  • 41. Data: 2013-03-19 10:23:19
    Temat: Re: Kuchenka mikrofalowa w samochodzie :-D
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Nie wiem ale na pewno nie z pomocą alternatora o mocy rzędu 1kW i
    > akumulatora 12V. Nieśmiało przypomnę, że bolid Roberta "kopał" obsługę
    > dość boleśnie.

    Akumulatory ( jakie ? ), albo koło zamachowe:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Kinetic_energy_recovery
    _system

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2013-03-19 11:05:30
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-19 09:16, PcmOl pisze:

    > "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message

    > Ponieważ jeśli alternator może oddawać pełną moc przy niskich obrotach,
    > nie ma żadnego dobrego powodu, by regulator nie trzymał tego napięcia
    > stabilnym. Od obrotów minimalnych do maksymalnych. Stąd: albo regulator
    > nędzny, albo miernik mierzy niezupełnie to, co chcemy. Filtr zredukuje
    > wpływ tego, czego nie chcemy.

    Pamiętaj że obniżenie napięcia ze wzrostem obrotów może być celowo
    zaprogramowanym środkiem bezpieczeństwa. Regulator napięcia działa z
    pewnym opóźnieniem. Załóżmy, że kierowca depcząc ostro gaz, omyłkowo
    wciśnie sprzęgło. Uwolniony silnik błyskawicznie osiąga bardzo wysokie
    obroty, co w przypadku alternatora przekłada się na wyższe napięcie.
    Więc takie obniżanie napięcia może być środkiem zaradczym przeciwko
    niespodziewanym przepięciom.

  • 43. Data: 2013-03-19 11:36:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan AlexY napisał:

    > W aku lub w kole zamachowym

    Oglądałem niedawno kondensatory 3000F/2,7V. To jest 3,3Wh w ważączym
    około poł kilograma urządzeniu. Biorąc pod uwagę możliwość ładowania
    większym prądem oraz inne przewagi pola elektrycznego nad chemią, to
    może nadać się nawet lepiej od akumulatorów.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2013-03-19 12:42:55
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    [..]
> [...]
    > obroty, co w przypadku alternatora przekłada się na wyższe napięcie.
    > Więc takie obniżanie napięcia może być środkiem zaradczym przeciwko

    Twierdzisz więc że materia mechanicznie jest szybsza od elektronów...
    ciekawe.. ciekawe...

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 45. Data: 2013-03-19 13:20:14
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    [..]

    http://autokult.pl/2011/11/27/i-eloop-nowy-kers-mazd

  • 46. Data: 2013-03-19 14:20:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-03-19 12:42, AlexY pisze:
    > Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > [..]
    >
    > Twierdzisz więc że materia mechanicznie jest szybsza od elektronów...
    > ciekawe.. ciekawe...

    Regulator wzbudzenia to nie jest TLM7805 i bezwładność może mieć
    znacznie większą.

    Poza tym elektrony to też jest materia mechaniczna. Prawo Ohma w gruncie
    rzeczy nie jest prawem elektrycznym, tylko mechanicznym, mówiącym o
    mechanicznych właściwościach gazu elektronowego przepływającego przez
    sieć krystaliczną metalu.

  • 47. Data: 2013-03-19 14:37:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > rzeczy nie jest prawem elektrycznym, tylko mechanicznym, mówiącym o
    > mechanicznych właściwościach gazu elektronowego przepływającego przez

    To w elektrolitach prawo Ohma już nie obowiązuje?! Tak sobie myślę,
    że dwieście lat temu Ohmowi ten grunt rzeczy jawił się dość mgliście.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2013-03-19 17:28:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
    > W dniu 2013-03-19 12:42, AlexY pisze:
    [..]
    > Regulator wzbudzenia to nie jest TLM7805 i bezwładność może mieć
    > znacznie większą.

    "bezwładność" - element elektroniczny ma bezwładność cieplną, jest jakaś
    inna mająca wpływ na jego działanie? To co chciałeś (zapewne) napisać to
    "czas reakcji", który w przypadku tranzystora mocy (używanego jako
    regulator alternatora) umożliwia mu pracę z częstotliwościami
    sięgającymi dziesiątek megaherców, nie ma tak szybkich silników spalinowych.

> [...]
    > rzeczy nie jest prawem elektrycznym, tylko mechanicznym, mówiącym o
    > mechanicznych właściwościach gazu elektronowego przepływającego przez

    Tak dokładnie to nie ma pewności czym są elektrony, a fakt że można
    uzyskać z nich interferencje na siatce dyfrakcyjnej sprawia że jestem
    przychylny teorii falowej całej materii.

  • 49. Data: 2013-03-19 19:27:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    > To w elektrolitach prawo Ohma już nie obowiązuje?! Tak sobie myślę,
    > że dwieście lat temu Ohmowi ten grunt rzeczy jawił się dość mgliście.

    W elektrolitach tym bardziej, zwłaszcza że w elektrolitach mechanika
    płynów jest już bardzo jaskrawo widoczna.

  • 50. Data: 2013-03-19 19:47:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > W elektrolitach tym bardziej, zwłaszcza że w elektrolitach mechanika
    > płynów jest już bardzo jaskrawo widoczna.

    Tylko że te jony mają sobie za nic całą mechanikę płynów.

    --
    Jarek