  • 21. Data: 2011-09-11 15:30:29
    Temat: Re: Kupię ;) - 4motion TDI 1,9
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:

    > Jakie miasto tacy gazownicy. ;)

    No to chętnie zapoznam się z wynikami testów które niewątpliwie
    przeprowadziłeś, skoro z takim znawstwem się wypowiadasz......
    No bo chyba nie chodzi Ci o to, żeby sobie popieprzyć bez ładu i składu, bo
    również tą pierwszą Twoją opinię z cytatu trzeba by na taką półeczkę
    wsadzić.
    I wszystkie inne zresztą podobnie.

  • 22. Data: 2011-09-11 16:00:49
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-09-11 15:30, Cavallino pisze:
> [...]
    > No bo chyba nie chodzi Ci o to, żeby sobie popieprzyć bez ładu i składu,
    > bo również tą pierwszą Twoją opinię z cytatu trzeba by na taką półeczkę

    Nie robiłem testów, bo mnie to nie interesowało. Ale Ty podobno szukałeś
    i nie znalazłeś. Jeśli tak, to sam przeprowadziłeś testy, o które pytasz.
    Prosisz mnie o link _w_Poznaniu_, a wiesz przecież, że nie jestem z tego
    miasta i zapewne się w nim nie orientuję. Nie sądzisz, że twoje pytanie
    było lekko bez sensu?
    Swoją drogą - na forum Subaru, są dwa polecane zakłady we Wrocławiu i
    jeden w Warszawie. Przy czym odnośnie Wrocławia - forumowicze zgodnie
    stwierdzają, że i tak każde mocniejsze Subaru z rejonu, trafia do Sparko.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 23. Data: 2011-09-11 16:18:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:j4ieug$csd$1@news.dialog.net.pl...

    > Nie robiłem testów, bo mnie to nie interesowało. Ale Ty podobno szukałeś i
    > nie znalazłeś.

    Kłamiesz.

    Ja po prostu nie uważam za słuszne doktyryzowanie się z fachowości danego
    gazownika, instalacji gazowych czy innych pierdół w tym stylu.

> [...]
    > Prosisz mnie o link _w_Poznaniu_, a wiesz przecież, że nie jestem z tego
    > miasta i zapewne się w nim nie orientuję. Nie sądzisz, że twoje pytanie

    Nie bardziej niż nakazywanie doktoryzacji PRZED skorzystaniem z czyichś
    usług.
    Dlatego próbuję ustalić algorytm, który może doprowadzić do znalezienie
    dobrego gazownika.

    > Swoją drogą - na forum Subaru, są dwa polecane zakłady we Wrocławiu i
    > jeden w Warszawie.

    Czy to oznacza, iż to są dobrzy gazownicy?
    A jeśli tak - to gdy ktoś będzie miał kłopoty z instalacją przez nich
    założoną, to nadal będzie to jego wina, iż źle szukał i założył u złego?
    Czy też jakieś inne tajemne kryterium o tym decyduje?

  • 24. Data: 2011-09-11 19:46:01
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Link poproszę do takowego w Poznaniu.
    ul. Suszki
    O ile przypilnujesz, aby sam szef dopilnował solidnie instalacji.
    S.

  • 25. Data: 2011-09-11 19:58:10
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > No bo chyba nie chodzi Ci o to, żeby sobie popieprzyć bez ładu i składu,
    > bo również tą pierwszą Twoją opinię z cytatu trzeba by na taką półeczkę

    Tu akurat się mylisz. Nie trzeba być jakimś nie wiadomo jakim znafcom
    żeby wiedzieć że są mechanicy i "mechanicy" gazownicy i "gazownicy".

    I świat nie kończy się na 1.8T VAG jeśli chodzi o TurboBenzyny.
    Znam kilku ludzi którzy mają uturbione zagazowane subaru, lancie, saaby
    i chwalą swoje instalacje, ale zainwestowali w nie ładnych kilka groszy
    i dużo naczytali się na temat dobrych warsztatów. Sam zastanawiam się
    czy nie włożyć do swojego 9-3 2.0T LPG, tylko że, aby to wszystko grało,
    trzeba by zainwestować z 7kzł a to będzie dość długo się zwracać.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 26. Data: 2011-09-11 20:36:34
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-09-11 19:58, Lewis pisze:

    > Tu akurat się mylisz. Nie trzeba być jakimś nie wiadomo jakim znafcom
    > żeby wiedzieć że są mechanicy i "mechanicy" gazownicy i "gazownicy".

    Absolutnie się nie zgodzę. NIE ma już mechaników. Wspomniane przeze mnie
    w pierwszym poście B4q którego chcę się pozbyć spędziło całe lato
    kolejno w dwóch "dobrych" serwisach. Pomiędzy nimi przetaczany był na
    holu i tak samo wrócił do domu.
    Wkurw mój był o tyle większy, że w pierwszym w.wspomnianym 2 lata temu
    ogarnięto remont mechaniczny silnika - więc liczyłem, że z pierdołą typu
    "niepalenie" poradzą sobie śpiewająco. Skończyło się na "wymieniactwie"
    które miało odbyć się na mój koszt, to z kolei doprowadziło do awantury
    i wydania auta po uiszczeniu "kosztów diagnostyki" :P
    Ostatecznie zdecydowałem się sam pobrudzić: poskładałem, jeździ i
    zapiernicza.

> [...]
    > czy nie włożyć do swojego 9-3 2.0T LPG, tylko że, aby to wszystko grało,
    > trzeba by zainwestować z 7kzł a to będzie dość długo się zwracać.

    Nie rozumiem, po co chcesz ładować SGI, ale Twój wybór. Nie rozumiem
    też, dlaczego wsiadasz na tych, co to nie wywalają na ślepo 7Kzł ;).
    Mój wolnossak np. jeździ na taniutkim sterowniku STAGa, za to z dobranym
    "mocno na wyrost" reduktorem i wtryskami Keihin'a. Kosztowało toto 2
    lata temu tyle, ile ten samochód z instalacją jest dziś wart :P -
    spłąciło się i dalej działa bezproblemowo..

    i TAK, świat kończy się na 1,8T VAG i 1,9TDI VAG - a to dlatego, że są
    powszechne, i jest spora szansa, że samodzielnie wyczytasz, co trzeba
    zrobić jak się zrypie i powiesz partaczom co należy zrobić...

  • 27. Data: 2011-09-11 20:53:56
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-11 20:36, scobowski pisze:

> [...]
    > i wydania auta po uiszczeniu "kosztów diagnostyki" :P
    > Ostatecznie zdecydowałem się sam pobrudzić: poskładałem, jeździ i

    Owszem dlatego swoje auta robię sam.

    "Warsztatu" jako DG własnego nie mam ale robię wiele aut wśród znajomych
    do tego swoje 3 i jakoś jeszcze nie miałem poważniejszych problemów z
    naprawą.

> [...]
    > lata temu tyle, ile ten samochód z instalacją jest dziś wart :P -
    > spłąciło się i dalej działa bezproblemowo..

    Nie mówię tu o jakichś wymyślnych klockach ale powiedz mi czym nakarmić
    aktualnie 270KM z 4 cylindrów a w przyszłości może z 350KM? Zaczynamy
    zabawę z 2 mocnymi wtryskiwaczami na cylinder, min dwa duże reduktory,
    poważniejszy sterownik i koszty rosną...
    Owszem wcześniej w moim 2.8V6 miałem staga 300, wtryski najpierw rail
    później valtek, 2 reduktory zavoli i chodziło jak marzenie, ale też
    robił to solidny warsztat, silnik miał 6cyl i bez turbo.

    > i TAK, świat kończy się na 1,8T VAG i 1,9TDI VAG - a to dlatego, że są
    > powszechne, i jest spora szansa, że samodzielnie wyczytasz, co trzeba
    > zrobić jak się zrypie i powiesz partaczom co należy zrobić...

    W pupie że tak powiem mam świat. Chcę mieć wynalazek to mam wynalazek,
    sam go serwisuję a nawet jak trafi się inny wariat, który też chce mieć
    wynalazek to jeszcze z chęcią pomogę i temu drugiemu wariatowi go
    naprawić ;)
    I co do tzw forów to wiedza zgromadzona na forum niegdyś szwedzkiej
    marki przebija fora vw czy audi, wiem bo kiedyś miałem A6 i ciężko było
    o pomoc w jakichś nietypowych usterkach...
    Co do 1.9TDi owszem jest tego tyle, że aż rzygać się chce, i o ile stare
    poczciwe klekoty na VP37 były jeszcze w miarę wytrzymałe (o 1.6TD nie
    wspominając) to im nowsze konstrukcje tym znacznie gorzej,

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 28. Data: 2011-09-11 22:09:58
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-09-11 20:53, Lewis pisze:

> [...]
    > sam go serwisuję a nawet jak trafi się inny wariat, który też chce mieć
    > wynalazek to jeszcze z chęcią pomogę i temu drugiemu wariatowi go
    (ciach)
    I mnie zdarzyło się "na krawężniku" pod domem wymienić kumplowi bendix
    "w wynalazku" - choć ponoć nie da się bez kanału/podnośnika. Zdarzyło mi
    się też poskładać działający silnik z "niepasującym" osprzętem ;)
    Ale wszystko to działo się "za studenta" czy "za kawalera".

