  • 1. Data: 2011-03-14 09:14:02
    Temat: Kupiłem kamerkę :)
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W końcu udało mi się kupić kamerkę. :) Może trochę więcej.

    Temat ostatnio wałkowany, różne modele się przewinęły, a że teraz
    mam już "to coś" w rękach to się pochwalę i trochę opiszę.

    Samsung HMX-U100 (czyli model z przełomu 2009/2010) zatem technicznie
    ma niewiele ponad rok. Rozdzielczość FullHD, dość szeroki kąt, obsługa
    kart SDHC do 32GB, prosta w obsłudze i wygodna. Więcej o niej można
    znaleźć na: <http://allegro.pl/item1484773872.html>, ja natomiast skupię
    się na wadach i zaletach tego sprzętu.

    Zalety:
    - mała, lekka, poręczna, łatwo ją zamontować pod przednią szybą,
    - bardzo dobra jakość nagrywanego obrazu (1080p),
    - dość szeroki kąt, moim zdaniem optymalny, bo widać sporą część
    pobocza, jak również sporo przed sobą,
    - funkcja timelapse z interwałem 1s (720p),
    - z kartą 32GB możliwość nagrania 6 godzin filmu HD, z 4GB - 45 min
    - w zestawie były dwie karty SD 2GB i SDHC 4GB

    Wady:
    - przy nagrywaniu 720p, obraz jest po prostu wykadrowany z tego 1080p,
    czyli już nie ma tak szerokiego kąta widzenia,
    - podczas ładowania z USB nie można z niej korzystać, wymaga to
    przerobienia ładowarki sieciowej (+5V) z dziwną samsungową wtyczką,
    tak, aby można było korzystać z kabla zasilania z gniazda zapalniczki
    (czyli trzeba przeciąć kabel od ładowarki blisko początku i założyć
    wtyczkę usb)
    - brak możliwości nagrywania z częstotliwością mniejszą niż 30fps (np.
    10 lub 15) oraz timelapse z większą niż 1fps.
    - brak funkcji kasowania najstarszego filmu, po zapełnieniu karty.

    Ogólnie jak chyba każdy sprzęt ma sporo wad i zalet. Tutaj uważam, że
    do moich potrzeb jest wystarczająca. Ogólnie nie jest to kamerka
    dedykowana do samochodu i może dzięki temu jest tak dobra.
    Oprogramowanie w niej zawiera wiele niepotrzebnych funkcji, typu jakieś
    filtry, sepia, efekty... co raczej się nadaje dla dzieci w podstawówce.
    Natomiast cała reszta jest wyśmienita.

    Do kamerki dokupiłem dość porządny uchwyt na szybę. Niestety całość
    za każdym razem wysiadając z samochodu muszę zdejmować w obawie
    przed lepkimi łapami spacerujących w okolicy drechów. :]

    Wczoraj jeździłem z nią pierwszy dzień. Filmik HD na próbę wrzuciłem
    na YT i muszę powiedzieć, że strasznie stracił na jakości.

    http://www.youtube.com/watch?v=cmPbfg0JUH4
    PS. Scenka rodzajowa :)

    Oryginalny wygląda tak, że jak zatrzymuję na dowolnej klatce, to można
    bez najmniejszego problemu przeczytać tablicę rejestracyjną, często
    również to co jest na podkładce. Z resztą załączam do obejrzenia.

    Przykłady printscreenów w HD:
    <http://img848.imageshack.us/img848/8470/test1i.jpg>
    <http://img141.imageshack.us/img141/6523/test2hy.jpg

    <http://img811.imageshack.us/img811/4531/test3kb.jpg

    Próbka filmu w HD (30MB):
    <http://www.megaupload.com/?d=XPBS9LY1>

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 2. Data: 2011-03-14 09:39:21
    Temat: Re: Kupiłem kamerkę :)
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-14 09:14:02 Rychu

    > Do kamerki dokupiłem dość porządny uchwyt na szybę.

    Możesz zapodać jakąś linkę do owego?

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 3. Data: 2011-03-14 09:53:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-03-14 09:14, Rychu pisze:

    > Próbka filmu w HD (30MB):
    > <http://www.megaupload.com/?d=XPBS9LY1>

    Tego typu filmy wrzucaj na vimeo.com.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2011-03-14 09:58:19
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-03-14 09:39, Myjk pisze:
    > 2011-03-14 09:14:02 Rychu
    > Możesz zapodać jakąś linkę do owego?

