  • Data: 2012-06-27 08:11:04
    Temat: Re: Kupiłem akumulator!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 00:16:22 +0200, Marcin 'Yans' Bazarnik napisał(a):

    > Patrzyłem na to co zbliżone pojemnościa do zamontowanego orginalnie (90Ah)

    Bo mniejsze sa, zima czesciej, latem rzadziej.

    > Mogę pokazać rachunek :-) W innym miejscu były po 410, 420 - oczywiście
    > wszystko na miejscu.
    > http://autowanda.pl/?page=shop/flypage&product_id=14
    0&category_id=35

    419. To jest jednak drozej niz dwa po 179 :-)

    > Ale nie zmieszczą się w standardowy uchwyt a setka pasuje w sam raz :-)

    Nie bylbym taki pewien, moze bym i znalazl taki o szerokosci 335/2 :-)

    > No nie popadajmy w jakieś skrajności :-) Przy standardowym 55 to 65-70
    > można wsadzić o ile kształtem pausje. Ja napewno nie montowałbym
    > mniejszego niż zaleca producent.

    > Rozważająć hipotetycznie, to zależy za ile jeden i drugi da się kupić -

    No widziales - CF 80 339 zl, a noname 45 120 zl

    Cena powiedzmy ze nie gra roli, ale satysfakcje z posiadania rzeczywistych
    219 zl na koncie czerpie jakby wieksza niz z posiadania rzekomo lepszego
    akumulatora :-)

    > różnice wyjdą po dłuższym postoju i/lub większym mrozie.

    Zalozmy ze auto nie stoi na lotniskowym parkingu miesiacami, a praktyka
    dowodzi ze te 45Ah zapalaja go przy -20 przez dwie zimy.

    > Czy warto ? Tak dużego pewnie bym nie wsadził...

    A czemu nie, miejsce jest, a to tylko 50 zl wiecej niz CF 64Ah :-P

    > Powiem jak sprawa wyglądała u mnie: akumulator orginalny 90Ah miał już
    > 10lat, jego starość objawiała się:
    > - przy mrozach -20 do -30 - około sekundowym zawachaniem od przekręcenia
    > kluczyk do rozpoczęcia kręcenia silnikiem - kręcenie też raczej powolne
    > + zaświeceniem kontrolek ABS, DSC itp... widać, spory spadek napięcia.
    > Silnik odpalał po jednym dwóch obrotach, ale prawdopodobnie kolejnej
    > próby odpalenie mogło by już nie być.
    > - Dodatkowo widać było iż ma już niezbyt wielki ułamek orginalnej
    > pojemności.

    Ale nie napisales jak sie zachowywal nowy 70Ah z taniego supermarketu :-)

    P.S. Zima kupilem 77Ah do diesla w malym sklepiku, bo byl tanszy niz
    supermarkecie. A i tak kiepsko ciagnal, bo tym razem zuzyty byl tez
    rozrusznik.

    > Hmm.. jeśli dostajesz orginalną kartę gwarancyjnę + kupujesz w normalnym
    > sklepie ? Chyba mała szansa na jakieś "niewypały"

    A co to jest "normalny sklep" ? Myslisz ze ten co podales sie nie skusi jak
    zadzwoni hurtownik z dobra oferta ?
    No, ten moze nie, bo ma tylko Centre w ofercie, to moze cos podejrzewac.

    P.S. nie przeplaciles ?
    http://autowanda.pl/?page=shop/flypage&product_id=19
    24&category_id=36

    Ale chyba sie nie zmiesci :-)