    Wszystko jest cacy, jeśli masz po temu chęci, czas i warunki lokalowe.
    Jeśli tak - gratuluję, jesteś ustawiony. Przeciętny jednak zjadacz
    salcesonu nie może sobie pozwolić, żeby w sobotę części odebrać i
    składać przez weekend, a jak coś nie zagra - być uziemionym i bez furki
    przez kolejny tydzień ;) - choćby "w domu" były inne samochody - bo jak
    są, to pewnie potrzebne komuś innemu i do czegoś innego.. A pogoda na
    rower się skończyła ;>

    Dlatego ma być na maxa "powszechne".

    Wierzaj mi, głupie 12-zaworowe 2,6 jest traktowane przez "fachury" jak
    wynalazek, 2.8-30V sprzedałem zimą, bo na mrozie naprawdę się
    odechciewa, a żaden warsztat nie miał pojęcia..

    Jak któregoś dnia będę miał własny garaż z podnośnikiem kolumnowym, to
    powieszę na nim D1 V8 albo B2q-4000 - i będę dłubał

    > Co do 1.9TDi owszem jest tego tyle, że aż rzygać się chce, i o ile stare
    > poczciwe klekoty na VP37 były jeszcze w miarę wytrzymałe (o 1.6TD nie
    > wspominając) to im nowsze konstrukcje tym znacznie gorzej,

    Jednak są POWSZECHNE ;)
    I ma być na maxa powszechne. Z przyczyn podanych powyżej.

    A ostatecznie pewnie i tak się w**rwię, że nic nie ma sensownego,
    zrezygnuję z czteronapędu i kupie kolejnego francuza :P

  • 29. Data: 2011-09-11 22:27:15
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-11 22:09, scobowski pisze:

> [...]
    > się też poskładać działający silnik z "niepasującym" osprzętem ;)
    > Ale wszystko to działo się "za studenta" czy "za kawalera".

    No właśnie strach mnie ogarnia jak pomyślę że kiedyś nie będę miał na to
    wszystko czasu... Może właśnie zamiast takich warsztatowych pseudofachur
    szukać młodych zapaleńców?

> [...]
    > przez kolejny tydzień ;) - choćby "w domu" były inne samochody - bo jak
    > są, to pewnie potrzebne komuś innemu i do czegoś innego.. A pogoda na

    Czas jakiś trochę mam, chęci cały worek, miejsca i narzędzi od groma nic
    tylko się oddawać tej rozpuście ;)

    > Dlatego ma być na maxa "powszechne".
    >
    > Wierzaj mi, głupie 12-zaworowe 2,6 jest traktowane przez "fachury" jak
    > wynalazek, 2.8-30V sprzedałem zimą, bo na mrozie naprawdę się
    > odechciewa, a żaden warsztat nie miał pojęcia..

    To nie wiem co dla nich jest prostą konstrukcją, chyba stare 2.0 ABT bo
    tam to już prawie nic nie ma. Miałem właśnie 30V ACK. Całkiem fajny
    silnik, mi akurat służył bardzo dobrze, ostatnio nawet go sprzedałem
    jako przeszczep po zgonie innego 2.8

    > Jak któregoś dnia będę miał własny garaż z podnośnikiem kolumnowym, to
    > powieszę na nim D1 V8 albo B2q-4000 - i będę dłubał

    Osobiście to chyba wolałbym coś unikatowego do dłubania, np jakaś delta
    integrale

    > Jednak są POWSZECHNE ;)
    > I ma być na maxa powszechne. Z przyczyn podanych powyżej.

    Nie mów że chciałbyś powszechne ale za to badziewie typu 2.0TDi czy
    2.5TDi V6, a to ostatnio robi się powszechne jak poczciwe 1.9.

    > A ostatecznie pewnie i tak się w**rwię, że nic nie ma sensownego,
    > zrezygnuję z czteronapędu i kupie kolejnego francuza :P

    Też kiedyś miałem bzika na punkcie 4wd, i w sumie jak już będę stary i
    brzydki kupie sobie starego forestera z 3.0 H6 :)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 30. Data: 2011-09-12 07:31:15
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Sep 11, 8:53 pm, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > poczciwe klekoty na VP37 były jeszcze w miarę wytrzymałe (o 1.6TD nie
    > wspominając) to im nowsze konstrukcje tym znacznie gorzej,

    1,6TD szczególnie te mocniejsze z IC miały bardzo nietrwałe głowice,
    niestety coś co było obliczane wytrzymałościowo ma 54KM, nie mogło bez
    szwanku wytrzymywać 80KM ;)
    1,9TD 75KM bez IC już był o niebo bardziej wytrzymały :D

    Pozdrawiam !