  • 21. Data: 2009-10-07 18:42:14
    Temat: Re: Który program zastąpi mi HyperTerminal pod MS Vista?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <z...@o...pl> wrote in message news:haim6r$vka$1@news.mm.pl...

    > He he. Właśnie testowałem swój program (gadający przez RSa) na viście.
    > Okazało się, że funkcja QueryDosDeviceW, której używam do wylistowania
    > COMów zwraca znacznie więcej urządzeń niż pod XP i bufor odbiorczy
    > powinien być dłuższy. Prawdopodobnie br@y też ma zbyt krótki bufor i COMy
    > się w nim "nie zmieściły".

    Coś mu też ten "RTS on TX" też nie działa...
    Po wybraniu na siłę COM1 jestem w stanie wysłać znaki ale nie odbieram.

  • 22. Data: 2009-10-07 23:30:27
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

> [...]
    > Okazało się, że funkcja QueryDosDeviceW, której używam do wylistowania
    > COMów zwraca znacznie więcej urządzeń niż pod XP i bufor odbiorczy

    Oj niebezpieczne podejście. A nie da się najpierw zapytać systemu,
    jakiej długości bufor jest potrzebny?

    Zresztą ta funkcja działa podobno tylko od Windows 2000 w górę:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa365461%28V
    S.85%29.aspx

    Ja w swoich programach stosuję sposób listowania urządzeń używany np. w
    systemowym Menedżerze urządzeń i działa to poprawnie począwszy od
    systemu Windows 95 OSR2 aż po 64-bitowy Windows 7. Używam do tego
    funkcji: SetupDiGetClassDevs, SetupDiEnumDeviceInfo,
    SetupDiGetDeviceRegistryProperty, SetupDiDestroyDeviceInfoList.
    Dodatkowo odczytuję adres bazowy portu LPT przy pomocy zestawu:
    CM_Get_DevNode_Status, CM_Get_First_Log_Conf, CM_Get_Next_Res_Des,
    CM_Get_Res_Des_Data, CM_Free_Log_Conf_Handle.

    No ale koniec takich szczegółów bo robi się lekko NTG.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 23. Data: 2009-10-08 06:46:54
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Oj niebezpieczne podejście. A nie da się najpierw zapytać systemu,
    > jakiej długości bufor jest potrzebny?

    Podejście jest bezpieczne, bo podajesz jak długi masz bufor. System nie
    pomaże ci pamięci. A co do sprawdzenia jak długi bufor jest potrzebny,
    to w msdn nie znalazłem żadnych podpowiedzi.

    > Zresztą ta funkcja działa podobno tylko od Windows 2000 w górę:
    > http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa365461%28V
    S.85%29.aspx

    A to mi wcale nie przeszkadza. Jak ktoś lubi pracować na systemie sprzed
    10 lat to już nie mój problem.

> [...]
    > funkcji: SetupDiGetClassDevs, SetupDiEnumDeviceInfo,
    > SetupDiGetDeviceRegistryProperty, SetupDiDestroyDeviceInfoList.

    Możesz wkleić przykładowy kod listujący porty?

> [...]
    > CM_Get_Res_Des_Data, CM_Free_Log_Conf_Handle.
    >
    > No ale koniec takich szczegółów bo robi się lekko NTG.

    Dlaczego NTG? Porty komputera są jak najbardziej w temacie grupy :-).

  • 24. Data: 2009-10-08 20:57:15
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > Możesz wkleić przykładowy kod listujący porty?

    Pierwszy z brzegu przykład (nie z ISP Programmera):

    void enum_ports_nt(void)
    {
    GUID lptcom = {0x4d36e978, 0xe325, 0x11ce,
    {0xbf,0xc1,0x08,0x00,0x2b,0xe1,0x03,0x18}};
    HDEVINFO h;
    BOOLEAN res;
    char dev_name[256];
    SP_DEVINFO_DATA devinfo_data;
    DWORD i;

    h = SetupDiGetClassDevs(&lptcom, NULL, 0, DIGCF_PRESENT | DIGCF_PROFILE);
    if (h == INVALID_HANDLE_VALUE) {
    err("SetupDiGetClassDevs");
    return;
    }

    i = 0;
    do {
    devinfo_data.cbSize = sizeof(SP_DEVINFO_DATA);
    res = SetupDiEnumDeviceInfo(h, i, &devinfo_data);
    if (res) {
    if (SetupDiGetDeviceRegistryProperty(h, &devinfo_data,
    SPDRP_FRIENDLYNAME,
    NULL, dev_name, sizeof(dev_name), NULL))
    printf("%s\n", dev_name);
    //print_io_information(&devinfo_data.DevInst, 0);
    i++;
    }
    } while (res);

    SetupDiDestroyDeviceInfoList(h);
    }

    void err(const char *fun)
    {
    LPVOID buf;
    DWORD errcode = GetLastError();

    FormatMessage(FORMAT_MESSAGE_ALLOCATE_BUFFER |
    FORMAT_MESSAGE_FROM_SYSTEM |
    FORMAT_MESSAGE_IGNORE_INSERTS, NULL, errcode,
    MAKELANGID(LANG_NEUTRAL, SUBLANG_DEFAULT), (LPTSTR) &buf, 0, NULL);
    printf("Blad %d w funkcji %s(): %s\n", errcode, fun, buf);
    LocalFree(buf);
    }

    Pocięło linie na kawałki ale da się zrozumieć po skopiowaniu do edytora.
    Sorry reszta grupy za nieprzydatnego dla większości elektroników posta.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 25. Data: 2009-10-08 22:25:30
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:
    > Pocięło linie na kawałki ale da się zrozumieć po skopiowaniu do edytora.
    > Sorry reszta grupy za nieprzydatnego dla większości elektroników posta.

    Skad Ci to przyszlo do glowy??

    Co prawda ja z lenistwa .net uzywam, ale dobrze miec takie male
    snippety, wiec to jest uzyteczne (no bo jakie urzadzenie teraz nie gada
    z komputerem? Jeszcze troche i multiwibratory beda z PIcami/Atmelkami).

    Skopiowane do prywatnej kolekcji ;-)

    --
    Jerry1111

  • 26. Data: 2009-10-09 05:03:49
    Od: "Ciemny" <m...@a...na.stronie.www.lhs.pl>

    Użytkownik "B.Adamczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Może: HyperTerminal Private Edition 7.0 ??

    Jak ktoś jest przyzwyczajony do starego HyperTerminala z czasów
    poprzednich Windows to jest chyba najlepszy program.
    W sumie to jest to samo co było :)

    Pozdr. TC

  • 27. Data: 2009-10-09 18:04:49
    Od: "Piotr D." <p...@n...lubie.reklam.cn>

    Pszemol wrote:
    > W związku z przesiadką na Vistę szukam dobrego programu
    > terminala tekstowego RS232 który oprócz funkcjonalności
    > starego poczciwego Hyperterminala będzie miał dodatkowo
    > obsługę portu RS485 czyli będzie mógł włączać nadajnik
    > (TX_ON) sterując odpowiednio linią RTS portu RS232...

    A taki prosty (od razu pisze że nie sprawdzony bo nie mam żadnego kompa
    z Vistą pod ręką) pomysł - skopiować Hyperterminal z jakiegoś kompa z
    XP'ekiem, może zadziała pod Vistą?

    pozdrawiam