  • 1. Data: 2015-10-25 11:00:30
    Temat: Kupno auta w salonie. Jaki cichy rabat od handlowca?
    Od: "Gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Salony samochodowe publikuja na swoich stronach www cenniki aut. I czesto
    jest podawana "cena katalogowa" oraz "cena po rabacie". Czy można liczyć na
    dodatkowy upust od handlowca podczas wizyty w salonie? Tzn dodatkowy rabat 2
    oprócz oficjalnego rabatu1? Ile daja rabatu od aut o cenach katalogowych
    70000 - 100000 zł. ?
    gadacz

  • 2. Data: 2015-10-25 12:12:16
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tzn dodatkowy rabat 2 oprócz oficjalnego rabatu1? Ile daja rabatu od
    > aut o cenach katalogowych 70000 - 100000 zł. ?

    To zależy od marki, chodliwości danego modelu, tego, czy mają taki
    egzemplarz na placu czy też trzeba czekać, polityki firmy, dealera itp.
    W najlepszym wypadku utargowałem ok. 5 tys. upustu, ale nie do końca
    upustu, bo i tak te pieniądze zostawiłem u nich, "wycyganiając" montaż
    halogenów, alarmu, chlapaczy i listew bocznych, opony zimowe + jakies
    tam pierdółki w rodzaju dywaników, tweeterów itp. w cenie katalogowej.
    Gdybym te rzeczy kupował poza ASO, to wyszłby pewnie z 2 kafle mniej,
    ale liczę w cenach u nich. Auto stało na placu, więc chcieli sprzedać,
    poza tym konkurencja oferowała właśnie upusty, więc miałem argumenty w
    negocjacjach. Do tego, obdzwoniłłem sąsiednie ASO tej samej marki i
    wypytałem, co tam mi zaoferują i tak przygotowany poszedłem do mojego.
    Auto kosztowało ok. 65 tys.
    W toyocie było dużo gorzej, w cenie katalogowej założyli listwy,
    dorzucilli dywaniki, radio, którego nie było w standardzie (takie za
    250PLN) i dorzucili butelkę wina przy wręczaniu kluczyków. Ale na
    samochód musieliśmy czekać prawie cztery miesiące. Cena też znacząco
    niższa, bo ok. 30 kafi (aygo). Nigdy nie kupowałem francuza w ASO, ale
    tam juz przez telefon oferowali wiele dodatków i upusty. Piętnaście lat
    temu, kiedy kupowałem corollę, to dostałem dywaniki i montaż radia,
    które im sam przyniosłem. Kosztowała ok. 45 tys. i czekałem na nią ok.
    trzy miechy.
    Możesz śmiało próbować "doposażyć", zapewne zgodzą się łatwiej niż na
    rzeczywisty upust.
    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2015-10-25 13:22:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.10.2015 o 11:00, Gadacz102 pisze:
> [...]
    > oprócz oficjalnego rabatu1? Ile daja rabatu od aut o cenach katalogowych

    Od 1 tys do 20 tys zł.
    Bo to zależy od marki i modelu, a nie od ceny samochodu.

  • 4. Data: 2015-10-25 13:39:19
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 11:00:30 +0100, Gadacz102 napisał(a):

> [...]
    > oprócz oficjalnego rabatu1? Ile daja rabatu od aut o cenach katalogowych

    Zawsze dobrym wskaźnikiem jak cena danego modelu ma się do cennika było
    porównanie cen z cennika z najniższymi cenami na Allegro za nowy samochód.

  • 5. Data: 2015-10-25 17:38:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 11:00 Gadacz102 <g...@p...onet.pl> pisze:

    > oprócz oficjalnego rabatu1? Ile daja rabatu od aut o cenach katalogowych
    > 70000 - 100000 z?. ?

    Citroen - 28500 :-)

    TG

  • 6. Data: 2015-10-25 19:14:07
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Kupowałem w 2007 Astrę w salonie, taką co w nim stała. Katalogowo 75000, na kartce
    było chyba 71500, kupiłem za 62000 plus jakieś pierdoły typu alarm, dywaniki gratis.
    To wszystko zależy od ciśnienia salonu i ilość zalegającego szmelcu na placu. Tylko
    ja w zasadzie wyszedłem z domu po bułki, a po drodze niechcący kupiłem samochód i jak
    w nim siedziałem to Pan przylatywał co pare minut z nową niższą propozycją, a ja
    ciągle mówiłem że za drogo, on udawał że mniej się nie da, dzwonił gdzieś i już się
    dało.

    Znajomy natomiast ma metodę na dziennikarza, bo pracuje w tvn i on takie rabaty po
    maksie dostaje na dzień dobry, więc może warto kogoś takiego wśród znajomych poszukać
    i zabrać na negocjacje.

  • 7. Data: 2015-10-26 04:21:06
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-25 o 11:00, Gadacz102 pisze:
> [...]
    > oprócz oficjalnego rabatu1? Ile daja rabatu od aut o cenach katalogowych
    U Śliwki i Katowicach, jak chciałem kupić drugie auto w ciągu roku to mi
    zaproponowali....... breloczek.
    Jacek

  • 8. Data: 2015-10-26 10:19:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 11:14:07 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):

    > Kupowałem w 2007 Astrę w salonie, taką co w nim stała. Katalogowo 75000, na kartce
    było chyba 71500, kupiłem za 62000 plus jakieś pierdoły typu alarm, dywaniki gratis.

    Ale w tamtych czasach to chyba Opel miał taki właśnie pomysł - chyba na
    podniesienie prestiżu własnych aut :)

    Tzn. wpisać w katalog jakieś liczby z kosmosu, a potem takie niby rabaty.

  • 9. Data: 2015-10-26 10:28:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...
> [...]
    >na
    >podniesienie prestiżu własnych aut :)
    >Tzn. wpisać w katalog jakieś liczby z kosmosu, a potem takie niby

    Nie on jeden. Swego czasu Daewoo - w telwizji reklamy "lanos juz od
    29900".
    Ide do salonu ... no, rozne modele wystawione. Biore cennik, pytam czy
    te ceny sa aktualne - tak aktualne.
    Ale jakos tam od 32k sie zaczynaja.
    To pytam o rabaty - "a tak, sa rabaty - na ten model 2500, na ten
    3100, na ten 4000 ....".

    No i nie wiem o co chodzi. Zeby konkurencja nie podejrzala ?
    Bo podejrzewam, ze jakbym zamowil, to by mi policzyli cene z rabatem
    nawet nic nie mowiac.

    Gdzies tam jeszcze u tych firm jest kwestia zmiennych kursow -
    zlotowka to niepewna waluta, moze im lepiej dac wysoka cene katalogowa
    i zmienne rabaty, niz rozsylac cenniki co miesiac nowe ?
    Ale przeciez z rozsylaniem list rabatowych tyle samo zachodu.

    Gdzies na to sie nakladaja dwa unijne przepisy:
    a) o zmowach cenowych ... nie wiem czy oni tak moga salonowi narzuci
    cene,
    b) o wyrownaniu cen (netto) w roznych krajach unii - zdaje sie, ze
    zarzuty maja stawiane, a potem sie wykazuja, ze jednak sprzedaja po
    podobnej cenie.

    J.

  • 10. Data: 2015-10-26 17:24:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.10.2015 o 17:38, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Citroen - 28500 :-)

    Kiedy to było?