  • 1. Data: 2013-11-18 17:03:07
    Temat: Ktoś tu umie jeździć?
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    wsiadłem do ceeda diselka i się okazało, że nie umiem nim powozić... co
    chwilę byłem rugowany przez komputer pokładowy, że mam zmienić bieg a to na
    wyższy a to na niższy... co to za idiotyzm? po przekroczeniu 1500 obrotów
    komputer nakazywał zwiększenie biegu, po spadku do 1200 kazał bieg
    zmniejszać... co to za kretynizm? może mi Ktoś wyjaśnić?

  • 2. Data: 2013-11-18 17:36:07
    Temat: Re: Kto? tu umie je 1/4 dziae?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2013-11-18 17:03, inny punkt siedzenia... wrote:
> [...]
    > obrotów komputer nakazywał zwiększenie biegu, po spadku do 1200 kazał
    > bieg zmniejszać... co to za kretynizm? może mi Ktoś wyjaśnić?

    abys sie zmiescil (lub zblizyl) do spalania podawanego przez producenta
    w prospektach.
    ;)

  • 3. Data: 2013-11-18 21:47:16
    Temat: Re: Kto? tu umie je?dzi??
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-11-18 17:03, inny punkt siedzenia... pisze:
    > wsiadłem do ceeda diselka i się okazało, że nie umiem
    języka polskiego
    http://sjp.pl/ruga%E6
    http://sjp.pl/rugowa%E6
    > na wyższy a to na niższy... co to za idiotyzm?
    polska język - trudna język
    Jacek

  • 4. Data: 2013-11-19 10:50:18
    Temat: Re: Ktoś tu umie jeździć?
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 17:03:07 +0100, inny punkt siedzenia... napisał(a):

    > wsiadłem do ceeda diselka i się okazało, że nie umiem nim powozić... co
    > chwilę byłem rugowany przez komputer pokładowy, że mam zmienić bieg a to na
    > wyższy a to na niższy... co to za idiotyzm?

    Jak już to "rugany" :-)

    Ostatnio miałem "przyjemność" jeździć nowym "focusem kombi" i nowym
    "aurisem" - silniki różne, ale oba miały "podpowiadajki" optymalnego
    przełożenia.
    Generalnie podpowiadały cuda - wystarczyło przez chwilę utrzymać stałą
    prędkość od razu komputer dawał podpowiedź - bieg do góry. Dla przykłady
    przy stałej jeździe z prędkością 60 km/h kazały podbijać do 6 biegu, po to
    by za chwilę dawać "jeden w dół". Cuda i wianki.

    Jak dla mnie to szit i tyle.

    --
    Franc

  • 5. Data: 2013-11-19 10:59:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >po to
    >by za chwilę dawać "jeden w dół". Cuda i wianki.

    Ale tak po prostu moze byc. Przy predkosci 60 po plaskiej drodze, bez
    ambicji do wyprzedzania optymalna jest 5-tka.
    ale przy 59 juz 4-ka. Albo jak droga przestanie byc plaska tylko
    zacznie miec nachylenie 1%.

    J.

  • 6. Data: 2013-11-23 10:27:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > obrotów komputer nakazywał zwiększenie biegu, po spadku do 1200 kazał
    > bieg zmniejszać... co to za kretynizm? może mi Ktoś wyjaśnić?

    A można było jeździć automatem. Jeden problem z głowy mniej.

    --
    MN

  • 7. Data: 2013-11-23 10:37:31
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 18.11.2013 17:36, AL pisze:
    > abys sie zmiescil (lub zblizyl) do spalania podawanego przez producenta
    > w prospektach.
    > ;)

    Nie da się. W i30 1,4 CRDI producent podaje 3,5l. Wartość nieosiągalna w
    praktyce w tym aucie.

    --
    anacron
    aba/

  • 8. Data: 2013-11-23 10:44:46
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-23 10:37, anacron pisze:

    > Nie da się. W i30 1,4 CRDI producent podaje 3,5l. Wartość nieosiągalna w
    > praktyce w tym aucie.

    ... tyle palił mój piździk "Romet" (dwuosobowy!) 50ccm ok. '78. Mój
    drugi, własnymi siłami zakupiony pojazd silnikowy :)

    Pierwszym był Simson. Sprzedający (mój nauczyciel, który odziedziczył go
    po ojcu) odkopał go w stodole spod słomy i kurzych gówien, odpaliliśmy -
    i przejechałem na nim bezawaryjnie ~40km do domu :)

    tempora mutantur :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 9. Data: 2013-11-23 13:00:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie da się. W i30 1,4 CRDI producent podaje 3,5l. Wartość nieosiągalna w
    > praktyce w tym aucie.

    Najlepszy wynik jaki mi sie udało osiągnąc to 4l spalania w toyocie yaris,
    rocznik bodaj coś około 2010 (w kazdym razie nie w tych pierwszych które
    były ponoć jeszcze bardziej oszczędne)

    3,5 to kosmos jakis chociaz podobno citroeny AX potrafiły tak palic...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 10. Data: 2013-11-23 13:34:06
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-11-18 17:03, inny punkt siedzenia... pisze:
    > ... co to za kretynizm? może mi Ktoś wyjaśnić?

    Ludzie cofają się w tych czasach w rozwoju. Przynajmniej jest taka
    opinia po tym gdy obserwuje się do czego są zdolni za kierownicą.
    Auta teraz zaczynają same parkować bo baby (w większości) nie pojmują w
    którą stronę kierą kręcić. Auta mówią na jakim biegu masz jechać, bo
    jeden z drugą na jedynce potrafi trasę po mieście zrobić. Posiadają
    aktywne tempomaty i czujniki przekroczenia linii jezdni itd itp. To nie
    wynika z wygody kierującego, tylko ze stopnia zidiocenia.
    Kiedyś ktoś kogo nie pociągało prowadzenia auta, nie kupował go. Teraz
    idioci i imbecyle kupują auta, bo to lans lub pracodawca wymaga PJ i
    wciska w auto.
    Za łapówki tacy dostają PJ i cyrki na ulicy wyprawiają. YT i raporty
    policyjne pełne są tych idiotyzmów. A producenci aut po prostu wychodzą
    im na przeciw. Ot i taka jest odpowiedz. Innej lub innego uzasadnienia
    nie znam.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm