-
51. Data: 2015-11-04 15:01:39
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: quent <x...@x...com>
On 2015-11-04 14:08, Chris wrote:
> W dniu 2015-11-04 o 14:01, quent pisze:
>> On 2015-11-04 13:37, Chris wrote:
>>> W dniu 2015-11-04 o 13:36, Pszemol pisze:
>>>> A więc na szczęście ma łańcuszek rozrządu, nie pasek :-)
>>>
>>> Ja mam pasek który się wymienia co 200tyś więc nie jest to takie
>>> straszne.
>>>
>>> ps. Daj VIN to zobaczę czy mam coś o tym aucie.
>>> Może być na prv a...@g...pl
>>
>> Ile u Ciebie kosztuje sprawdzenie VIN od VW?
>> Ojciec kupił Sharana z 2001 i ciekaw jestem czy są jakieś dane w
>> jakichkolwiek bazach sprzed 2008 roku.
>
> Daj VIN to zobaczę czy coś jest, tu na grupie jest za free ale bez
> przesady bo mam ograniczoną liczbę kodów na 0zł :)
WVWZZZ7MZ2V021679
Dzięki z góry za fatygę
--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info
-
52. Data: 2015-11-04 15:10:11
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2015-11-04 o 15:01, quent pisze:
> On 2015-11-04 14:08, Chris wrote:
>> W dniu 2015-11-04 o 14:01, quent pisze:
>>> On 2015-11-04 13:37, Chris wrote:
>>>> W dniu 2015-11-04 o 13:36, Pszemol pisze:
>>>>> A więc na szczęście ma łańcuszek rozrządu, nie pasek :-)
>>>>
>>>> Ja mam pasek który się wymienia co 200tyś więc nie jest to takie
>>>> straszne.
>>>>
>>>> ps. Daj VIN to zobaczę czy mam coś o tym aucie.
>>>> Może być na prv a...@g...pl
>>>
>>> Ile u Ciebie kosztuje sprawdzenie VIN od VW?
>>> Ojciec kupił Sharana z 2001 i ciekaw jestem czy są jakieś dane w
>>> jakichkolwiek bazach sprzed 2008 roku.
>>
>> Daj VIN to zobaczę czy coś jest, tu na grupie jest za free ale bez
>> przesady bo mam ograniczoną liczbę kodów na 0zł :)
>
> WVWZZZ7MZ2V021679
> Dzięki z góry za fatygę
Niestety tylko tyle:
http://www.automo.pl/raport/27372/fc4cf7dd2c048b2aa1
1c22e28a6976b0
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
53. Data: 2015-11-04 15:25:53
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: quent <x...@x...com>
Dzięki, niestety przebieg zostanie tajemnicą ;-)
No i nie zgadza się skrzynia biegów - dziś jest już manualna ;-))
--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info
-
54. Data: 2015-11-04 15:33:27
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2015-11-04 o 15:25, quent pisze:
> Dzięki, niestety przebieg zostanie tajemnicą ;-)
Bywa i tak :)
> No i nie zgadza się skrzynia biegów - dziś jest już manualna ;-))
hehe, ale wyposażenie czasami warto sprawdzać bo z salonu np. wyjedzie z
xeonami w już w handlarza zwykłe H7 bo za drogo było montować po
klepaniu :)
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
55. Data: 2015-11-04 15:33:52
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n1d2sr$sic$...@d...me...
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>> U mnie są dwa rozrządy, suchy (pasek) i mokry (pasek w kasecie) i
>>>> niby ma się wymieniać oba na raz przy 200tyś ale znajomy w
>>>> warsztacie powiedział że tych mokrych się nie wymienia, one i po
>>>> 400tyś bez problemu śmigają.
>>>Nie lubię tak robić.
>>>Jak fabryka zaleca wymianę to wymieniam i "dobrych rad"
>>>mechaników nie słucham. Dużo jeżdzę i auta mam na szczęście
>>>sprawne - jak sam sobie robię hamulce to też oryginalnych
>>>części fabrycznych używam, nie kombinuje z tańszą alternatywą.
>>>Nie zawiodłem się od 15 lat na tej metodzie.
>> No wiesz, musialbys zaczac wymieniac rzadziej, to bys sie
>> dowiedzial, czy to jednak zawodna metoda, czy przez 15 lat
>> przeplacales :-)
>Nie będę próbował :-) Mam zdecydowanie mniej problemów
>z samochodami niż moi koledzy - może to szczęście a ich pech.
