  • 61. Data: 2013-03-21 13:28:17
    Temat: Re: Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Thursday, March 21, 2013, 12:38:22 PM, you wrote:

    > Ale to chyba w duzej ciezarowce. Bo u siebie wciskam na luzie gaz i
    > silnik wchodzi na maks obroty ponizej sekundy.
    > A auto niestety nie ma 5s do setki, ani nawet 10s :-(
    > Nie jest to "jeden suw", tym niemniej krotko.
    > Chociaz ... na I biegu moze byc inaczej ..

    Już to przerabialiśmy na p.m.s. - sprzęgło nie przeniesie
    nieskończonego momentu. Wał korbowy również. Mówimy o czasach rzędu
    dziesiątek milisekund.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 62. Data: 2013-03-21 20:15:56
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

    > Ale to chyba w duzej ciezarowce. Bo u siebie wciskam na luzie gaz i
    > silnik wchodzi na maks obroty ponizej sekundy.

    Na dwójce zasprzęglony poniżej kilku... Dokładnie jak napisałem - moment
    bezwładności silnika sięga do 20% ogólnej bezwładności pojazdu - czyli
    nie "10 ms" a "poniżej sekundy" mamy. Parę rzędów wielkości wolniej jak
    reakcja pętli regulacji alternatora. Czyli gość bredzi jak potłuczony.

    --
    Darek

  • 63. Data: 2013-03-21 20:19:43
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Już to przerabialiśmy na p.m.s. - sprzęgło nie przeniesie
    > nieskończonego momentu. Wał korbowy również. Mówimy o czasach rzędu
    > dziesiątek milisekund.

    Prędzej setek - zdarzało mi się stosować technikę wyprzedzania ze zmiana
    biegu na gazie - znaczy gaz do dechy, trójka ile uciągnie, sprzęgło,
    czwórka a w tym czasie silnik się rozpędzał - i strzał ze sprzęgła z
    wrzuceniem rozkręconej masy silnika na koła. Kto nie jeździł Maluchem
    ten może nie znać tej metody - bo Maluchem czasem inaczej się nie
    dawało... I zapewniam że czas rozkręcania się silnika jest w zakresie
    percepcji czasowej człowieka - czyli co najmniej setki milisekund...

    --
    Darek

  • 64. Data: 2013-03-21 20:32:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Thursday, March 21, 2013, 8:19:43 PM, you wrote:

> [...]
    > dawało... I zapewniam że czas rozkręcania się silnika jest w zakresie
    > percepcji czasowej człowieka - czyli co najmniej setki milisekund...

    Pisząc o dziesiątkach milisekund myślałem o reakcji regulatora
    alternatora oczywiście.

    --
    Best regards,
    RoMan