  • Date: Mon, 14 Mar 2011 09:14:02 +0100
    From: Rychu <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Kupiłem kamerkę :)

    W końcu udało mi się kupić kamerkę. :) Może trochę więcej.

    Temat ostatnio wałkowany, różne modele się przewinęły, a że teraz
    mam już "to coś" w rękach to się pochwalę i trochę opiszę.

    Samsung HMX-U100 (czyli model z przełomu 2009/2010) zatem technicznie
    ma niewiele ponad rok. Rozdzielczość FullHD, dość szeroki kąt, obsługa
    kart SDHC do 32GB, prosta w obsłudze i wygodna. Więcej o niej można
    znaleźć na: <http://allegro.pl/item1484773872.html>, ja natomiast skupię
    się na wadach i zaletach tego sprzętu.

    Zalety:
    - mała, lekka, poręczna, łatwo ją zamontować pod przednią szybą,
    - bardzo dobra jakość nagrywanego obrazu (1080p),
    - dość szeroki kąt, moim zdaniem optymalny, bo widać sporą część
    pobocza, jak również sporo przed sobą,
    - funkcja timelapse z interwałem 1s (720p),
    - z kartą 32GB możliwość nagrania 6 godzin filmu HD, z 4GB - 45 min
    - w zestawie były dwie karty SD 2GB i SDHC 4GB

    Wady:
    - przy nagrywaniu 720p, obraz jest po prostu wykadrowany z tego 1080p,
    czyli już nie ma tak szerokiego kąta widzenia,
    - podczas ładowania z USB nie można z niej korzystać, wymaga to
    przerobienia ładowarki sieciowej (+5V) z dziwną samsungową wtyczką,
    tak, aby można było korzystać z kabla zasilania z gniazda zapalniczki
    (czyli trzeba przeciąć kabel od ładowarki blisko początku i założyć
    wtyczkę usb)
    - brak możliwości nagrywania z częstotliwością mniejszą niż 30fps (np.
    10 lub 15) oraz timelapse z większą niż 1fps.
    - brak funkcji kasowania najstarszego filmu, po zapełnieniu karty.

    Ogólnie jak chyba każdy sprzęt ma sporo wad i zalet. Tutaj uważam, że
    do moich potrzeb jest wystarczająca. Ogólnie nie jest to kamerka
    dedykowana do samochodu i może dzięki temu jest tak dobra.
    Oprogramowanie w niej zawiera wiele niepotrzebnych funkcji, typu jakieś
    filtry, sepia, efekty... co raczej się nadaje dla dzieci w podstawówce.
    Natomiast cała reszta jest wyśmienita.

    Do kamerki dokupiłem dość porządny uchwyt na szybę. Niestety całość
    za każdym razem wysiadając z samochodu muszę zdejmować w obawie
    przed lepkimi łapami spacerujących w okolicy drechów. :]

    Wczoraj jeździłem z nią pierwszy dzień. Filmik HD na próbę wrzuciłem
    na YT i muszę powiedzieć, że strasznie stracił na jakości.

    http://www.youtube.com/watch?v=cmPbfg0JUH4
    PS. Scenka rodzajowa :)

    Oryginalny wygląda tak, że jak zatrzymuję na dowolnej klatce, to można
    bez najmniejszego problemu przeczytać tablicę rejestracyjną, często
    również to co jest na podkładce. Z resztą załączam do obejrzenia.

    Przykłady printscreenów w HD:
    <http://img848.imageshack.us/img848/8470/test1i.jpg>
    <http://img141.imageshack.us/img141/6523/test2hy.jpg

    <http://img811.imageshack.us/img811/4531/test3kb.jpg