  • 51. Data: 2015-11-04 15:01:39
    Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-04 14:08, Chris wrote:

    > Daj VIN to zobaczę czy coś jest, tu na grupie jest za free ale bez
    > przesady bo mam ograniczoną liczbę kodów na 0zł :)

    WVWZZZ7MZ2V021679
    Dzięki z góry za fatygę

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 52. Data: 2015-11-04 15:10:11
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-04 o 15:01, quent pisze:

    > WVWZZZ7MZ2V021679
    > Dzięki z góry za fatygę

    Niestety tylko tyle:

    http://www.automo.pl/raport/27372/fc4cf7dd2c048b2aa1
    1c22e28a6976b0

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 53. Data: 2015-11-04 15:25:53
    Od: quent <x...@x...com>

    Dzięki, niestety przebieg zostanie tajemnicą ;-)
    No i nie zgadza się skrzynia biegów - dziś jest już manualna ;-))

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 54. Data: 2015-11-04 15:33:27
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-04 o 15:25, quent pisze:
    > Dzięki, niestety przebieg zostanie tajemnicą ;-)

    Bywa i tak :)

    > No i nie zgadza się skrzynia biegów - dziś jest już manualna ;-))

    hehe, ale wyposażenie czasami warto sprawdzać bo z salonu np. wyjedzie z
    xeonami w już w handlarza zwykłe H7 bo za drogo było montować po
    klepaniu :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 55. Data: 2015-11-04 15:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie będę próbował :-) Mam zdecydowanie mniej problemów
    >z samochodami niż moi koledzy - może to szczęście a ich pech.
    >Nie wiem, nie chce sprawdzać :-)

    Ale to nie tylko kwestia chcenia, ale tez analizy - jak kolega ma np
    problem z alternatorem czy przekladnia kierownicza - myslisz ze ty nie
    masz, bo na czas oba paski rozrzadu wymieniles ? :-)

    >Mylisz z interesami stacji obsługi - to są dwie niezależne od
    >siebie firmy.

    Moze. Ja tam widze powiazane - tzn niby dealer niezalezny od fabryki,
    ale na jednym wozku jada :-)
    Fabryka zarobi na czesciach, da zarobic dealerowi na obsludze.

    >Gwarancja w USA to typowo 3 lata, 36 tysięcy mil.

    Skonczyly sie dluzsze ? Kiedys chyba byly.

    >Fabryka ma interes aby pokazać że ich auto wymaga
    >JAK NAJMNIEJ OBSŁUGI. A więc interwały przeglądów,
    >wymian będą jak najdłuższe według fabryki.

    przez 3 lata ?

    >Sprawdź - tu jest nawet tańszy, $275 + wysyłka:
    >http://www.ebay.com/itm/181900354525

    Dwa paski, pompa, napinacz ... i dodatkowe lozysko.

    http://ford.sklep.pl/product-pol-14999-1-8-TDCI-TDDI
    -zestaw-rozrzadu-1201255.html
    jeden pasek i jeden napinacz.

    Jest roznica w zawartosci, nie tylko w cenie.
    Oczywiscie pompa w Fordzie kiedys bedzie do wymiany ... ale moje
    chyba jeszcze nie byly wymieniane :-)

    J.

  • 56. Data: 2015-11-04 15:34:51
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-04 o 15:33, J.F. pisze:

    > http://ford.sklep.pl/product-pol-14999-1-8-TDCI-TDDI
    -zestaw-rozrzadu-1201255.html

    > jeden pasek i jeden napinacz.
    > Jest roznica w zawartosci, nie tylko w cenie.

    Tylko do tego masz jeszcze:
    http://ford.sklep.pl/product-pol-17328-naped-pompy-w
    tryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-paskiem-rozrzadu-1562244
    .html

    > Oczywiscie pompa w Fordzie kiedys bedzie do wymiany ... ale moje chyba
    > jeszcze nie byly wymieniane :-)

    Póki nie cieknie to nie ma co wymieniać.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 57. Data: 2015-11-04 15:46:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale to nie tylko kwestia chcenia, ale tez analizy - jak kolega ma np
    > problem z alternatorem czy przekladnia kierownicza - myslisz
    > ze ty nie masz, bo na czas oba paski rozrzadu wymieniles ? :-)

    Rozrząd nie ma nic wspólnego z alternatorem ani kierownicą.
    Mówiłem o zaleceniach fabryki co do inerwałów ogólnie,
    nie tylko w kwestii paska rozrządu. Również chodzi o wymianę
    płynu/oleju w automatycznej skrzyni biegów, wymianę
    płynu hamulcowego, wymianę właśnie kółek paska i pompy
    wody razem ze zmianą paska aby nie było kosztownych
    problemów z pompą wody na środku skrzyżowania w obcym
    mieście itp, itd.

    > Moze. Ja tam widze powiazane - tzn niby dealer niezalezny
    > od fabryki, ale na jednym wozku jada :-)

    I dlatego totalnych bzdur nie będą gadać, ale mają pewien
    konflikt interesów przy doradzaniu klientowi...

    > Fabryka zarobi na czesciach, da zarobic dealerowi na obsludze.

