.
    sprzedający, który kupił go jako nowy, jeszcze go nie spłacił. Czy już
    ktoś z Was przerabiał coś takiego? W dowodzie rejestracyjnym bank jest
    wpisany jako współwłaściciel.

    Jak to rozegrać, żeby nie wpaść na minę? Zapłacę sprzedającemu całość
    gotówką, wezmę pojazd, ale co dalej? W DR wciąż będzie wpisany bank. A
    jeśli on nie spłaci tego kredytu moimi pieniędzmi i bank w pewnym
    momencie upomni się o swoją własność? Hmmm...

    Tylko proszę nie pisać, żebym się w to nie pakował, bo akurat ten
    konkretny egzemplarz mnie mocno interesuje i dużego wyboru akurat nie
    mam. W poniedziałęk porozmawiam sobie z tym bankiem, ale może ktoś z
    Was ma jakieś praktyczne doświadczenie w tej kwestii?

    --
    yos

  • 2. Data: 2010-01-30 15:31:16
    Temat: Re: Kupno pojazdu, który jest w kredycie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 06:19:47 -0800 (PST), yos wrote:
> [...]
    >wpisany jako współwłaściciel.
    >Jak to rozegrać, żeby nie wpaść na minę? Zapłacę sprzedającemu całość

    Idziesz do banku i sie pytasz.
    A bank sobie moze zazyczyc zebys wplacil na konto i tym samym splacil
    kredyt, albo przejmiesz raty, albo jeszcze inaczej, jak sie tam
    dogadacie ..

    J.

  • 3. Data: 2010-01-30 17:04:25
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-01-30 15:19:47 +0100, yos <k...@g...com> said:

    > Planuję kupić używany pojazd, który jest już w kredycie.

    Był kupiony na kredyt.
    ;>

    > Was ma jakieś praktyczne doświadczenie w tej kwestii?

    Może być sąsiad?
    Umówił się w banku ze sprzedawcą, upewnił się, że umówiona kwota
    wystarczy na spłatę, że bank wyda w określonym terminie papiery do
    zdjęcia zabezpieczenia, spisał umowę, pieniądze wpłacił bankowi i już
    miesiąc później sprawę zamknął.

    Więc chyba musisz uzyskać zgodę banku na tę opreację...
    Tak będzie najprościej.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2010-01-30 17:29:56
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik "yos" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
[...]

    Byłem w odwrotnej sytuacji. Kupujący mi zaufał, zapłacił, a ja natychmiast
    spłaciłem kredyt do końca. Potem dostałem z sądu kwit o zdjęciu zastawu.
    Jeżeli nie masz zaufania do sprzedającego, to może jakaś umowa przedwstępna
    lub weksel?

  • 5. Data: 2010-01-30 17:33:13
    Od: "dudley" <d...@o...pl>

    yos wygenerował w
    n.googlegroups.com
    taki
    oto ciąg znaków:
> [...]
    > sprzedający, który kupił go jako nowy, jeszcze go nie spłacił. Czy już
    > ktoś z Was przerabiał coś takiego? W dowodzie rejestracyjnym bank jest

    Ostatnio dzwoniłem do banku, w którym mam kredyt, dali dwa rozwiązania -
    albo spłacam im pozostałą cześć kredytu "od kopa" i wtedy mogę sobie robić
    z autem co chcę, albo chętny na zakup przejmuje pozostałą część kredytu. Z
    tym, że u mnie bank nie jest współwłaścicielem.
    Najprościej - zadzwoń do banku i dopytaj o procedurę.
    Pozdrawiam.
    --
    dudley, ckmk
    szarobeżowa astra III

  • 6. Data: 2010-01-30 17:48:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 17:33:13 +0100, dudley wrote:
> [...]
    >z autem co chcę, albo chętny na zakup przejmuje pozostałą część kredytu. Z
    >tym, że u mnie bank nie jest współwłaścicielem.

    A masz zabezpieczenie na pojezdzie ustawione czy chocby zakaz
    sprzedazy w umowie ?

    J.

  • 7. Data: 2010-01-30 18:08:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 30 Jan 2010 06:19:47 -0800 (PST), yos napisał(a):

    > Jak to rozegrać, żeby nie wpaść na minę? Zapłacę sprzedającemu całość

    Najpierw iść do banku.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 8. Data: 2010-01-30 18:24:05
    Od: "dudley" <d...@o...pl>

    J.F. wygenerował w news:uko8m55qmvij0n1029q3boam4rflc7in7f@4ax.com taki
    oto ciąg znaków:
    > A masz zabezpieczenie na pojezdzie ustawione czy chocby zakaz
    > sprzedazy w umowie ?

    W umowie mam zapisane jako zabezpieczenie 1. cezję praw z AC, 2.
    przewłaszczenie na zabezpieczenie, następujące pod warunkiem
    zawieszającym, że naruszę jakiekolwiek zobowiązania z umowy (dodatkowo
    bank trzyma kartę pojazdu u siebie). Nie jestem prawnikiem ale ten
    "warunek zawieszający" to rozumiem tak, że przewłaszczenie na bank zaczyna
    być skuteczne dopiero wtedy, gdy przestanę się wywiązywać z terminowego
    spłacania kredytu, itp. Ale mogę się mylić. W każdym razie w umowie nie
    widzę innych rzeczy typu zakaz sprzedaży, w dowodzie bank nie figuruje.
    Pozdrawiam,
    --
    dudley, ckmk
    szarobeżowa astra III

  • 9. Data: 2010-01-30 18:48:14
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Was ma jakieś praktyczne doświadczenie w tej kwestii?

    Jak bank jest na miejscu to spisujesz umowę kupna, gdzie ustalacie cenę
    auta oraz zapis ze odpowiednia część ceny trafia do banku celem
    sprzedaży. Udajecie się do banku, sprzedający wydaje dyspozycję spłaty
    całkowitej kredytu, wpłacasz pieniądze a resztę przekazujesz
    sprzedającemu. Na koniec prosicie o sporządzenie dokumentów do
    zwolnienia zastawu i wysłanie na twój adres.

    Gorzej jak banku na miejscu nie ma. Wtedy prosisz o zaświadczenie o
    kwocie do spłaty i numer rachunku do spłaty kredytu i wpłacasz
    bezpośrednio na ten rachunek. Reszta do ręki sprzedającemu.

    Nie dawać nigdy całej gotówki sprzedającemu bo potem będziesz mógł mieć
    problemy. Najpierw spłata kredytu, potem kasa do ręki.

    Darek

  • 10. Data: 2010-02-01 23:14:49
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "yos" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    Skoro bank jest współwłąscicielem, to musisz podpisac także umowę z bankiem
    (bank musi poświadczyć zgode na transakcję na umowie). Bez tego właściciel
    nie może sprzedać samochodu. Przy okazji dogadasz się w banku odnośnie zasad
    spłaty kredytu. Nie załtwiaj niczego poza bankiem, bo zostaniesz
    "wyrolowany" - facet przejmie pieniądze, bank samochód (w najgorszym
    scenariuszu).
    I w żadnym wypadku nie zgadzaj się na przekazanie pieniędzy właścicielowi,
    który potem będzie rzekomo spłacał Twoje auto. Taki numer przejdzie może
    między braćmi, może kuzynami albo dobrymi kumplami, nigdy z "obcym", nawet
    jesli to dobry znajomy.
    --
    Yogi(n)