  • 61. Data: 2015-11-04 16:04:48
    Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:563a0ee2$0$691$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nieco ? Raczej sporo nizsza byc powinna ... no chyba, ze zakladamy ze te
    > wszystkie z mniejszym przebiegiem to wcale nie z mniejszym :-)

    Cenę podnosi trochę fakt, że auto miało jednego właściciela.
    Podobne auto, ten sam rocznik, to samo wyposażenie mniejszy
    przebieg: 84tys mil (135tys km) kosztuje ponad 40% więcej.

    > Ale jesli to amerykanskie auto z duzym silnikiem,
    > to moze jeszcze 250 tys km przed nia ...

    To najmniejszy silnik oferowany dla Camry, 160HP :-)))
    Większy silnik to ponad 3-litrowa V6-tka, jakieś 250 lub więcej HP :-))
    Oba to są silniki wolnossące, więc ciężko porównywać do aut
    popularnych w Europie, czyli 1999cm3 z turbo i z tego wydłubane 200HP.

  • 62. Data: 2015-11-04 16:09:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No wiesz - dostep moze byc na tyle klopotliwy, ze taniej wymienic przy
    > okazji.

    I o to właśnie chodzi w rekomendacji Toyoty.
    Dodanie wymiany pompy nie podnosi ceny robocizny.
    Płacisz tylko za koszt nowej pompy. Robocizna ta sama.

    > Opel np mial pompe krecona paskiem rozrzadu. Pasek sie wymienialo co
    > 60kkm, pompe co 120.
    > Jak przy 120 nie wymieniles, to jesli nie pociekla do 180 to
    > zaoszczedziles, a jak pociekla przy 150 to straciles :-)

    A pomijając już kwestie finansowe, ludzie nie lubią mieć
    tego typu przygód jak awaria pompy wodnej w czasie
    podróży. Pól biedy jak tylko zacznie cienkąć - gorzej
    jak się zaklinuje i oprócz pompy pójdzie też pasek
    rozrządu i pół silnika jeśli nie jest kolizyjny (? jak sie
    "non-interference" nazywa po naszemu?).

  • 63. Data: 2015-11-04 16:09:56
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 4 Nov 2015 06:18:32 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Dodam, że akcja dzieje się w USA.

    Eee, to NTG ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 64. Data: 2015-11-04 16:12:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > Pełny zestaw według Forda po 200tyś to:
    >
    > http://ford.sklep.pl/product-pol-14999-1-8-TDCI-TDDI
    -zestaw-rozrzadu-1201255.html
    > http://ford.sklep.pl/product-pol-17328-naped-pompy-w
    tryskowej-1-8-TDCI-kaseta-z-paskiem-rozrzadu-1562244
    .html
    > http://ford.sklep.pl/product-pol-14730-pompa-wody-1-
    8-TDCI-TDDI-1131878.html

    > Całość to prawie 1200zł

    Plus robocizna.

    Pisałem tu obok że w USA, za podobną usługę wraz z częściami
    w ASO dla swojej Acury TL-S zapłaciłem ponad 1200 USD.

    Dlatego jeśli mogę, to przy zakupie wybieram auto z łańcuszkiem,
    który jest dłużej bezobsługowy i rzadko zaskakuje awarią - brzęczy
    długo dając znak o swoim niedopieszczeniu zanim się urwie.

  • 65. Data: 2015-11-04 16:13:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote in message

    > Eee, to NTG ;)

    Bez przesadyzmów :-)

  • 66. Data: 2015-11-04 16:17:12
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 listopada 2015 16:00:04 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Skąd wziąłeś przelicznik że Ci wyszło 3x?

    Policzylem ile ma przejechane i ile potencjalnie jeszcze przejedzie.
    jesli przejedzie kolejne 150kkm przy 250kkm juz przejechanych mamy te pi*oko 3x.

    Zwykle przeliczenie liniowe.

    > I jak wyceniasz $1k-2k na naprawy?

    Oszacowalem z sufitu optymistycznie ze od 250kkm do 400kkm tyle beda kosztowac
    naprawy.
    Jesli wykosztuja wiecej to slaby biznes. Raczej nie wykosztuja mniej bo jak piszesz
    takie naprawy tyle kosztuja.

    Jesli to studentka to moze lepiej kupic tego za 10k$.
    Za rok sprzeda za niewiele mniej a wiele kasy wsadzic nie musi.
    Szczegolnie jak by kilometrów nie nabijała...

    IMHO ten za 8k$ to taki interes na styk.
    Jak kupi to nie wtopi kosmicznie ale też jakoś szczegolnie okazja to nie jest.

    Oczywiscie oceniam bardzo ogolnie bo nie napisales zbytnio o wyposażeniu, stopniu
    zuzycia, preferencjach kupujacej itp.

  • 67. Data: 2015-11-04 16:37:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    >
    > Policzylem ile ma przejechane i ile potencjalnie jeszcze przejedzie.
    > jesli przejedzie kolejne 150kkm przy 250kkm juz przejechanych

    OK.
    Rozumiem teraz - wziąłeś za limit 450k km i podzieliłeś cenę nowego na
    trzy odcinki po 150k km każdy :-) No i wyszło Ci pi razy drzwi 1/3 ceny.

    > Oszacowalem z sufitu optymistycznie ze od 250kkm do 400kkm
    > tyle beda kosztowac naprawy.
    > Jesli wykosztuja wiecej to slaby biznes.
    > Raczej nie wykosztuja mniej bo jak piszesz takie naprawy tyle kosztuja.

    Zakładam, być może optymistycznie, że dużych napraw nie będzie :-)))

    > Jesli to studentka to moze lepiej kupic tego za 10k$.
    > Za rok sprzeda za niewiele mniej a wiele kasy wsadzic nie musi.
    > Szczegolnie jak by kilometrów nie nabijała...

    Dużo właśnie nabija każdego dnia. Mieszka dość daleko od szkoły.

    > IMHO ten za 8k$ to taki interes na styk.
    > Jak kupi to nie wtopi kosmicznie ale też jakoś szczegolnie okazja to nie
    > jest.

    Rozumiem.
    No dzięki za opinię - też podchodzę do tego bez większych emocji.

    > Oczywiscie oceniam bardzo ogolnie bo nie napisales zbytnio
    > o wyposażeniu, stopniu zuzycia, preferencjach kupujacej itp.

    Kupująca pewnie chciałaby mieć Corvette 2016 w kolorze czerwonym :-)
    Jak to dwudziesto-paro letni szczyl :-))) Sam pamiętam jak byłem takim.
    Ale ani budżetu na zakup takiego nie ma ani budżetu na mandaty nie ma :-)
    A wyposażenie obu tych toyot jest standardowe dla trimu LE: czyli
    tapicerka pluszowa (nie ma skóry) brak szyberdachu, brak navigacji.
    Standard to szosiemnaście poduszek powietrznych, automat, klima,
    elektryczne lusterka, szyby i elektryczny fotel kierowcy. Stalowe felgi -
    akurat wolę to niż alu felgi bo mniej je dziewczyna odrapie. Na zdjęciach
    oba wyglądają bardzo czysto w środku, wyszamponowane i wypucowane
    przez tego handlarza co prowadzi ASO VW. Muszę się tam przejechać i
    obejrzeć.

  • 69. Data: 2015-11-04 17:36:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Kupilibyście rocznik 2010 toyoty z takim dużym przebiegiem?

    Czyli 50.000 rocznie? Nic tragicznego - ot ktoś latał.
    Wiesz po kim? Wiesz jak latał? But od swiateł do swiateł czy moze trochę
    bardziej szanował?

  • 70. Data: 2015-11-04 17:36:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Chris a...@g...pl ...

    > Handlarz czemu nie ..

    Ale auto handlarz to ma najczesciej od kogoś i pcha dalej.

    Ale zaciekawiliście mnie - gdzie mozna np. sprawdzic fiata?

  • 68. Data: 2015-11-04 17:36:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Chris a...@g...pl ...

    > W USA jest troszkę inaczej niż w PL, tam każdy serwis ma odnotowany
    > przebieg, w PL masz tylko ze stacji diagnostycznej i to chyba też nie
    > zawsze bo na razie nie ma musu tylko jest zalecenie. Ale tu się mogę
    > mylić bo dawno w tym nie siedziałem. Wiem że jak robiłem przegląd
    > tydzień temu to wpisali przebieg do tego dostałem certyfikat wydrukowany
    > o przeglądzie i wpisie do bazy.

    U nas w serwisach autoryzowanych tez odnotowują.
    A na przeglądzie to juz obowiązek.