    Ale ASO będzie też oferować niepotrzebne usługi lub potrzebne
    ale zbyt często.

    > Skonczyly sie dluzsze ? Kiedys chyba byly.

    Myślisz o KIA i Hyundai :-) Te dają dłuższe od hondy i toyoty.
    Pewnie dlatego że sa bardziej niezawodne ;-)

    > przez 3 lata ?

    Nie rozumiem pytania.

> [...]
    >
    > Jest roznica w zawartosci, nie tylko w cenie.
    > Oczywiscie pompa w Fordzie kiedys bedzie do wymiany ... ale moje chyba

    No to odpowiedz sobie na pytanie takie: czy cena nowej pompy
    jest tak duża dla Ciebie że nie wymienisz jej przy wymianie paska
    rozrządu (i zapłacisz niewiele lub wcale za dodatkową robociznę)
    że chcesz ryzykować awarię pompy wodnej w drodze na wczasy
    zagraniczne z rodziną? Albo na wycieczkę na narty w Alpy? :-)

  • 58. Data: 2015-11-04 15:56:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    -zestaw-rozrzadu-1201255.html

    >Tylko do tego masz jeszcze:
    >http://ford.sklep.pl/product-pol-17328-naped-pompy-
    wtryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-paskiem-rozrzadu-156224
    4.html

    Cena rosnie :-(

    >Póki nie cieknie to nie ma co wymieniać.

    No wiesz - dostep moze byc na tyle klopotliwy, ze taniej wymienic przy
    okazji.
    Opel np mial pompe krecona paskiem rozrzadu. Pasek sie wymienialo co
    60kkm, pompe co 120.
    Jak przy 120 nie wymieniles, to jesli nie pociekla do 180 to
    zaoszczedziles, a jak pociekla przy 150 to straciles :-)

    J.

  • 59. Data: 2015-11-04 15:57:25
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-04 o 15:46, Pszemol pisze:
> [...]
    > że chcesz ryzykować awarię pompy wodnej w drodze na wczasy
    > zagraniczne z rodziną? Albo na wycieczkę na narty w Alpy? :-)

    Pełny zestaw według Forda po 200tyś to:

[...]
    http://ford.sklep.pl/product-pol-14730-pompa-wody-1-
    8-TDCI-TDDI-1131878.html

    Całość to prawie 1200zł

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 60. Data: 2015-11-04 16:00:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Ja bym może takie auto kupil ale tylko w przypadku kiedy sensowne nowe nie
    > bylo droższe od 3x tej ceny.
    >
    > czyli kupno auta z przebiegiem 250kkm za 8k$ jest jako tako sensowne jesli
    > podobne nowe auto kosztuje 24k$.
    >
    > Bo te stare moze bezkosztowo zrobi kolejne 120kkm a jak nie zrobi to
    > wykosztujesz sie ten 1000-2000$ na naprawy.

    Skąd wziąłeś przelicznik że Ci wyszło 3x?

    I jak wyceniasz $1k-2k na naprawy?

    > Jesli prace ma sie pewna a auto potrzebne to bym wolal kupic nowe za te
    > 20k$
    > Jak widze corolle z 2016 za okolice 18k$ to nawet jak tam są jakie
    > spodatki czy inne koszta to srednio taki 250kkm samochód wychodzi...

    Auto nie jest dla mnie ale dla studentki na ostatnim roku studiów.
    W lecie może znajdzie dobrą pracę i się usadowi z rok :-) to będzie
    sobie auto dziewczyna zmieniać już sama, a dziś jej pomogę
    i przynajmniej pooglądam co tam mogę pooglądać - miałem Camry LE
    rocznik 1995 aż do 2009 roku i bardzo byłem z niej zadowolony.
    Kupiłem ją niestety nieświadomie bitą w przedni narożnik i naprawioną,
    z przebiegiem <50 tysięcy mil (~80tyś km) ale i tak służyła mi bardzo
    dobrze,
    Nabiliśmy w rodzinie sporo mil tym autem, zwiedziliśmy całą Amerykę
    w szerz i wzduż od Pacyfiku do Atlantyku, Kanadę i Zatokę Meksykańską.
    Sprzedałem jak właśnie miała już bardzo, bardzo, bardzo długo pasek
    rozrządu niezmieniany i daleko od domu padła pompa wody na
    środku autostrady. Umówiłem się z kupcem przyciśnięty do muru
    na autostradzie przez internet - podjechał z lawetą i gotówką :-)
    Stąd mam może zbyt duży uraz do pasków rozrządu i pomp wody :-D

    > Oczywiście jesli znajdziesz sporo takich aut z przebiegami na
    > poziomie 400kkm to można sprobowac bo jest szansa ze sie nie zepsuje....

    To auto ma stosunkowo nowy silnik, pojawił się on w autach
    toyoty w 2009 roku, więc nie wiadomo czy będzie tak trwały
    jak te starsze modele które znam, ale Toyot tu jeździ sporo
    z dużymi przebiegami. Ta moja miała przebieg prawie 280tyś mil
    jak oddałem ją w ręce laweciarza na autostradzie (~440-450tys km).