    Proszę.
    <http://allegro.pl/item1479535175.html>

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 5. Data: 2011-03-14 10:03:04
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    > Tego typu filmy wrzucaj na vimeo.com.

    Celowo udostępniłem bezpośredni download pliku, żeby nie było
    dodatkowej kompresji. Vimeo też jakąś kompresję na pewno robi.
    Sprawdzę to. Dzięki.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 6. Data: 2011-03-14 10:06:45
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.03.2011 09:14, Rychu pisze:
    > W końcu udało mi się kupić kamerkę. :) Może trochę więcej.

    No to jeszcze kup sobie "lizaka" i będziesz ustawiony na całe życie ;->

  • 7. Data: 2011-03-14 10:07:10
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    >W końcu udało mi się kupić kamerkę. :) Może trochę więcej.

    a do czego ma służyć ta kamerka?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-03-14 10:19:54
    Od: AL <a...@s...tam>

    > Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    >

    > a do czego ma służyć ta kamerka?

    np. do udowodnienia komus, ze lze w zywe oczy (nawet przed policja).

    Przyklad z zycia:
    zone stuknal gosc na skrzyzowaniu na swiatlach (zachcialo mu sie cofac
    bo zobaczyl znajoma), po czym chcial wmowic, ze to zona go 'dojechala'
    nie wyhamowujac.
    Gdyby nie pasazerowe, ktorzy z nia jechali - to pewnie policja dalaby
    wiare temu gosciowi (a straty byly spore po stronie auta zony - cofajacy
    mial hak, ktory przebil zderzak docierajac do chlodnicy).

    Czyli, poki uzytkownik takiej kamery bedzie wykorzystywal jej nagrania
    we 'wlasnej obronie' - to ja ni mam nic przeciwko temu.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2011-03-14 10:41:52
    Od: qba <l...@o...pldupa>

    W dniu 2011-03-14 10:03, Rychu pisze:
    > Celowo udostępniłem bezpośredni download pliku, żeby nie było
    > dodatkowej kompresji. Vimeo też jakąś kompresję na pewno robi.
    > Sprawdzę to. Dzięki.

    jak to mocujesz?

  • 10. Data: 2011-03-14 10:48:23
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    > a do czego ma służyć ta kamerka?

    Ogólnie to ma rejestrować różne nieprzewidywalne bądź mało
    przewidywalne zdarzenia. Tak jak Kuba napisał, zdarza się,
    że ktoś Ci coś zrobi i w żywe oczy łże. Starsza miała taką
    sytuację, że wyjechał jej z zatoki autobusowej taksówkarz.
    Wepchnął się tak, że przytarł zderzak. Policja przyjechała,
    zeznał, że to ona go wyprzedzała... sprawa do sądu, 1,5 roku
    bujania się i na koniec i tak przyznali rację taksówkarzowi.
    Najlepsze, że samochód jej samochód miał lekko otarty zderzak
    i lusterko, a jego wgniecione przerysowane drzwi, rysę przez
    całe auto, itd. Ewidentnie widać było, że to nie z tego dzwona.

    PS. Policjanci sporządzili protokół uszkodzenia jego pojazdu
    bez wysiadania ze swojego radiowozu i wpisali dokładnie to
    co on im powiedział, bez oglądania. Co zostało udowodnione
    w toku postępowania, natomiast nie zmieniło wyroku sądu.
    Sąd dodatkowo wlepił starszej 50 zł kosztów sądowych i chyba 100 zł
    mandatu. Sprawa wyglądała na taką, że po prostu ona ma ją przegrać
    i tyle. Te koszty takie, po to, żeby się nie odwoływała. No i się
    nie odwołała, bo szkoda czasu i kasy. Taki kraj.

    Też zdarzało mi się, że Tirmani jakieś piękne manewry wykonywali.
    Zdarzyło się, że koleś z naprzeciwka mnie zepchnął na pobocze tak,
    że o mało nie zaliczyłem rowu. Zdarzały się jakieś przedmioty na drodze.

    Lepiej zawsze coś mieć niż nie mieć. Któryś kolega ostatnio opowiadał,
    jak go policjanci chcieli naliczyć na 200 zł, za przekroczenie prędkości
    podanej na zasypanym znaku. Przykłady można mnożyć.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)