  • 11. Data: 2019-09-19 08:21:55
    Temat: Re: Kup nowy - będziesz miał spokój... [VW 2.0 TDI CFCA]
    Od: p...@g...com

    --Nie ma co panikowac. Ale jak ktos jest early adopterem to inna sprawa. Choc
    przyznam ze tan silnik to jednak wtopa solidna. I firma pokpila temat.

    to ze firma pokpiła temat to inna historia, tutaj mamy udowodniony blad
    konstrukcyjny, unikanie odpowiedzialności i przypadkowy marazm wśród organów
    kontrolnych :-)
    gdyby to był fiat czy ford niemiaszki zgnoiliby ich w sadach :-)

    im głębiej się zagląda do szafy tym więcej trupów wypada :-)

    https://www.autobild.de/artikel/vw-rueckruf-und-ruec
    kkauf-14371263.html

    w 2018 zaczęli po cichu skupować 6700 aut przed seryjnych które wcześniej upłynnili
    :-) załóżmy zupełnie abstrakcyjnie ze vw testuje auta w zachodniopomorskim i np w
    touranach zaczyna pękać maglownica, info idzie do centrali, wiec biorą lagę i pałują
    dostawce aż poprawi błąd i dostarczy poprawiona wersje po czym nowy zestaw touranów
    jedzie do PL a stare po cichu wypychają na wtórny oczywiście naginając przepisy :-)

    co ciekawe mimo ze Spiegel podał dowody na tacy (już w 2016r) niemiecka prokuratura
    nie zareagowała co dobrze obrazuje stan demokracji w Niemczech :-)

    Laut einem Bericht des "Spiegel" hat die Rückrufaktion indes eine etwas größere
    Dimension. Das Magazin schreibt von "Risikofahrzeugen", einer möglichen "neuen
    Affäre" und zitiert aus einem Bericht der VW-Revision. Fast 17.000 Versuchsmodelle,
    die "Problematiken unterliegen" habe VW von 2006 bis 2015, "ohne Prüfung und
    Korrektur vermarktet"

  • 12. Data: 2019-09-19 08:57:07
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-09-19 08:21, p...@g...com wrote:
> [...]

    nie zareagowała co dobrze obrazuje stan demokracji w Niemczech :-)

    Jakie te nasze kraje podobne :-)

  • 13. Data: 2019-09-19 09:44:08
    Od: p...@g...com

    --Jakie te nasze kraje podobne :-)

    no niekoniecznie bo to Niemcy robią za tych co innym wytykają błędy a sami maja sporo
    za uszami, przypomnijmy ze pozew zbiorowy nie był dopuszczalny w DE a teraz działa
    na specyficznych zasadach tzn mimo korzystnego wyroku zwykły Niemiec ponownie musi
    założyć sprawę w sadzie

    PS tylko do końca tygodnia można przystąpić do pozwu zbiorowego

    https://www.ndr.de/nachrichten/niedersachsen/braunsc
    hweig_harz_goettingen/VW-Musterklage-Betroffene-koen
    nen-noch-beitreten,vw5044.html

  • 14. Data: 2019-09-19 09:44:53
    Od: p...@g...com

    link jakby ktos chcial, z tego co widze mozna wybierac roznie kraje

    https://www.bundesjustizamt.de/DE/Themen/Buergerdien
    ste/Klageregister/Klagen/201802/Anmeldung/Formular_n
    ode.html;jsessionid=0158BB92730C401080DB237DA2A197DB
    .2_cid392

  • 16. Data: 2019-09-19 10:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Gorbaczuk g...@a...pl ...

    e-silniki-20-tdi

    > Nie jestem fanem "niemieckich" - ale o szrotach 2.0 tdi wiedziałem
    > od dawna. Dziwię się tylko, że ktoś się jeszcze na ten silnik
    > nabiera - przecież od paru lat we wszytskich "auto światach" piszą,
    > że to złom. Są nadal nowe auta, sliniki, które od nowości robią
    > 200-300kkm bez żadnej awarii.

    200-300 to duzo? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 15. Data: 2019-09-19 10:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

    > Jak ty kategoryzujesz silnik tylko po pojemnosci to chyba sie nie
    > dogadamy.

