eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaKuchenka mikrofalowa w samochodzie :-DRe: Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D
    Date: Thu, 21 Mar 2013 20:32:07 +0100
    Organization: Squadack
    Lines: 37
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
    References: <khvgbv$2ut2$1@news2.ipartners.pl> <ki27ni$k9u$1@pippin.nask.net.pl>
    <ki2g9d$cu2$1@srv13.cyf-kr.edu.pl> <ki3vk7$udd$1@mx1.internetia.pl>
    <ki626u$lnr$2@node2.news.atman.pl> <ki6dv3$an$1@mx1.internetia.pl>
    <ki6iri$4jh$2@node2.news.atman.pl> <ki97bf$7n5$1@mx1.internetia.pl>
    <ki9d98$22o$1@srv13.cyf-kr.edu.pl> <sbY1t.90357$%q1.43419@fx12.fr7>
    <ki9om9$b0g$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <kic22v$auj$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <514ac981$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <514af130$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <514b5d50$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-37-109-20-11.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1363894327 29603 37.109.20.11 (21 Mar 2013 19:32:07 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Mar 2013 19:32:07 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <514b5d50$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Comment-To: Dariusz K. Ładziak
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:644824
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Dariusz,

    Thursday, March 21, 2013, 8:19:43 PM, you wrote:

    >>>>> Wracając natomiast do meritum, po wciśnięciu sprzęgła, jeden suw
    >>>>> pracy wystarczy, żeby rozkręcić silnik do wysokich obrotów. Możemy
    >>>>> policzyć. Przy 3000 obr/min mamy suw pracy co 10 ms. Zatem
    >>>>> regulator musi mieć bezwładność mniejszą niż 10 ms i pewnie ma,
    >>>>> skoro większość z dyskutantów tak uważa.
    >>>> Właśnie dokonałeś anihilacji momentu bezwładności silnika -
    >>>> stanowiącego tak do 20% ogólnej bezwładności całego pojazdu w
    >>>> bilansie sił przyspieszających...
    >>> Ale to chyba w duzej ciezarowce. Bo u siebie wciskam na luzie gaz i
    >>> silnik wchodzi na maks obroty ponizej sekundy.
    >>> A auto niestety nie ma 5s do setki, ani nawet 10s :-(
    >>> Nie jest to "jeden suw", tym niemniej krotko.
    >>> Chociaz ... na I biegu moze byc inaczej ..
    >> Już to przerabialiśmy na p.m.s. - sprzęgło nie przeniesie
    >> nieskończonego momentu. Wał korbowy również. Mówimy o czasach rzędu
    >> dziesiątek milisekund.
    > Prędzej setek - zdarzało mi się stosować technikę wyprzedzania ze zmiana
    > biegu na gazie - znaczy gaz do dechy, trójka ile uciągnie, sprzęgło,
    > czwórka a w tym czasie silnik się rozpędzał - i strzał ze sprzęgła z
    > wrzuceniem rozkręconej masy silnika na koła. Kto nie jeździł Maluchem
    > ten może nie znać tej metody - bo Maluchem czasem inaczej się nie
    > dawało... I zapewniam że czas rozkręcania się silnika jest w zakresie
    > percepcji czasowej człowieka - czyli co najmniej setki milisekund...

    Pisząc o dziesiątkach milisekund myślałem o reakcji regulatora
    alternatora oczywiście.


    --
    Best regards,
    RoMan
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: