  • 11. Data: 2014-03-11 21:39:39
    Temat: Re: Ktoś się orientuje czy ta lampa ma wymienne żarniki?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-11 03:28, Pszemol pisze:
    > "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czy mają w środku bebechy HID czy zwykłe puszki dla halogena?
    > Jeśli HID, to ile kosztują takie w sklepie i gdzie taki sklep w Krakowie?
    > Chętnie popatrzę i pozwiedzałbym takie sklepy ;-)

    Tak to jest, jak się coś szuka ;)
    Jak szukałem LED-ów do jazdy dziennej (dobrych), to znajdowałem xenony.
    Teraz, jak szukam xenonów, to widzę wyciągarki (których też kiedyś
    szukałem z małym powodzeniem), tylko tylko coś mało xenonów :(

    Na razie znalazłem auto-soft.pl przy Balickiej, ale oni mają tylko
    palniki i przetwornice.

    Zobacz może w terenowiec.pl przy Klimeckiego. Mają trochę reflektorów i
    szperaczy, a wymienić żarówkę na HID to już żaden problem.

    Masz też "klasykę" - wesem.pl we Wieliczce - może najpierw tam uderz.

    > Dla rybek ok, dla koralowców z pewnością za mało...

    Nie znam się na rybkach i akwariach. Tyle tylko, że w zaprzyjaźnionej
    firmie stoi sobie takie coś około 450L - jest już co pooglądać.

    Natomiast wiele lat temu ktoś mi mówił, że jeśli za mało światła, to
    glony, zaś jeśli za dużo, to też nie jest dobrze. Szczegółów nie pamiętam.

    A akwaria słonowodne, to już na pewno zdecydowanie "wyższa szkoła
    jazdy". Pozazdrościć :)
    Słonowodne, to muszą mieć chyba dużą pojemność?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2014-03-12 00:15:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > i szperaczy, a wymienić żarówkę na HID to już żaden problem.
    >
    > Masz też "klasykę" - wesem.pl we Wieliczce - może najpierw tam uderz.

    Widzisz Adam, jak przeczytałem co napisałeś to zrozumiałem że Ty
    wiesz że są i za ile... a tu się okazuje że tylko Ci się wydaje że są
    i mnie wysyłasz na poszukiwania... :-)

    Co do wymiany żarówek na HID to raz że są to koszty dodatkowe
    a dwa że lampa którą ja widziałem na eBay ma mieć już zasilacz
    do tego HIDa schowany w obudowie, bez zbędnej drutologii.

> [...]
    > Pozazdrościć :)
    > Słonowodne, to muszą mieć chyba dużą pojemność?

    Nie muszą... to tylko obiegowe opinie. To ma 50x50x50cm i mi się podoba.

  • 13. Data: 2014-03-12 12:53:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-12 00:15, Pszemol pisze:
    > "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Widzisz Adam, jak przeczytałem co napisałeś to zrozumiałem że Ty
    > wiesz że są i za ile... a tu się okazuje że tylko Ci się wydaje że są
    > i mnie wysyłasz na poszukiwania... :-)

    Oj, chyba się nie zrozumieliśmy.
    Chodziło mi o to, że możesz poszukać kilka modeli reflektorów HID,
    takich jak np. ten:
    http://www.ledhider.pl/reflektory-hid/reflektor_dale
    kosiezny-ledhider-red-hid-4"
    a potem pójść do lokalnego sklepu i je "pomacać".
    Byłem w kilku sklepach 4x4 i w reflektorach, w tym zintegrowanych HID,
    można było przebierać. Ale to były sklepy na Śląsku i na Pomorzu.

    W tych wymienionych wcześniej przeze mnie sklepach raczej nie byłem, nie
    było moim zamiarem wprowadzać Cię w błąd. Chodziło mi o wskazanie Ci
    kierunku poszukiwań - nie zawsze oczywistych. Czyli reflektory
    niekoniecznie szukasz w Wesemie czy innej Helli, ale też w m.in.
    sklepach off-roadowych, sklepach jachtowych czy sklepach nurkowych. Na
    rynku jest dużo reflektorów HID dla samochodów terenowych w wykonaniu
    IP67 czy nawet IP68 oraz trochę dla nurków - tyle, że one są już w innej
    klasie zarówno jakościowej, jak i cenowej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2014-03-27 00:20:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    _XENON_Halogen_Bulb_Headlight_Silver.html

> [...]
    >
    > Ale żeby zrobić coś "hermetycznego" i wodoodpornego co by jeszcze
    > w miarę przyzwoicie wyglądało nad akwarium to było dla mnie wyzwanie
    > ponad moje umiejętności, więc zwlekałem i zwlekałem aż trafiłem na tą
    > lampę na eBay - gdyby się okazało że tam jest halogen to byłoby to
    > oczywiście rozczarowanie, ale nie aż tak duże bo dokupiłbym po prostu
    > za $11 konwersję samochodową do HIDów z 2 żarnikami i 2 zasilaczami
    > i zamontował te zasilacze w zewnętrznym pudełku w szafce razem z
    > zasilaczem 12VDC który i tak tam musi trafić po drodze z gniazdka sieci

    Przyszła dziś przesyłka z Chin - lampa całkiem nieźle wygląda...
    Odpaliłem ją na parkingu z aku samochodowego i działa! :-)
    Rzeczywiście jest to HID, po otwarciu obudowy jednak wewnątrz
    zasilacz do HIDa jest tylko wrzucony do obudowy i telepie się
    obijając o wewnętrzną stronę reflektora - trzeba to sobie samemu
    umocować. Żarnik HID 55W jest jednak prawdziwy HID, więc OK.

    Skombinować muszę zasilacz sieciowy 12V który to uciągnie i będę
    próbował zapalić to nad akwarium, zobaczymy jakie efekty będą.