    > Ten cfca to nowa wariacja. Podpada pod te sama regule co lifting.
    > Nie kupujesz nowego auta po takich zmianach. No chyba ze wiesz ze
    > grzebali tylko w pierdolach a rzeczy istotne sa nie zmienione i
    > pasuja z poprzednich wersji i sie nie psuja...

    No lae przeciez oni zmieniaja co chwile cos w tych silnikach, lifty
    wychodza co 3-4 lata...
    To znaczy ze nowego sprawdzone kupic praktycznie sie nie da...

    > Chyba ze sami doleawli tydzien temu.

    Podejrzewam ze nawet wtedy cos znajda.

    > Tak czy siak, gwarancja to jedno, niezgodnosc z umowa to drugie, a
    > zebranie kilkunastu wlascicieli i wytoczenie pozwu grupowego wraz z
    > zadaniem pokrycia kosztow codziennych taksowek to sprawa inna. Jak
    > firma tak buraczy to trzeba zapamietywac i glosowac portfelem.

    Ano tu pełna zgoda. Oby tylko za chwile nie okazało się ze chce kupic
    nowy ale kazda z firm zaliczyła zonka i nie ma czego kupic bo głosujemy
    nogami.
    Ten rynek jest zbyt mały (w sensie ilosci firm) zeby przechodzic nad
    takimi sprawami do porzadku dziennego z hasłem "głosuj nogami"

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 17. Data: 2019-09-19 11:19:00
    Od: p...@g...com

    https://www.kba-online.de/gpsg/startServlet?adress=g
    psg

    tu mozna sobie sprawdzic akcje serwisowe (teoretycznie obowiązują w całej EU)

  • 18. Data: 2019-09-19 12:01:57
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-09-18 21:57, p...@g...com wrote:

    > W Niemczech temat znany od około 7miu lat więc trudno mówić o nowym aucie :-)
    > Właścicielem VW są niemieccy oligarchowie oraz land Dolna Saksonia czyli plecy na
    tyle mocne że właściwie nikt im nie podskoczy nawet niezależni prokuratorzy czy
    sędziowie wśród których panuje przekonanie że ruszenie tematu oznacza koniec kariery
    zawodowej. Unia Europejska nie widzi problemu, król Europy i jego blond prawa ręka
    przytomnie przymknęli oczka :-)

    Co więcej, są członkami struktur Illuminati, w ramach których spotykają
    się na lokalne picie herr batki z przegryzaniem herr batników. tam
    zapadają wszelkie kluczowe decyzje. A przecież z pewnością wiesz, kto
    jeszcze jest członkiem Illumniati. No i nie tylko on.

    --

    memento lorem ipsum

  • 19. Data: 2019-09-19 12:16:33
    Od: p...@g...com

    --Co więcej, są członkami struktur Illuminati

    oj tam zaraz tam spisek ala Antek :-) to są po prostu dobrze zblatowani kolesie :-)

  • 20. Data: 2019-09-19 16:28:01
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 19 września 2019 03:59:55 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > No lae przeciez oni zmieniaja co chwile cos w tych silnikach, lifty
    > wychodza co 3-4 lata...
    > To znaczy ze nowego sprawdzone kupic praktycznie sie nie da...

    Jak nie? Kupujesz taki z 3-4 roku.
    Kupujesz taki jak kupuja przedstawiciele handlowi.
    Oni to przetestowali.

    > Podejrzewam ze nawet wtedy cos znajda.

    Szukac beda. Jak nie beda chcieli zaplacic po dobroci to sie dowiesz szybko.
    I trza papugi szukac. Dobra firma dba i widac od razu co gada w takich przypadkach.

> [...]
    > Ten rynek jest zbyt mały (w sensie ilosci firm) zeby przechodzic nad
    > takimi sprawami do porzadku dziennego z hasłem "głosuj nogami"

    Tak jak pisalem, statystyka tego nie potwierdza. Auta jezdza lepiej i nawet jak nieco
    gorzej ostatnio to nie jest zle. Ale dodac trzeba ze na nich zaczyna byc widac
    inflacje. Znaczy sie ceny nie rosna adekwatnie bo obniza sie jakosc.

    Tak czy siak, kiedys trza bylo wybierac rozsadnie, teraz tez trzeba. I w przeszlosci
    byly wpadki a wg tego co sugerujesz "wszystko" kiedys bylo trwalsze.
    Wiec bym nie panikowal.