  • 11. Data: 2011-01-29 22:25:38
    Temat: Re: Ktory plyn nie zamarza?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 29 Jan 2011 22:18:07 +0100, Dykus napisał(a):

    > pewnie producent od razu by się chwalił, że nie zamarza w -50*C...
    > Temperatura zamarzania dotyczy butelki, a nie płynu po rozlaniu na
    > szybę, zwłaszcza podczas jazdy. :)

    Rozlaniu na szybę? Jakim rozlaniu? Płyn jest ROZPYLANY.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Armatka_śnieżna

    W dodatku łatwość odparowania alkoholu powoduje, że ten parując jeszcze
    obniża temperaturę mieszaniny. Tego co pozostanie w wodzie musi
    wystarczyć, żeby temperatura zamarzania była niższa od temperatury
    powietrza obniżonej przez parowanie wody i parowanie alkoholu.

    Kiedyś letni płyn utworzył mi warstwę szronu przy +1

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 12. Data: 2011-01-29 23:06:24
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-29, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, jak pamietam to wystarczylo jednak zmienic plyn zeby nie zamarzal
    > przy tych samych wycieraczkach.

    Często wystarczy zmienić "płyn do -22" na płyn do -22. Nawet bardziej
    się zgodzę: najczęściej to pomaga.

    > Normalnie to patrzylem na to czy on jest "-22", bo mi tak jakos
    > wychodzilo ze zazwyczaj jednak pilnuja wlasnego slowa i wytrzymuje co
    > napisali - tzn nie zamarza w lodowce przy -20.
    > A ze zimy potrafia byc u nas srogie - wiec -22 a nie -17.
    > Najchetniej to bym troche koncentratu kupil, ale jakis dziwnie malo
    > popularny i drogi.

    Kilka razy już się spotkałem z sytuacją, że płyn do -17, -22, -24
    zamarzał na szybie przy temperaturach rzędu -8, -10 (w czasie jazdy).
    Dwa razu już się spotkałem z sytuacją, gdzie zmiana wycieraczek na nowe
    pozwoliła zapomnieć o tym problemie.

    > Ale jesli zamarza przy -5 - cos tu chyba grubo nie tak.
    > Nie rozcienczyles przypadkiem woda ? Moze letni kupiles ?
    > A moze warto go zapakowac do zamrazarki i zobaczyc co warty.
    > Nawet w calosci, bez zerwania zabezpieczen na zakretce.

    W zamrażarce nie będzie zjawiska odparowywania alkoholu oraz
    wysuszania/oziębiania wiatrem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 13. Data: 2011-01-29 23:08:01
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-29, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    > Wycieraczki (a wlasciwie wklady w oryginalne mocowania) kupilem przed
    > zima w salonie i wymienili. Sa swietne, bo w ogole ich nie slychac i nie
    > zostaje ani troche wody na szybie. Rok temu bylo dobrze, po wymianie
    > chwile tez, a teraz jakos trafiam na trefne plyny...

    Możliwe, że trafiasz na trefne płyny (jak Ci się skończy w zbiorniku kup
    2L jakieś drogiego i markowego). Możliwe również, że te świetne
    wycieraczki jednak zostawiają bardzo cienką warstwę płynu - a to właśnie
    z takiej się robi taki nieprzezroczysty szron.

    Pzdr,
    Krzywiek Kiełczewski

  • 14. Data: 2011-01-29 23:12:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 29 Jan 2011 23:08:01 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Możliwe, że trafiasz na trefne płyny (jak Ci się skończy w zbiorniku kup
    > 2L jakieś drogiego i markowego). Możliwe również, że te świetne

    a od jakiej kwoty jest pewne, że są dobre?

    > wycieraczki jednak zostawiają bardzo cienką warstwę płynu - a to właśnie
    > z takiej się robi taki nieprzezroczysty szron.

    akurat ten szron znika po 2-3 sekundach w efekcie sublimacji, bo warstwa
    cieniutka. Gorzej jak zamarza na szybie zaraz po spryskaniu, jeszcze zanim
    wycieraczka przejedzie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2011-01-29 23:42:30
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin neoniusz

    > Ja mam chyba jakiegos pecha.

    Przypuszczam, że masz raczej kiepskie wycieraczki i wyłączony nawiew na
    przednią szybę...