>Nie wiem, nie chce sprawdzać :-)
Ale to nie tylko kwestia chcenia, ale tez analizy - jak kolega ma np
problem z alternatorem czy przekladnia kierownicza - myslisz ze ty nie
masz, bo na czas oba paski rozrzadu wymieniles ? :-)
>> Fabryka ma interes, zebys czesci jak najczesciej wymienial :-)
>Mylisz z interesami stacji obsługi - to są dwie niezależne od
>siebie firmy.
Moze. Ja tam widze powiazane - tzn niby dealer niezalezny od fabryki,
ale na jednym wozku jada :-)
Fabryka zarobi na czesciach, da zarobic dealerowi na obsludze.
>> Z drugiej strony nie ma interesu naprawiac pewnych rzeczy na
>> gwarancji, wiec jak napisali ze pasek wymieniac co 60kkm, to on co
>> najmniej te 60kkm wytrzyma.
>Gwarancja w USA to typowo 3 lata, 36 tysięcy mil.
Skonczyly sie dluzsze ? Kiedys chyba byly.
>> Niestety - przy 200kkm taka logika zawodzi - bo dawno po gwarancji
>> :-)
>Fabryka ma interes aby pokazać że ich auto wymaga
>JAK NAJMNIEJ OBSŁUGI. A więc interwały przeglądów,
>wymian będą jak najdłuższe według fabryki.
przez 3 lata ?
>>>> Rozrząd - 1.8 TDCi * TDDi - komplet oryginalny FORD 1201255
>>>> 242,00 zł (w sklepie Forda)
>>>Ostatnio szukałem zestawu paska rozrządu do swojej Acury TL-S
>>>Oryginalny zestaw Hondy na eBay'u
>>>za $359, bezpośrednio w ASO jeszcze drożej, niestety.
>> Pytanie co w ten zestaw wchodzi -
>Sprawdź - tu jest nawet tańszy, $275 + wysyłka:
>http://www.ebay.com/itm/181900354525
Dwa paski, pompa, napinacz ... i dodatkowe lozysko.
http://ford.sklep.pl/product-pol-14999-1-8-TDCI-TDDI
-zestaw-rozrzadu-1201255.html
jeden pasek i jeden napinacz.
Jest roznica w zawartosci, nie tylko w cenie.
Oczywiscie pompa w Fordzie kiedys bedzie do wymiany ... ale moje
chyba jeszcze nie byly wymieniane :-)
J.
-
56. Data: 2015-11-04 15:34:51
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2015-11-04 o 15:33, J.F. pisze:
> http://ford.sklep.pl/product-pol-14999-1-8-TDCI-TDDI
-zestaw-rozrzadu-1201255.html
>
> jeden pasek i jeden napinacz.
> Jest roznica w zawartosci, nie tylko w cenie.
Tylko do tego masz jeszcze:
http://ford.sklep.pl/product-pol-17328-naped-pompy-w
tryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-paskiem-rozrzadu-1562244
.html
> Oczywiscie pompa w Fordzie kiedys bedzie do wymiany ... ale moje chyba
> jeszcze nie byly wymieniane :-)
Póki nie cieknie to nie ma co wymieniać.
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
57. Data: 2015-11-04 15:46:44
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:563a1753$0$690$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:n1d2sr$sic$...@d...me...
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>>> U mnie są dwa rozrządy, suchy (pasek) i mokry (pasek w kasecie) i niby
>>>>> ma się wymieniać oba na raz przy 200tyś ale znajomy w warsztacie
>>>>> powiedział że tych mokrych się nie wymienia, one i po 400tyś bez
>>>>> problemu śmigają.
>>>>Nie lubię tak robić.
>>>>Jak fabryka zaleca wymianę to wymieniam i "dobrych rad"
>>>>mechaników nie słucham. Dużo jeżdzę i auta mam na szczęście
>>>>sprawne - jak sam sobie robię hamulce to też oryginalnych
>>>>części fabrycznych używam, nie kombinuje z tańszą alternatywą.
>>>>Nie zawiodłem się od 15 lat na tej metodzie.
>>> No wiesz, musialbys zaczac wymieniac rzadziej, to bys sie dowiedzial,
>>> czy to jednak zawodna metoda, czy przez 15 lat przeplacales :-)
>
>>Nie będę próbował :-) Mam zdecydowanie mniej problemów
>>z samochodami niż moi koledzy - może to szczęście a ich pech.
