  • 1. Data: 2014-03-08 19:41:58
    Temat: Ktoś się orientuje czy ta lampa ma wymienne żarniki?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    http://www.ebay.com/itm/331129596789?item=3311295967
    89
    Przychodzi z żarnikiem 8000K, chciałbym wymienić go na 10000K
    i zainstalować nad mini-akwarium morskim, potrzebne światło
    ciut bardziej niebieskie niż daje żarnik HID 8000K...

    Wada aukcji internetowych to że nie można wymacać przedmiotu
    przed zakupem, nabrać intuicji czy to spasi do nietypowego zastosowania.
    Widział ktoś takie coś gdzieś w normalnych sklepach? Używa ktoś?

  • 2. Data: 2014-03-08 19:49:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > przed zakupem, nabrać intuicji czy to spasi do nietypowego zastosowania.
    > Widział ktoś takie coś gdzieś w normalnych sklepach? Używa ktoś?

    Heh... człowiek czytać nie umie... pisze jak byk że żarnik jest H3...
    I tu jest lepsza do mojego celu: http://www.ebay.com/itm/371003617826
    55W zamiast 35W i kolor 10000K taki jak chciałem.

  • 3. Data: 2014-03-09 14:49:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Mar 2014 12:49:45 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Heh... człowiek czytać nie umie... pisze jak byk że żarnik jest H3...
    > I tu jest lepsza do mojego celu: http://www.ebay.com/itm/371003617826
    > 55W zamiast 35W i kolor 10000K taki jak chciałem.

    Czy oni cie tu nie naciagaja ?

    Znaczy sie jest to zwykly reflektor na zwykla zarowke halogenowa H3,
    tylko ze niebieska, o nazwie "Xenon HID".

    niby "Without filament" ... ale sa jakies lampy wyladowcze z cokolem
    H3 ?

    J.

  • 4. Data: 2014-03-09 16:31:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > tylko ze niebieska, o nazwie "Xenon HID".
    >
    > niby "Without filament" ... ale sa jakies lampy wyladowcze z cokolem

    Piszą wyraźnie HID. Że "without filament", że wewnętrzny balast...
    Jeśli to nie jest HID to będzie rzeczywiście wojna Polska-USA-Chiny :-)))

    Wszystkie tego typu lampy wyładowcze do konwersji halogenów
    mają tylko oprawkę pasującą w rowek a z lampy wychodzi para kabli.
    Wtyczka do instalacji samochodowej jest od strony "balastu" (zasilacza).
    http://www.ebay.com/itm/390034216704

    Zamówiłem jedną, 12V/55W/10000K - jak dojdzie to zobaczę jak świeci.
    Jak się spodoba to trafi do akwarium i zamówię drugą, bo akwa to kostka
    50x50x50cm więc conajmniej dwie takie lampy będą potrzebne...

  • 5. Data: 2014-03-09 16:49:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Mar 2014 10:31:13 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Piszą wyraźnie HID. Że "without filament", że wewnętrzny balast...
    > Jeśli to nie jest HID to będzie rzeczywiście wojna Polska-USA-Chiny :-)))

    http://pl.focalprice.com/ER526S/H1_12V_55W_White_HID
    _XENON_Halogen_Bulb_Headlight_Silver.html
    Mozna sobie zarowke nazwac "osram" to czemu nie mozna nazwac "HID" ?

> [...]
    > mają tylko oprawkę pasującą w rowek a z lampy wychodzi para kabli.
    > Wtyczka do instalacji samochodowej jest od strony "balastu" (zasilacza).

    No to moze i nie oszukuja.

    > Zamówiłem jedną, 12V/55W/10000K - jak dojdzie to zobaczę jak świeci.
    > Jak się spodoba to trafi do akwarium i zamówię drugą, bo akwa to kostka
    > 50x50x50cm więc conajmniej dwie takie lampy będą potrzebne...

    Niebieskie ledy sobie kup :-)

    J.

  • 6. Data: 2014-03-09 17:03:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > http://pl.focalprice.com/ER526S/H1_12V_55W_White_HID
    _XENON_Halogen_Bulb_Headlight_Silver.html
    > Mozna sobie zarowke nazwac "osram" to czemu nie mozna nazwac "HID" ?

    Nie, no ja wiem o czym mówisz i zdaję sobie sprawę z ryzyka...

    > No to moze i nie oszukuja.

    > Niebieskie ledy sobie kup :-)

    Myślałem o LEDach. Ale wciąż te obudowy akwarystyczne są bardzo drogie.
    Jeśli udałoby się zrobić dobre światło z dwu takich lamp samochodowych
    to byłoby bardzo fajnie. Zresztą odkąd wymieniłem zwykłe halogeny na
    HID w swojej starszej hondzie accord za psie pieniądze i widziałam jak
    taki 35W żarnik pali ładnie jak w akwarystycznych lampach za setki dolarów
    to zaczął mi chodzić po głowie pomysł lampy do akwarium oparty na nich.

    Nawet poświeciłem takim żarnikiem nad tym akwarium trzymając go
    w ręce, podłączonym do aku samochodowego, bez żadnego reflektora...
    Efekt był bardzo fajny a kolor tego żarnika z hondy był tylko 4300K...

    Z żarnikami 10000K 55W światło powinno być jeszcze bardziej "morskie" ;-)

    Ale żeby zrobić coś "hermetycznego" i wodoodpornego co by jeszcze
    w miarę przyzwoicie wyglądało nad akwarium to było dla mnie wyzwanie
    ponad moje umiejętności, więc zwlekałem i zwlekałem aż trafiłem na tą
    lampę na eBay - gdyby się okazało że tam jest halogen to byłoby to
    oczywiście rozczarowanie, ale nie aż tak duże bo dokupiłbym po prostu
    za $11 konwersję samochodową do HIDów z 2 żarnikami i 2 zasilaczami
    i zamontował te zasilacze w zewnętrznym pudełku w szafce razem z
    zasilaczem 12VDC który i tak tam musi trafić po drodze z gniazdka sieci :-))

  • 7. Data: 2014-03-10 15:51:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-09 17:03, Pszemol pisze:
> [...]
    > i zamontował te zasilacze w zewnętrznym pudełku w szafce razem z
    > zasilaczem 12VDC który i tak tam musi trafić po drodze z gniazdka sieci

    Takie (i podobne) lampy masz w prawie każdym sklepie typu 4x4.
    Lampy dedykowane do terenówek możesz świecić pod wodą.

    Ale ja mam pytanie:
    Czy nie będzie za dużo światła dla rybek?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2014-03-10 16:50:31
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > Ale ja mam pytanie:
    > Czy nie będzie za dużo światła dla rybek?

    Może chodzi o swiatło dla roslinek.

    J.

  • 9. Data: 2014-03-11 00:42:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jan Koval" <j...@o...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Może chodzi o swiatło dla roslinek.

    O, o... blisko, dla koralowców.

    Co do "za dużo światła dla rybek" - sądzisz że na otwartej rafie
    pod równikiem przy pełnym słońcu będą mieć mniej światła? ;-)

  • 10. Data: 2014-03-11 03:28:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Takie (i podobne) lampy masz w prawie każdym sklepie typu 4x4.
    > Lampy dedykowane do terenówek możesz świecić pod wodą.

    Czy mają w środku bebechy HID czy zwykłe puszki dla halogena?
    Jeśli HID, to ile kosztują takie w sklepie i gdzie taki sklep w Krakowie?
    Chętnie popatrzę i pozwiedzałbym takie sklepy ;-)

    > Ale ja mam pytanie:
    > Czy nie będzie za dużo światła dla rybek?

    Dla rybek ok, dla koralowców z pewnością za mało...