  • 16. Data: 2011-01-29 23:44:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Dykus

    > Mój wujek wlewa/dolewa denaturat bezbarwny i mówi, że mu na szybie nic
    > nie zamarza (ale o szczegółach nie rozmawiałem). Podstawowa wada -
    > specyficzny zapach

    Można też dolać moczu, podobne zalety, podobne wady.

  • 17. Data: 2011-01-30 00:26:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-29, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > a od jakiej kwoty jest pewne, że są dobre?

    Żeby życie było takie proste :)

    > akurat ten szron znika po 2-3 sekundach w efekcie sublimacji, bo warstwa
    > cieniutka.

    3 sekundy przy większej prędkości to bardzo długo, niestety.

    > Gorzej jak zamarza na szybie zaraz po spryskaniu, jeszcze zanim
    > wycieraczka przejedzie.

    W takiej sytuacji to wiadomo: płyn do d... domywania opon na myjni :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 18. Data: 2011-01-30 00:57:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-29 21:23, neoniusz pisze:
> [...]
    > Aure z Organiki, ale nigdzie nie moge go trafic). Wczesniej mialem
    > jakies zwykle (wcale nie tanie) z Orlenu. I kupa. Przy -5 zamarza na
    > szybie. Wyglada to tak, ze jade, pryskam. Wycieraczki przejezdzaja 3
    > razy. Za kilka sekund przejezdzaja jeszcze raz automatycznie. I po kilku
    > sekundach na szybie zostaje szron - nic nie widze. Znika po
    > kilkudziesieciu sekundach, ale nie caly - zostaja resztki. Jaki plyn
    > kupic, zebym nie tracil widocznosci przy kazdym prysnieciu na szybe i
    > zebym przestal sie bac uzywac spryskiwacza? Sonax?

    Ostatnio byłem świadkiem jak znajomy zalał płynu do chłodni do
    zbiorniczka do spryskiwaczy, przez pomyłkę, ja zorientowałem się że coś
    jest nie tak jak wlał już połowę no ale cóż nie wypompujemy tego w
    trasie. A jechać i pryskać trzeba było, ku naszemu zaskoczeniu owe płyn
    do chłodnić dużo lepiej się sprawował w myciu szyby niż płyn do
    spryskiwaczy:D Nie śmierdział nie zamarzał i nie zostawiał smug ;D
    Firmy nie pamiętam ale był mocno niebieski prawie granatowy.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 19. Data: 2011-01-30 01:19:20
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Waldek Godel pisze:

    > akurat ten szron znika po 2-3 sekundach w efekcie sublimacji, bo warstwa
    > cieniutka.

    Możesz napisać coś o warunkach w jakich to się dzieje?

    Bo u mnie ten szron to się 2-3 sekundy dopiero pojawia, po tym, jak
    skończą pracę wycieraczki, a znika... to już zależy jak szybko powietrze
    z nagrzewnicy ogrzeje szybę. :) Żadna sublimacja chyba nie występuje.
    Z 10 sekund mogę czekać i nie widać, by zmieniało się coś na lepsze. Jak
    już muszę psiknąć, to później tak co 5-10sek poprawiam, aż się szyba
    nagrzeje...
    Wiem, że wycieraczki mogły by być lepsze, bo ten szron da się ściągnąć -
    jak przejadę, to widzę paski, gdzie zostaje ściągnięty na sucho...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 20. Data: 2011-01-30 01:30:01
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Waldek Godel pisze:

    > Rozlaniu na szybę? Jakim rozlaniu? Płyn jest ROZPYLANY.

    To była przenośnia. :) To tak jak z robieniem doktoratu na temat płynów
    do spryskiwaczy... Choć z drugiej strony, podobno u kumpla w Modusie
    jest ten płyn jakoś specyficznie rozpylany (mgiełka, przynajmniej
    latem), u mnie, zwłaszcza rano przy mocnym mrozie to spryskiwacze
    zwyczajnie sikają... Bliżej temu do rozlania, niż do rozpylenia. :)

    > W dodatku łatwość odparowania alkoholu powoduje, że ten parując jeszcze
    > obniża temperaturę mieszaniny.

    I to pewnie powoduje, że po użyciu odmrażacza do szyb, szyby od wewnątrz
    potrafią nieco zamarznąć po wejściu do samochodu...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.