>>Nie wiem, nie chce sprawdzać :-)
>
> Ale to nie tylko kwestia chcenia, ale tez analizy - jak kolega ma np
> problem z alternatorem czy przekladnia kierownicza - myslisz
> ze ty nie masz, bo na czas oba paski rozrzadu wymieniles ? :-)
Rozrząd nie ma nic wspólnego z alternatorem ani kierownicą.
Mówiłem o zaleceniach fabryki co do inerwałów ogólnie,
nie tylko w kwestii paska rozrządu. Również chodzi o wymianę
płynu/oleju w automatycznej skrzyni biegów, wymianę
płynu hamulcowego, wymianę właśnie kółek paska i pompy
wody razem ze zmianą paska aby nie było kosztownych
problemów z pompą wody na środku skrzyżowania w obcym
mieście itp, itd.
>>> Fabryka ma interes, zebys czesci jak najczesciej wymienial :-)
>>Mylisz z interesami stacji obsługi - to są dwie niezależne od
>>siebie firmy.
>
> Moze. Ja tam widze powiazane - tzn niby dealer niezalezny
> od fabryki, ale na jednym wozku jada :-)
I dlatego totalnych bzdur nie będą gadać, ale mają pewien
konflikt interesów przy doradzaniu klientowi...
> Fabryka zarobi na czesciach, da zarobic dealerowi na obsludze.
Ale ASO będzie też oferować niepotrzebne usługi lub potrzebne
ale zbyt często.
>>> Z drugiej strony nie ma interesu naprawiac pewnych rzeczy na gwarancji,
>>> wiec jak napisali ze pasek wymieniac co 60kkm, to on co najmniej te
>>> 60kkm wytrzyma.
>>Gwarancja w USA to typowo 3 lata, 36 tysięcy mil.
>
> Skonczyly sie dluzsze ? Kiedys chyba byly.
Myślisz o KIA i Hyundai :-) Te dają dłuższe od hondy i toyoty.
Pewnie dlatego że sa bardziej niezawodne ;-)
>>> Niestety - przy 200kkm taka logika zawodzi - bo dawno po gwarancji :-)
>>Fabryka ma interes aby pokazać że ich auto wymaga
>>JAK NAJMNIEJ OBSŁUGI. A więc interwały przeglądów,
>>wymian będą jak najdłuższe według fabryki.
>
> przez 3 lata ?
Nie rozumiem pytania.
>>>>> Rozrząd - 1.8 TDCi * TDDi - komplet oryginalny FORD 1201255
>>>>> 242,00 zł (w sklepie Forda)
>>>>Ostatnio szukałem zestawu paska rozrządu do swojej Acury TL-S
>>>>Oryginalny zestaw Hondy na eBay'u
>>>>za $359, bezpośrednio w ASO jeszcze drożej, niestety.
>>> Pytanie co w ten zestaw wchodzi -
>
>>Sprawdź - tu jest nawet tańszy, $275 + wysyłka:
>>http://www.ebay.com/itm/181900354525
>
> Dwa paski, pompa, napinacz ... i dodatkowe lozysko.
>
> http://ford.sklep.pl/product-pol-14999-1-8-TDCI-TDDI
-zestaw-rozrzadu-1201255.html
> jeden pasek i jeden napinacz.
>
> Jest roznica w zawartosci, nie tylko w cenie.
> Oczywiscie pompa w Fordzie kiedys bedzie do wymiany ... ale moje chyba
> jeszcze nie byly wymieniane :-)
No to odpowiedz sobie na pytanie takie: czy cena nowej pompy
jest tak duża dla Ciebie że nie wymienisz jej przy wymianie paska
rozrządu (i zapłacisz niewiele lub wcale za dodatkową robociznę)
że chcesz ryzykować awarię pompy wodnej w drodze na wczasy
zagraniczne z rodziną? Albo na wycieczkę na narty w Alpy? :-)
-
58. Data: 2015-11-04 15:56:23
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n1d53a$2ue$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2015-11-04 o 15:33, J.F. pisze:
>> http://ford.sklep.pl/product-pol-14999-1-8-TDCI-TDDI
-zestaw-rozrzadu-1201255.html
>> jeden pasek i jeden napinacz.
>> Jest roznica w zawartosci, nie tylko w cenie.
>Tylko do tego masz jeszcze:
>http://ford.sklep.pl/product-pol-17328-naped-pompy-
wtryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-paskiem-rozrzadu-156224
4.html
Cena rosnie :-(
>> Oczywiscie pompa w Fordzie kiedys bedzie do wymiany ... ale moje
>> chyba
>> jeszcze nie byly wymieniane :-)
>Póki nie cieknie to nie ma co wymieniać.
No wiesz - dostep moze byc na tyle klopotliwy, ze taniej wymienic przy
okazji.
Opel np mial pompe krecona paskiem rozrzadu. Pasek sie wymienialo co
60kkm, pompe co 120.
Jak przy 120 nie wymieniles, to jesli nie pociekla do 180 to
zaoszczedziles, a jak pociekla przy 150 to straciles :-)
J.
-
59. Data: 2015-11-04 15:57:25
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: Chris <a...@g...pl>
W dniu 2015-11-04 o 15:46, Pszemol pisze:
> No to odpowiedz sobie na pytanie takie: czy cena nowej pompy
> jest tak duża dla Ciebie że nie wymienisz jej przy wymianie paska
> rozrządu (i zapłacisz niewiele lub wcale za dodatkową robociznę)
> że chcesz ryzykować awarię pompy wodnej w drodze na wczasy
> zagraniczne z rodziną? Albo na wycieczkę na narty w Alpy? :-)
Pełny zestaw według Forda po 200tyś to:
http://ford.sklep.pl/product-pol-14999-1-8-TDCI-TDDI
-zestaw-rozrzadu-1201255.html
http://ford.sklep.pl/product-pol-17328-naped-pompy-w
tryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-paskiem-rozrzadu-1562244
.html
http://ford.sklep.pl/product-pol-14730-pompa-wody-1-
8-TDCI-TDDI-1131878.html
Całość to prawie 1200zł
--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.
-
60. Data: 2015-11-04 16:00:05
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
<s...@g...com> wrote in message
news:fbb571b6-0e5c-4d7a-8161-63336028e33e@googlegrou
ps.com...
> Ja bym może takie auto kupil ale tylko w przypadku kiedy sensowne nowe nie
> bylo droższe od 3x tej ceny.
>
> czyli kupno auta z przebiegiem 250kkm za 8k$ jest jako tako sensowne jesli
> podobne nowe auto kosztuje 24k$.
>
> Bo te stare moze bezkosztowo zrobi kolejne 120kkm a jak nie zrobi to
> wykosztujesz sie ten 1000-2000$ na naprawy.
Skąd wziąłeś przelicznik że Ci wyszło 3x?
I jak wyceniasz $1k-2k na naprawy?
> Jesli prace ma sie pewna a auto potrzebne to bym wolal kupic nowe za te
> 20k$
> Jak widze corolle z 2016 za okolice 18k$ to nawet jak tam są jakie
> spodatki czy inne koszta to srednio taki 250kkm samochód wychodzi...
Auto nie jest dla mnie ale dla studentki na ostatnim roku studiów.
W lecie może znajdzie dobrą pracę i się usadowi z rok :-) to będzie
sobie auto dziewczyna zmieniać już sama, a dziś jej pomogę
i przynajmniej pooglądam co tam mogę pooglądać - miałem Camry LE
rocznik 1995 aż do 2009 roku i bardzo byłem z niej zadowolony.
Kupiłem ją niestety nieświadomie bitą w przedni narożnik i naprawioną,
z przebiegiem <50 tysięcy mil (~80tyś km) ale i tak służyła mi bardzo
dobrze,
Nabiliśmy w rodzinie sporo mil tym autem, zwiedziliśmy całą Amerykę
w szerz i wzduż od Pacyfiku do Atlantyku, Kanadę i Zatokę Meksykańską.
Sprzedałem jak właśnie miała już bardzo, bardzo, bardzo długo pasek
rozrządu niezmieniany i daleko od domu padła pompa wody na
środku autostrady. Umówiłem się z kupcem przyciśnięty do muru
na autostradzie przez internet - podjechał z lawetą i gotówką :-)
Stąd mam może zbyt duży uraz do pasków rozrządu i pomp wody :-D
> Oczywiście jesli znajdziesz sporo takich aut z przebiegami na
> poziomie 400kkm to można sprobowac bo jest szansa ze sie nie zepsuje....
To auto ma stosunkowo nowy silnik, pojawił się on w autach
toyoty w 2009 roku, więc nie wiadomo czy będzie tak trwały
jak te starsze modele które znam, ale Toyot tu jeździ sporo
z dużymi przebiegami. Ta moja miała przebieg prawie 280tyś mil
jak oddałem ją w ręce laweciarza na autostradzie (~440-450tys km).